Drukuj

LOGO

Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy

Projekt dofinansowany z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, w ramach działania FENX.03.01 Transport miejski priorytet FENX.03 Transport miejski

Wartość projektu: 25.000.000,00 PLN

Wysokość dofinansowania: 17.300.000,00 PLN

Wkład własny Miasta: 7.700.000,00 PLN

Okres realizacji: 21.06.2021 – 31.12.2026


Zadania realizowane w projekcie:

Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa pętli tramwajowej Las Gdański zlokalizowanej
w północnej części miasta na terenie osiedla Myślęcinek. Zakres projektu obejmuje rozbudowę i przebudowę istniejącej infrastruktury torowej pętli, w tym budowę dodatkowych torów odstawczych, dostosowanie peronów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, przebudowę sieci trakcyjnej, oświetlenia, uzbrojenia podziemnego oraz modernizację układu komunikacyjnego w obrębie pętli. Realizacja inwestycji pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania linii tramwajowych oraz zapewni sprawniejszy ruch taboru tramwajowego na pętli.


Grupy docelowe:

Odbiorcami projektu będą mieszkańcy Bydgoszczy oraz okolicznych gmin, a także licznie odwiedzający miasto turyści. Modernizacja pętli tramwajowej przełoży się na możliwość sprawnego i komfortowego przemieszczania się użytkowników komunikacji tramwajowej do miejsc pracy, nauki, wypoczynku oraz innych celów podróży. Realizacja zadania ułatwi dostęp
do infrastruktury transportu szynowego osobom z ograniczeniami ruchowymi, osobom niedowidzącym i niedosłyszącym, a także obcokrajowcom oraz będzie sprzyjać poprawie komfortu obsługi pozostałych pasażerów transportu publicznego i poprawie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.

Cel projektu:

Celem głównym przedsięwzięcia jest zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego na obszarze miasta Bydgoszczy poprzez rozwój systemów publicznego transportu zbiorowego.

Rezultaty projektu:

Wskaźniki produktu:

  1. Długość przebudowanych lub zmodernizowanych linii tramwajowych – 1,002 km toru pojedynczego
  2. Liczba przebudowanych i rozbudowanych zintegrowanych węzłów przesiadkowych – 1 szt.
  3. Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób
    z niepełnosprawnościami (EFRR/FST/FS) – 1 szt.
  4. Liczba wybudowanych obiektów „Bike&Ride” – 1 szt.
  5. Liczba stanowisk postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride” – 18 szt.

Wskaźniki rezultatu:

  1. Roczna liczba użytkowników nowych lub zmodernizowanych linii tramwajowych i linii metra – 648 695 użytkowników/rok
  2. Emisja CO2 w transporcie pasażerskim – 8,29 tony ekwiwalentu CO2/rok

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie