Aktualności komunikacyjne

Czytaj więcej...

Przypominamy, że 1 marca we współpracy z gminą Białe Błota uruchamiamy nowe połączenie podmiejskie. Autobusy linii nr 90 pojadą z węzła Garbary do Łochowic. Z początkiem marca wprowadzone zostaną też zmiany rozkładów na innych liniach. W sezonie do Ostromecka pojedzie linia nr 40.

Nowa linia  będzie trasowana od pętli Garbary przez ulicę Nakielską, Lisi Ogon, Łochowo do pętli w Łochowicach (przy ulicy Zajęczej) z wjazdem kieszeniowym przez pętlę Belma. Na tej linii zaplanowaliśmy 10 kursów w dni powszednie oraz po 4 kursy w soboty, niedziele i święta. Godziny odjazdów zostały uzgodnione z Gminą Białe Błota. Na trasie znajduje się kilka miejsc, gdzie łatwo przesiadać się na inne linie autobusowe i tramwajowe.

W ubiegłym roku, dzięki dobrej współpracy z władzami gminy Białe Błota, wzmocniliśmy funkcjonujące linie nr 91, 96 i 92, wdrożono też dla mieszkańców gminy bilety malucha oraz uczniowskie.

Z początkiem marca zmienią się też rozkłady innych linii: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 51, 52, 53, 55, 56,  58, 61, 64, 65, 67, 68, 69, 71, 73, 74, 77, 79 i 89. Zmiany dotyczą przede wszystkim  niedzielnych rozkładów. W związku z zakazem handlu w ten dzień z komunikacji publicznej w niedziele korzysta mniej pasażerów, co uwzględnią nowe rozkłady. Zlikwidowane zostaną też skrócone warianty linii 74D. Szczegóły są dostępne TUTAJ.

Warto wiedzieć:

Z obecnych 9 linii podmiejskich każdego dnia korzysta około 7 tysięcy pasażerów. Autobusy obsługują łącznie około 30 sołectw miejscowości. Dzięki porozumieniu z gminą Dąbrowa Chełmińska w sezonie kursować będzie też linia autobusowa nr 40 do Ostromecka. Dodatkowo planowane jest wprowadzenie na niej atrakcyjnych biletów okresowych, z których korzystają już mieszkańcy innych gmin z Metropolii Bydgoszcz, które zawrły porozumienie z Miastem. Więcej informacji znajduje się w tekście „Korzystne zmiany na linii do Ostromecka”.

 Czytaj więcej...

 

Czytaj więcej...Od 1 marca zostanie uruchomiona kolejna linia międzygminna. Nowa linia nr 90 będzie kursowała od pętli Garbary do pętli w Łochowicach (Gmina Białe Błota). Dodatkowo wprowadzone zostaną też zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Bydgoszczy.
Nie powinny być one jednak mocno odczuwalne dla pasażerów, gdyż główny nacisk w planowanych zmianach położyliśmy na niedzielnych rozkładach jazdy.

W tym roku (z kilkoma wyjątkami), handel w niedziele jest zabroniony. W związku z powyższym niedzielna oferta przewozowa jest przewymiarowana. Przy projektowaniu zmian w rozkładach jazdy, uwzględnialiśmy badania, analizy potoków pasażerskich i częstotliwości kursowania. Zależało nam aby zmiany w rozkładach jazdy były jak najmniej odczuwalne dla naszych pasażerów.

- wszystkie linie tramwajowe oraz wybrane linie autobusowe w niedziele niehandlowe i święta będą kursowały z częstotliwością co ok. 30 minut, wyjątek stanowi linia autobusowa nr 54 kursująca co 20 minut;

- linie tramwajowe nr 5, 7 i 8 w dni powszednie będą miały zawężone szczytowe godziny kursowania

- linia nr 74 we wszystkie dni tygodnia będzie kursowała tylko na podstawowej relacji (Wyścigowa – Tatrzańskie)

- w dni powszednie: ulegną zmianie rozkłady jazdy na liniach nr 64, 69 i 89 oraz wprowadzone zostaną korekty rozkładów na liniach: 65, 68 i 79

Od 01.03.2020 r. (niedziela niehandlowa) zostaną wprowadzone następujące stałe zmiany:

•             Na liniach nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 51, 52, 53, 55, 58, 61, 64, 65, 67, 69, 71, 74, 77 i 89 w niedziele niehandlowe i święta zostanie wprowadzona częstotliwość kursowania, co ok. 30 minut

•             Na liniach nr 56, 68 i 79 trzydziestominutowa częstotliwość kursowania w niedziele niehandlowe i święta zostanie wprowadzona po godzinie trzynastej;

Od dnia 02.03.2020 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące zmiany stałe:

•             W powszednie dni szkolne zostaną wprowadzone zmienione rozkłady jazdy na liniach nr 64, 69 i 89;

•             Na liniach nr 5, 7, 8, 65, 68 i 79 zostaną wprowadzone korekty rozkładów jazdy;

•             przesunięciu ulegną wybrane godziny odjazdów na linii nr 73;

W niedziele handlowe na liniach: 1,2,3,4,5,6,7,8,10,51,52,53,54,55,56,58,61,64,65,67,68,69,71,74,77,79 i 89 obowiązywać będą sobotnie rozkłady jazdy (z wyłączeniem pierwszych kursów porannych).

Czytaj więcej...Siatka podmiejskich połączeń, z roku na rok się rozwija i cieszy coraz większym zainteresowaniem mieszkańców regionu. Pierwsza linia podmiejska nr 92 została uruchomiona w 2010 roku i obsługiwała Murowaniec oraz Białe Błota. Dziennie korzystało z niej ponad 2300 pasażerów. Każdego dnia z linii podmiejskich korzysta już prawie 7000 osób. 
Od 1 marca br. zostanie uruchomiona kolejna linia międzygminna o numerze 90. 

Linia ta będzie kursować od pętli Garbary do pętli w Łochowicach przy ulicy Zajęczej (Gmina Białe Błota) z wjazdem kieszeniowym przez pętlę Belma. Na tej linii planuje się uruchomić 10 kursów w dni powszednie oraz po 4 kursy w soboty, niedziele i święta. Godziny odjazdów zostały uzgodnione z Władzami Gminy Białe Błota.

Uruchomienie nowej linii międzygminnej będzie skutkowało wprowadzeniem stosownych korekt w godzinach odjazdów na liniach nr 56 i 62.

Podmiejskie linie autobusowe kursują obecnie do 4 Gmin: Białe Błota (91, 92, 96), Osielsko (linie 93,94,95,98) Nowa Wieś Wielka (linia 99) i Dobrcz (97,94,93, 95) co przekłada się na obsługę ponad 30 podbydgoskich sołectw. Trwają również zaawansowane rozmowy na temat międzygminnego porozumienia z Gminą Dąbrowa Chełmińska.

Czytaj więcej...

Na kolejnych przystankach  ustawiliśmy wiaty. Zadaszone przystanki to standard w przypadku nowych inwestycji.

 

 

 

 

Nowe wiaty ustawiliśmy w 5 lokalizacjach.

  • ks. Schulza/Szubińska (dla linii 32N i 53)
  • Wysoka-Koszarowa (dla linii nr 57)
  • pl. Weysenhoffa (dla linii 52,59,60,64,67)
  • Śniadeckich/Gdańska (dla linii 67)
  • Armii Krajowej/Jeździecka (dla linii 52)

Wiaty w zależności od lokalizacji mają długość 4 lub 6 metrów. Z uwagi na ograniczoną szerokość pasa drogowego na tych przystankach, wszystkie wiaty są wyposażone w szyby z węższymi bokami. Konstrukcja wykonana jest z metalowych profili w kolorze brązowym (na obszarze Śródmieścia) lub granatowym. Panele wykonane są z hartowanego szkła. Boczne szyby są dodatkowo znakowane żółtymi pasami. To rozwiązanie stosowane z myślą o osobach słabo widzących.

Nowe zadaszenia kosztowały 27 tysięcy złotych. Wiosną we wiaty wyposażyliśmy kilka innych przystanków m.in. Szubińska/Piękna.

Wszystkie duże zadania inwestycyjne związane z przebudową dróg i torowisk też połączyliśmy z wymianą bądź ustawieniem nowych wiat.  W tego typu infrastrukturę wyposażyliśmy m.in.  przedłużenie Trasy Uniwersyteckiej oraz węzeł Szarych Szeregów. Wiosną estetyczne przystanki zyska ulica Grunwaldzka.