Aktualności komunikacyjne

Weiterlesen...W związku z zakończeniem prac wodociągowych na ul. Ugory oraz udostępnieniem do ruchu drugiego mostu nad Brdą, od czwartku (28 marca) linie autobusowe nr 59 i 61 wrócą na swoje standardowe trasy.

To już kolejne zmiany w komunikacji. W ostatnim czasie wzmocniliśmy linie tramwajowe do Fordonu i dostosowaliśmy rozkłady do oczekiwań Pasażerów.

W środę (27 marca) w nocy
udostępniony do ruchu zostanie drugi most drogowy  w ciągu ul. Kazimierza Wielkiego oraz uruchomiona zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z ulicą Toruńską. 
W związku z powyższym  od czwartku 28 marca:
- linia nr 59 wróci na swoją standardową trasę przez most Kazimierza Wielkiego i ul. Łęczycką. 
Z uwagi na powyższe przystanki: r. Skrzetuskie (kier. Kapuściska), r. Fordońskie, r. Toruńskie, Toruńska/ Łuczniczki, Nowotoruńska/ Prezydenta Lecha Kaczyńskiego dla wskazanej linii zostaną wyłączone z obsługi pasażerskiej.

W związku natomiast z zakończeniem części prac wodociągowych na Szwederowie, inia nr 61 również powróci na swoją standardową trasę przez ul. Ugory.

Weiterlesen...To już kolejne zmiany w komunikacji, kóre wprowadzamy na bydgoskich ulicach.
W ciągu ostatnich dni wzmocniliśmy tramwaje do Fordonu i na górny taras. Składy kursują teraz w równych odstępach a na wielu skrzyżowaniach dla tramwajów wprowadziliśmy priorytetowy przejazd. Zmieniliśmy też niemal wszystkie rozkłady jazdy.
Zakończenie natomiast prac wodociągowych na ulicach: Stawowej, Mickiewicza i Paderewskiego pozwoliło też przywrócić na standardowe trasy aż kilka linii autobusowych.

Więcej o zmianach w komunikacji pisaliśmy TUTAJ


 

Weiterlesen...Od dziś (19 marca) na ul. Chodkiewicza rozwiesiliśmy dodatkowe tablice informujące o konsekwencjach nieprawidłowego parkowania auta.
Źle zaparkowany pojazd, może blokować nie tylko pieszych i rowerzystów ale też wstrzymywać ruch tramwajowy. W ubiegłym roku tylko na ul. Chodkiewicza mieliśmy ponad 30 takich sytuacji.
Rozpoczynamy akcję informacyjną, zachęcającą do prawidłowego parkowania auta szczególnie, że blokowanie przejazdu tramwajów może kierowcę sporo kosztować.

- W ciągu ostatnich miesięcy opracowaliśmy pakiet zmian, które usprawnią poruszanie się tramwajami po Bydgoszczy. 16 marca zmiany weszły w życie – podkreśla zastępca prezydenta Bydgoszczy Mirosław Kozłowicz. – Tramwaje na ważnych kierunkach już kursują częściej i niemal w równych odstępach. Mamy jednak świadomość, że na punktualność komunikacji, duży wpływ mają także zachowania innych uczestników ruchu. Dlatego rozpoczynamy kampanię, która ma przypomnieć m.in. o odpowiedzialnym parkowaniu pojazdów oraz innych zasadach drogowego savoir-vivre. Na ul. Chodkiewicza rozstawiliśmy właśnie dodatkowe tablice przypominające o zachowaniu odstępu 1 metra od torowiska i plakaty ostrzegające kierowców o konsekwencjach parkowania, które wstrzymuje ruch tramwajowy. Przede wszystkim zależy nam na edukacji. Pasażerowie korzystający z transportu publicznego to sojusznicy kierowców. To dzięki nim na ulicach jest mniej indywidualnych pojazdów, mniejsze korki. Część kierowców o tym zapomina – dodaje Kozłowicz

Weiterlesen...Tablice i plakaty przypominają o konieczności zachowania minimalnego odstępu od torowiska.
Zwracają dodatkowo uwagę, że nieprawidłowe parkowanie w takim miejscu to nie tylko mandat, który wynosi zazwyczaj około 300 złotych.
Pojazdy parkujące w sposób uniemożliwiający przejazd tramwajom i autobusom są z reguły odholowywane na koszt właściciela - to dodatkowy koszt rzędu 639 zł w przypadku samochodu osobowego.

Weiterlesen...W ubiegłym roku tylko z ulicy Gdańskiej i K. Chodkiewicza Straż Miejska odholowała 85 pojazdów.
Kolejnym wydatkiem jest pokrycie strat przewoźnika, który nie mógł realizować kursów zgodnie z rozkładem.W ubiegłym roku spółka MZK obciążyła ponad 30 kierowców notami o średniej wartości około tysiąca złotych.


Łącznie nieprawidłowe parkowanie w obrębie torowiska może oznaczać wydatek przekraczający dwa tysiące złotych. Jeśli samochód nie zostanie odebrany z policyjnego parkingu naliczane są kolejne opłaty.

Weiterlesen...Największe straty ponoszą jednak pasażerowie zablokowanych tramwajów, którzy spóźniają się do pracy, szkoły czy spotkania. Dlatego szczególnie apelujemy do kierowców o odpowiedzialne parkowanie w obrębie torowisk.

Wiele innych zachowań kierowców, rowerzystów i pieszych ma również duże znaczenie dla płynnego ruchu tramwajów i autobusów.

Przypominamy o tych podstawowych zasadach drogowej etykiety:
• Pamiętaj o umożliwieniu autobusom wyjazdu z zatok i kończących się buspasów.
• Nie wjeżdżaj na skrzyżowania, szczególnie na tory, jeśli nie masz możliwości jego opuszczenia.
• Umożliwiaj autobusom wykonywanie manewrów na ciasnych skrzyżowaniach. Autobusy muszą czasem zająć dwa pasy ruchu.
• Nie zaskakuj motorniczych i kierowców autobusów nagłą zmianą pasa ruchu przed ich maską. Droga hamowania autobusu i tramwaju jest znacznie dłuższa niż pojazdu osobowego.
• Piesi nie mają pierwszeństwa przed tramwajem, nawet na oznakowanych przejściach.
• Jeśli masz taką możliwość podziel się pierwszeństwem. Autobusy ze względu na masę i gabaryty potrzebują więcej czasu na wyjazd z drogi podporządkowanej.

Weiterlesen...Rok 2024 jest w naszym mieście obchodzony jako Rok NATO i JFTC.
To podkreślenie roli Bydgoszczy jako "polskiej stolicy NATO".
Z tej też okazji od 16 marca w naszym mieście kursuje specjalny, jubileuszowy tramwaj wymalowany w symbole NATO i Bydgoszczy.
Pasażerowie mogą go już napotkać na regularnych liniach.

Weiterlesen...W tym roku mija 25 lat od przyjęcia Polski do Paktu Północnoatlantyckiego.
Podstawą jego działania jest Traktat północnoatlantycki podpisany 4 kwietnia 1949 r. w Waszyngtonie (w tym roku świętować będziemy jego 75-lecie).
Celem powołania NATO było gwarantowanie wolności oraz bezpieczeństwa państwom członkowskim Sojuszu przy użyciu środków politycznych i wojskowych.

Weiterlesen...Kilka lat po akcesji Polski do NATO w Bydgoszczy powstało Centrum Szkolenia Sił Połączonych (Joint Force Training Centre) podległe Sojuszniczemu Dowództwu ds. Transformacji.
Oficjalne otwarcie miało to miejsce 31 marca 2004 r.
W tym roku obchodzona jest zatem 20 rocznica powstania placówki.


Zadaniem JFTC jest szkolenie oficerów z krajów wchodzących w skład NATO oraz krajów współdziałających w ramach programu Partnerstwo dla Pokoju, a także upowszechnianie najnowszych technologii i rozwiązań w zakresie działań na szczeblu taktycznym. Co roku w Centrum organizowane są wykłady seminaria, konferencje i ćwiczenia dla oficerów.
Od 2009 roku siedziba JFTC mieści się przy ul. Szubińskiej.

Weiterlesen...Bydgoski ośrodek jest jednym z zaledwie dwóch centrów szkoleniowych Sił Sojuszniczych na świecie – drugi, Joint Warfare Centre jest w Norwegii (Stavanger).

W Bydgoszczy swoje siedziby mają także: 3. Batalion Łączności NATO, Centrum Eksperckie Policji Wojskowych NATO oraz Jednostka Integracji Sił Sojuszu Północnoatlantyckiego, a także Zespół Wsparcia Teleinformatycznego NATO w Bydgoszczy.

Obecność tak licznej reprezentacji wpływa na ugruntowanie pozycji Bydgoszczy jako "polskiej stolicy NATO", a także na promocję naszego miasta w świecie.
Dlatego też Radni zdecydowali o ogłoszeniu roku 2024 - Rokiem NATO i JFTC.


Weiterlesen...Dla upamiętniania tego wydarzenia od 16 marca po Bydgoszczy kursuje specjalny tramwaj wymalowany w symbole NATO i Bydgoszczy.
To już kolejne grafiki na bydgoskim tramwaju.
W ubiegłym roku tramwaj, któremu patronuje Andrzej Szwalbe również zyskał oryginalne grafiki.
Przypominają one o dokonaniach honorowego obywatela Bydgoszczy, który uczynił z naszego miasta, jeden z najważniejszych ośrodków kultury w Polsce.

Weiterlesen...Zakończyły się prace przy naprawie nasypu mostu Pomorskiego a do ruchu udostępniona została zachodnia jezdnia i chodnik.
Po przeprowadzaniu prac naprawczych na torowisku, 16 marca po moście ponownie przejadą tramwaje. 
Dodatkowo na kilku ulicach miasta, zakończy się część robót wodociągowych, dzięki czemu autobusy powrócą na swoje standardowe trasy.

Weiterlesen...W sobotę 16 marca wprowadzimy jednak znacznie więcej zmian w bydgoskiej komunikacji.
Wzmocnimy tramwaje do Fordonu i na górny taras. Składy będą kursować w równych odstępach a na wielu skrzyżowaniach tramwaje zyskają priorytetowy przejazd. Zmienią się też niemal wszystkie dotychczasowe rozkłady jazdy.
Poniżej prezentujemy skrócone zestawienie planowanych zmian.

ZMIANY TRAMWAJOWE
- na most Pomorski wracają tramwaje linii nr 4, 6 i 8.
- rondo Toruńskie ponownie będzie pełnić funkcję węzła przesiadkowego.
- na priorytetowych kierunkach tramwaje w godzinach szczytu, będą kursować prawie w równych odstępach od siebie – co 4-7 minut. Znikną przerwy pomiędzy odjazdami.
- tramwaje linii nr 10 będą kursować także po godzinie 19 a odjazdy z pętli w Lesie Gdańskim będą skoordynowane z linią nr 2.
- na 8 skrzyżowaniach wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu sygnalizacji świetlnych, nadając priorytet pojazdom komunikacji szynowej. Jazda tramwajem po mieście będzie jeszcze szybsza.

ZMIANY AUTOBUSOWE
- w związku ze zmianami w ruchu tramwajowym (od 16 marca) wprowadzimy też korekty w rozkładach jazdy linii nr: 53, 56, 61, 62, 71, 77, 84 i 85.
- do 16 marca zakończą się również prace wodociągowe na ulicach: Stawowej, Mickiewicza i Paderewskiego. W związku z powyższym linie nr 52, 59, 60, 57, 64, 71, 77 i 33N powrócą do obsługi przedmiotowych ulic.

DALSZE ZMIANY w marcu
- linia nr 59 na standardową trasę przez ulice Kazimierza Wielkiego i ul. Łęczycką powróci pod koniec marca.
- inia nr 61 powróci na trasę przez ul. Ugory i ul. Skorupki - 28 marca

Po wprowadzeniu wszystkich powyższych zmian, będziemy na bieżąco monitorować sytuację oraz weryfikować czasy przejazdów na wszystkich liniach.

Szczegółowa lista zmian - TUTAJ

Pytania i odpowiedzi do wprowadzanych zmianTUTAJ

Seite 3 von 241