Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu FEKP.03 Fundusze Europejskie na zrównoważony transport miejski Działania FEKP. 03.01 Rozwój i usprawnienie mobilności miejskiej i podmiejskiej BydOF-IP Celu szczegółowego EFRR/FS.CP2.VIII - Wspieranie zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej jako elementu transformacji w kierunku gospodarki zeroemisyjnej programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027.
Wartość Projektu: 174 724,21 PLN
Wysokość dofinasowania z FEdKP: 132 227,15 PLN
Okres realizacji: 16.05.2024 – 31.07.2025
Działania które będą realizowane w ramach Projektu
Projekt polega na budowie drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244. Wybudowany odcinek o długości 0,1092 km ma na celu połączenie istniejącej infrastruktury rowerowej (od strony węzła Tryszczyn) z projektem drogi dla rowerów (od strony Bożenkowa), koordynowanym przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.
Grupa docelowa
Projekt skierowany jest bezpośrednio do mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego,
w szczególności Bydgoszczy i Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego.
Z infrastruktury objętej projektem będą mogły korzystać na równych prawach wszystkie osoby, bez względu na płeć. Projekt pozytywnie wpływa na politykę niedyskryminacji, która ma na celu eliminowanie wszelkich form oraz przejawów dyskryminacji. Przedmiotowa inwestycja jest zgodna z koncepcją uniwersalnego projektowania w tym poprzez zastosowanie „standardów dostępności”: standardu transportowego, architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno-promocyjnego.
Cel projektu:
Realizacja przedmiotowej inwestycji przyczyni się do osiągnięcia szeregu celów, mających wymiar efektów społecznych, ekologicznych i ekonomicznych. Zaliczają się do nich:
• poprawa funkcjonowania systemu indywidualnego i niezmotoryzowanego transportu w obszarze Bydgoszczy i Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego,
• wzrost wykorzystania alternatywnych i ekologicznych form komunikacji transportowej,
• wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym w szczególności niechronionych uczestników ruchu drogowego oraz komfortu podróży,
• przeniesienie ruchu rowerowego poza główną oś jezdni wraz ze zwiększeniem płynności ruchu drogowego,
• wzrost zainteresowania mieszkańców korzystaniem z transportu niezmotoryzowanego,
• usprawnienie powiązań dróg dla rowerów w obszarze BydOF, dążąc tym samym do budowania spójnej sieci tras dedykowanych rowerzystom,
• poprawa jakości środowiska naturalnego i obniżenie poziomu hałasu w wyniku zmiany pojazdów samochodowych na bezemisyjne i ekologiczne rozwiązania, jakimi są rowery,
• poprawa jakości powietrza w wyniku ograniczenia emisji liniowej, której składnikiem są pochodzące ze spalin związki chemiczne i substancje smoliste.
Rezultaty projektu:
Wskaźniki produktu:
Ludność objęta projektami w ramach strategii zintegrowanego rozwoju terytorialnego – 1 925 osób
Wspierana infrastruktura rowerowa – 0,1092 km
Wspierane strategie zintegrowanego rozwoju terytorialnego – 1 szt.
Wskaźnik rezultatu:
Roczna liczba użytkowników infrastruktury rowerowej – 1 680 użytkowników
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie