Aktualności


Czytaj więcej...Miasto Bydgoszcz przygotowuje się do jesiennych nasadzeń drzew.
Zlecany jest pakiet obejmujący m.in. dosadzenie drzew przy Starym Kanale Bydgoskim, zmodernizowanym dworcu kolejowym oraz na ul. Leśnej. Uzupełnione zostaną również szpalery drzew zdobiące ulice Śródmieścia.
Jesienne drzewa i krzewy pojawią się też przy rozbudowanej ul. Kujawskiej.


W tym roku nasadzenia zaplanowano w kilku punktach miasta.
Najwięcej drzew trafi do Parku nad Starym Kanałem Bydgoskim. Po stronie Wilczaka, wzdłuż odnowionej alei, zasadzonych ma zostać prawie 50 lip i klonów.

Wzbogacona zostanie też szata roślinna wokół ul. Zygmunta Augusta. Na pasie pomiędzy parkingiem i jezdnią przy dworcu pojawi się 6 kasztanowców oraz róże okrywowe – około 1150 sztuk.
W pobliżu pętli Rycerska dosadzonych zostanie 8 lip.

W Śródmieściu uzupełnione zostaną również brakujące egzemplarze jarząbów na rewitalizowanej ul. Bolesława Chrobrego. W ostatnich latach ta ulica, za sprawą wyremontowanych kamienic, stała się jednym z ładniejszych zakątków Bydgoszczy.

Czytaj więcej...Kontyntynuowane będą zmiany wizerunku ul. Leśnej, gdzie zakończył się właśnie remont chodnika. Jesienią ulica zostanie obsadzona szpalerami drobnolistnej lipy. Łącznie zasadzonych zostanie tam 25 egzemplarzy.

Dodatkowa zieleń ozdobi też ul. Władysława IV na Błoniu. Między jezdnią i chodnikiem dosadzonych będzie 10 klonów.

Obecnie trwa przetarg, w którym Miasto wybierze wykonawcę jesiennych nasadzeń. O wyborze najkorzystniejszej oferty decydować będą cena oraz długość gwarancji.

Czytaj więcej...Duży pakiet nasadzeń realizowany będzie również wokół rozbudowanej ul. Kujawskiej.
Zobowiązaliśmy wykonawcę do dokończenia tych prac jesienią, by nowe nasadzenia dobrze się przyjęły i aby zminimalizować ryzyko ich wymiany.
Szczegółowy opis nasadzeń wokół ronda Bernardyńskiego dostępny jest TUTAJ.

Czytaj więcej...Prawie 3-kilometrowy odcinek łączący osiedle Piaski i Smukałę zostanie dostosowany do przejazdu autobusów oraz ruchu rowerowego. Obecnie postępują zaawansowane prace budowalne. Z każdym tygodniem zakres robót jest rozszerzany.
Uwaga kierowcy mamy zmiany w organizacji ruchu.

Do tej pory usunięta została większość drzew i krzewów oraz został wykarczowany teren.
Kontynuowana jest budowa kanalizacji deszczowej.

Czytaj więcej...Na ul. Smukalskiej od ul. Błądzimskiej do ul. Drzycimskiej (ok., 400 m.) obowiązuje ruch wahadłowy sterowany za pomocą całodobowej sygnalizacji świetlnej. W związku z powyższym zamknięty został wlot ulicy Smętowskiej.

Na przedmiotowym odcinku po zakończeniu robót rozbiórkowych nawierzchni, Wykonawca prowadził przebudowę infrastruktury podziemnej oraz budowę kanału deszczowego.

Tym samym już niebawem będzie można już przystąpić do układania poszczególnych warstw nawierzchni.

Czytaj więcej...Wykonawca prowadzi też prace na pozostałych odcinkach inwestycji.
Trwają roboty przy układaniu pierwszych warstw podbudowy. Ponadto sukcesywnie wykonywane są kolejne zlewnie kanalizacji deszczowej.

W przeciągu dwóch tygodni wprowadzone zostanie zwężenie, które pozwoli na usunięcie kolizji sieci podziemnej, znajdującej się obecnie w istniejącej nawierzchni ulicy Smukalskiej.

Na terenie prac obowiązują przewężenia i ograniczenia prędkości.
Apelujemy więc do kierowców o ostrożność i uważne spoglądanie na znaki.

Czytaj więcej...Smukalska – dla autobusów i rowerzystów
Przypominamy, że w ramach inwestycji ulica Smukalska ma zostać przebudowana na 3 km odcinku od ul. Błądzimskiej na Piaskach do ul. Rajskiej w Smukale. W ramach inwestycji zmodernizowana zostanie też pętla autobusowa przy ul. Rajskiej. Pojawi się nowa nawierzchnia, chodniki, drogi rowerowe, oświetlenie a cała trasa będzie dostosowana do ruchu autobusowego.

Czytaj więcej...Wykonawcą robót jest firma Strabag
Prace budowlane zajmą 2 lata.
Koszt inwestycji to prawie 25,5 mln zł.
Inwestycja realizowana przez ZDMiKP w porozumieniu z miejskimi wodociągami.

Konkurs ofert dla handlu okolicznościowego w okresie: "Wszystkich Świetych" przy bydgoskich nekropoliach w roku 2021 wygrała firma Pani Elżbiety Leśniewskiej.

Czytaj więcej...17 sierpnia podpisaliśmy umowę na opracowanie wielowariantowej koncepcji programowo-przestrzennej, której głównym celem będzie przystosowanie przejścia pod rondem Jagiellonów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Obiekt wybudowany blisko 50 lat temu nie spełnia już wielu współczesnych standardów.

Prace projektowe przeprowadzi bydgoska firma BAK Sp. z.o o, która na wykonanie prac projektowych będzie miała 12 miesięcy.
Wartośc zadania to ponad 356 tys. zł brutto.

Czytaj więcej...Głównym celem projektantów ma być przygotowanie minimum trzech wariantów, które będą podstawą do dalszych decyzji w sprawie do przebudowy czy też rozbudowy tego skrzyżowania.
Projektanci mają zaproponować i sprawdzić rozwiązania, w ramach których wyznaczone zostanie: naziemne przejście dla pieszych lub przebudowane zostaną schody do przejścia podziemnego i dobudowane zostaną windy.
Trzeci wariant ma być autorską propozycją projektantów.

Czytaj więcej...Plany projektowe dotyczyć mogą też przebudowy istniejących jezdni ulic: Jagiellońskiej, Bernardyńskiej i 3 Maja. W przygotowanym wariancie należy bowiem ująć konieczne korekty układu geometrii i organizacji ruchu skrzyżowania oraz organizacji ruchu wszystkich wlotów w zależności od rekomendowanego wariantu.


W przypadku, jeżeli ekspertyza techniczna wykaże brak możliwości wykorzystania istniejącej konstrukcji, należy przewidzieć jej przebudowę w niezbędnym zakresie lub rozbiórkę i budowę nowej.

Trzeba mieć jednak świadomość, że obecne przejście podziemne jak i rozwiązania na samym rondzie, mają bardzo ograniczone możliwości do ewentualne rozbudowy (gęsta zabudowa, duże natężenia ruchu, brak dostępności terenu). Projektanci muszą więc sprawdzić każde rozwiązanie pod względem technicznym, ekonomicznym i środowiskowym.

Czytaj więcej...Historia
Rondo Jagiellonów w obecnym kształcie powstało blisko 50 lat temu. W pierwotnych założeniach miało ono pełnić też funkcję schronu dla mieszkańców.
To obecnie jeden z największych węzłów komunikacyjnych w mieście – przez rondo przejeżdżają bowiem niemal wszystkie bydgoskie linie tramwajowe oraz kilka linii autobusowych.

Największym problemem na rodzie jest przede wszystkim brak dostępności dla osób niepełnosprawnych, starszych oraz osób z wózkami dziecięcymi.