Powrót

Inwestycje i Projekty

Budowa infrastruktury rowerowej na ul. Nakielskiej (na odcinku od ul. Bronikowskiego do ul. Łochowskiej) wraz z rozbudową jezdni.

Wstępna dokumentacja zakłada przebudowę Nakielskiej na odcinku od ronda, które powstanie wcześniej  przy skrzyżowaniu z Lisią do wiaduktu kolejowego. Zakłada się poszerzenie jezdni do 4 pasów ruchu. W praktyce będzie to jednak jezdnia dwupasowa z dwoma dodanymi wewnątrz buspasami.  Z buspasów dodatkowo będą mogły korzystać pojazdy skręcające w lewo. Dzięki temu nie będą one blokowały strumienia pojazdów jadących na wprost. Ponieważ autobusy będą poruszały się środkowymi pasami, obsługę pasażerską zapewnią tzw. „przystanki wiedeńskie” w postaci wyniesień na zewnętrznych pasach jezdni. Skrzyżowanie ul. Bronikowskiego i Nakielskiej ma mieć kształt ronda spiralnego.

Po obu stronach pasa drogowego zaprojektowano chodniki i ścieżki rowerowe, oddzielone od siebie marginesami bezpieczeństwa. Ścieżki rowerowe mają prowadzić ruch dwukierunkowy i zostaną usytuowane od strony jezdni w odległości ok 1,0m od krawężnika. Jedynie w obrębie przystanków autobusowych lokalizacja obu ciągów musi być zamieniona- chodniki znajdą się przy krawędzi jezdni a ścieżki rowerowe będą je „omijać” od zewnątrz.

W ramach rozbudowy ulicy proponuje się m.in. następujące elementy dodatkowe:
-pętlę awaryjna dla autobusów po zachodniej stronie wiaduktu.
- wyznaczenie miejsc postojowych
-wyznaczenie zatok postojowych
- budowę parkingu przy wlocie ul. Iglastej

Celem konsultacji jest zebranie uwag dotyczących przyjętych rozwiązań w projekcie. Może skutkować to wprowadzeniem korekt do zaprezentowanego projektu, ponieważ  znajduje się on w stadium koncepcji. Warto podkreślić, że koncepcja była omawiana już z przedstawicielami Rady Osiedla Miedzyń. Ze szczegółowymi opisem zadania, mapami i planami można zapoznać się poniżej.

Koncepcja modernizacji ul. Nakielskiej jest dostępna także  w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, przy ul. Toruńskiej 174a ( piętro III, pokój 307 ).

Bydgoszczanie mogą zgłaszać uwagi na formularzu według wzoru, który jest dostępny również na stronie ZDMiKP. Wypełnione wnioski należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!  lub pocztą tradycyjną na adres ZDMiKP w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz od 14 września do 5 października. 

Wnioski zostaną rozpatrzone wyłącznie w przypadku uzasadnienia propozycji  oraz podania wymaganych danych osobowych wraz z wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie na potrzeby konsultacji. Karty konsultacyjne można pobrać TUTAJ (doc.) i TUTAJ (pdf.)

Ankietę można wypełnić przez Internet na stronie www.bydgoskiekonsultacje.pl

Wnioski można również składać za pomocą poniższej ankiety: https://ankiety.um.bydgoszcz.pl/index.php/419812

Konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy trasy W-Z

Konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy trasy W-Z

Zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych dotyczących koncepcji rozbudowy trasy Wschód-Zachód na odcinku od Węzła Zachodniego do Węzła Wschodniego w Bydgoszczy.


Zmodernizowana dwujezdniowa trasa ma spełniać funkcję ulicy głównej ruchu przyspieszonego, po której będzie można poruszać się z prędkością do 70 km/h. Inwestycja będzie wiązać się też z rozbudową niezbędnej infrastruktury towarzyszącej, w tym m.in. oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej z systemem odwodnienia, elementami związanymi z transportem publicznym ruchem rowerowym i pieszym, rozbudowę systemu ITS oraz ekrany akustyczne. Opracowanie zakłada m.in. budowę drugiego mostu na Brdzie na Jachcicach oraz wiaduktów nad torami kolejowymi w rejonie zakładu Pesa i nad ul. Wyszyńskiego. Z kolei przy Gdańskiej i Sułkowskiego trasa biec ma w wykopie. Poza tym opracowanie objęło także węzeł wschodni, czyli połączenie drogowe ulic Kamiennej i Lewińskiego wraz z przyległymi ulicami. Dzięki tej inwestycji kierowcy korzystający z Trasy WZ z ulicy Lewińskiego nie będą musieli pokonywać przejazdów kolejowych. Projektowany węzeł zdecydowanie ułatwi wyjazd z ul. Spornej na Fordońską.


W ubiegłym roku zaprezentowana została wielowariantowa koncepcja programowo-przestrzenna rozbudowy trasy Wschód – Zachód do układu dwujezdniowego. Bydgoszczanie mogli wówczas wskazać preferowany wariant i zgłaszać pierwsze uwagi. Na tej podstawie oraz po dodatkowych uzgodnieniach stworzony został jeden wariant rozbudowy, który zostanie teraz poddany konsultacjom społecznym. To dobry moment na składanie uwag do przygotowanej koncepcji.


Projekt jest dostępny w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, przy ul. Toruńskiej 174a, piętro III, pokój 310 w dni robocze w godzinach pracy ZDMiKP. Wersja elektroniczna opracowania dostępna w załącznikach poniżej.

 

Uwagi do projektu można składać od 8 czerwca do 29 czerwca 2017r., pisemnie na adres Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy lub mailem na adres: Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!. Wnioski zostaną rozpatrzone wyłącznie w przypadku uzasadnienia propozycji  oraz podania wymaganych danych osobowych wraz z wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie na potrzeby konsultacji. Karty konsultacyjne można pobrać TUTAJ (docx) i TUTAJ (pdf)

Ankietę można wypełnić przez Internet na stronie www.bydgoskiekonsultacje.pl. 

Ankieta dostępna jest TUTAJ 

 

 

Prace poprawkowe

W trakcie odbioru końcowego Węzła Zachodniego wskazaliśmy na konieczność wykonania prac poprawkowych w terminie do 30.05.2016r. W ramach napraw wykonawca planuje zamknąć na kilka godzin chodnik na nowym, wybudowanym moście przez Kanał Bydgoski. Zostanie poprawiana nawierzchnia z żywic syntetycznych. Prace będą prowadzone tylko przy sprzyjających warunkach pogodowych. Żywica w zależności od temperatury może wiązać od 2-4 godzin. Rowerzyści w czasie trwania prac poprawkowych będą korzystali z dedykowanego dla nich objazdu starym mostem przez Kanał Bydgoski.