Aktualności komunikacyjne

Weiterlesen...Od stycznia do końca lipca 2021 roku w Bydgoszczy wystawionych zostało ponad 5800 mandatów za jazdę bez ważnego biletu.
To zaległości na kwotę półtora miliona złotych.

Dziwi niepłacenie za przejazd szczególnie, że zakup biletu jest prosty jak nigdy dotąd a ulgi są wyjątkowo atrakcyjne. 


Weiterlesen...Bilet kupisz bez problemu.
Wprowadzamy cały pakiet nowoczesnych rozwiązań, zachowując równocześnie jedne z najniższych cen biletów kraju.

Od 2018 roku w bydgoskiej komunikacji można we wszystkich autobusach i tramwajach płacić za bilet kartą płatniczą.
Dodatkowo ulgi dla uczniów są wyjątkowo atrakcyjne i za przejazd uczniowie płacą tylko 10 zł miesięcznie.

Bilet miesięczny można natomiast zakupić już bez wychodzenia z domu i tylko za pomocą karty płatniczej. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce.

Za przejazd trzeba płacić
Wielu pasażerów nadal jednak nie płaci za przejazd. Trzeba jednak pamiętać, że koszt takiego zachowania są niewspółmiernie wyższe.
Od stycznia do końca lipca tego roku wystawionych zostało już ponad 5800 wezwań na kwotę półtora miliona złotych.

Osoba taka musi zapłacić mandat w ciągu 14 dni lub może się odwoływać od decyzji. Gdy zapłata nie nastąpi lub odwołanie zostanie odrzucone, rozpoczynają się działania windykacyjne. Zmierzają one do zasądzenia przez sąd należności, celem wszczęcia postępowania egzekucyjnego. Osoby, które regularnie bez biletu korzystają z komunikacji miejskiej nie do końca zdają sobie sprawę z konsekwencji.

Osoba taka, otrzymuje nie tylko mandat ale może zostać też wpisana do Krajowego Rejestru Dłużników. Obecność w rejestrze może się stać powodem odmowy: udzielenia kredytu w banku, pożyczki czy sprzedaży na raty.

Weiterlesen...Jak podaje Krajowy Rejestr Długów w całym kraju łączny dług za brak opłat za przejazd wynosi ponad 500 mln zł. Najwięcej do spłacenia mają osoby w wieku od 26 do 35 lat, mężczyźni i mieszkańcy dużych miast. Najwięcej mandatów wystawianych jest w październiku i listopadzie.

Przez "gapowiczów" Bydgoszcz traci rocznie ponad 5 mln zł.

Trzeba mieć świadomość, że kwoty za bilety są przeznaczane na inwestycje (także komunikacyjne) w całym mieście.
Te pieniądze można byłoby zainwestowane m.in. w nowe tramwaje, chodniki, drogi rowerowe czy nasadzenia drzew.

W ostatnim czasie środki na inwestycje i tak zostały mocno uszczuplone, przez spadek liczby pasażerów w dobie pandemii.
Dodatkowo Miasto dysponuje też dochodami mniejszymi od zakładanych przez niekorzystne dla samorządów rozwiązania ustawowe.

Weiterlesen...W związku z kończącą się w przyszłym roku umową na obsługę dużego pakietu przewozów autobusowych, ogłosiliśmy przetarg mający na celu wyłonienie operatora na kolejne lata.

Zamówienie zostało skonstruowane w oparciu o Plan Transportowy uchwalony przez Radę Miasta w 2013 roku. Zgodnie z jego założeniami ok. 25 procent autobusowej pracy przewozowej realizowana jest na podstawie procedury przetargowej (prowadzona obecnie), a ok. 75 procent jest obsługiwane przez podmiot wewnętrzny Gminy.

Zgodnie z warunkami przetargu zwycięska firma ma świadczyć usługi do 2031 roku.

Weiterlesen...10 sierpnia otwarte zostały oferty w przetargu, w którym poznaliśmy firmy zainteresowane obsługą 11 linii autobusowych w Bydgoszczy.
Nowy przewoźnik będzie musiał zakupić też blisko 50 nowych pojazdów.
Do przetargu zgłosiło się 4 oferentów (firm i konsorcjów).

Potencjalni przewoźnicy realizację tego zadania (w samym tylko roku 2023) wycenili od ponad 26 mln zł do ponad 33 mln. zł.
W kolejnych latach stawki jednostkowe będą waloryzowane o wskaźnik inflacji oraz paliwowy.

Teraz wszystkie oferty zostaną dokładne sprawdzone a następnie ogłoszona zostanie oferta najkorzystniejsza.

[ZESTAWIENIE OFERT]

Weiterlesen...Nowe autobusy na bydgoskich ulicach. Zależy nam by w 2023 roku przewoźnik, który chce obsługiwać linie nr 51, 53, 55, 56, 58, 62, 67, 69, 73, 76 i 85 zakupił też nowe pojazdy.

Do obsługi tych tras Wykonawca musi łącznie dysponować 45 pojazdami.
Tabor powinien składać się z 19 przegubowców i 26 wozów krótkich.
Przegubowce mają zabrać na pokład minimum 135 pasażerów, a wozy krótkie co najmniej 90 pasażerów.

Niskopodłogowe autobusy mają być wyposażone m.in. w klimatyzację, system wi-fi, system ITS, monitoring wizyjny, system zapowiedzi głosowych, system elektronicznych podświetlanych tablic i porty usb do ładowania urządzeń mobilnych.

Weiterlesen...Tabor musi być też w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (brak stopni we wszystkich drzwiach i brak stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu).

Autobusy muszą być fabrycznie nowe co oznacza, że norma spalania nie może być niższa niż Euro VI.

O postępach procedury przetargowej będziemy informować na bieżąco.

Komunikacja autobusowa w liczbach:
Obecnie w Bydgoszczy linie autobusowe obsługuje 2 przewoźników:
• MZK Bydgoszcz – 36 linii
• Irex - 11 linii

Koszt funkcjonowania – 122,5 mln zł

Weiterlesen...• Liczba linii
- 30 dziennych
- 6 nocnych
- 11 międzygminnych

• Liczba autobusów kursujących w szczycie:
- przegubowców 96
- krótkich 81

Weiterlesen...Przypominamy, że w Bydgoszczy można korzystać z funkcji Google Transit. Dzięki niej zaplanowanie podróży komunikacją miejską stało się znacznie szybsze i łatwiejsze. Na mapy wprowadzono w ostatnich czasie nową infrastrukturę m.in. rozbudowaną ul. Kujawską.

Z końcem czerwca osoby chcące zaplanować podróż autobusem czy tramwajem zyskały nowe udogodnienie.

Usługa Transit na mapie Google umożliwia wyznaczenie trasy podróży komunikacją miejską bezpośrednio na mapie Bydgoszczy. To kolejna ważna usługa wzmacniająca atrakcyjność transportu publicznego. Ma ona duże znaczenie szczególnie dla osób, które pierwszy raz stykają się z komunikacją w naszym mieście m.in. turystów i studentów.

W ostatnich tygodniach Google uaktualniał m.in. mapy z uwzględnieniem zrealizowanych inwestycji drogowych w mieście (m.in. rozbudowanej ul. Kujawskiej). Nowa infrastruktura jest już widoczna na mapie oraz wyświetlana przy trasowaniu podróży.

Weiterlesen...Jak to działa – mapy Google
Z funkcji Transit (transport publiczny) na mapach Google mogą korzystać zarówno użytkownicy komputerów stacjonarnych, jak i urządzeń mobilnych. Wystarczy wejść na maps.google.pl lub uruchomić aplikację na urządzeniach mobilnych - kliknąć ikonkę „Wyznacz trasę" (ikona strzałki na niebieskim tle) - wprowadzić punkty początkowe i końcowe podróży i zaznaczyć użycie transportu publicznego. (ikona pociągu).

Po wybraniu opcji „Transport publiczny" system zaproponuje połączenia (ze wskazaniem numerów linii, nazw przystanków, godzin odjazdu-przyjazdu i czasem całej podróży). Wybierając „Opcje" można wskazać preferowane środki komunikacji zbiorowej, a także sposób podróżowania („mniej przesiadek", „mniej chodzenia", „najlepsza trasa").

GTFS – warto wiedzieć
General Transit Feed Specification (GTFS), to międzynarodowy format zapisu informacji o rozkładach jazdy i lokalizacji przystanków w formie plików tekstowych. Dzięki jego wdrożeniu wszyscy użytkownicy map Google podczas planowania trasy przejazdu transportem publicznym po Bydgoszczy, otrzymają informację o czasie przyjazdu autobusu lub tramwaju.

Weiterlesen...Bydgoska Karta Turysty to projekt, który ma być ułatwieniem dla odwiedzających nasze miasto - kupując jeden bilet, ma się bezpłatny wstęp do wielu miejsc turystycznych.

Od 2 sierpnia pakiet daje również możliwość podróżowania komunikacją miejską.

.
Bydgoska Karta Turysty funkcjonuje w naszym mieście od czerwca bieżącego roku. Projekt ma na celu zachęcenie turystów do obejrzenia jak największej liczby atrakcji w naszym mieście.
Turysta, kupując pakiet w ramach Bydgoskiej Karty Turysty, ponosi jednorazowy koszt i otrzymuje bezpłatne wejścia do obiektów kulturalnych oraz wielu zniżek.

Pakiet zapewnia możliwość bezpłatnego skorzystania z najpopularniejszych bydgoskich atrakcji turystycznych w tym: muzea, galerie, zoo, park rozrywki, spacer z przewodnikiem, rejs tramwajem wodnym czy wypożyczenie kajaka na 1 godzinę.
Zawiera również zniżki: do restauracji i kawiarni, na spektakle w Teatrze Kameralnym oraz koncerty w Filharmonii Pomorskiej,
Od 2 sierpnia pakiety dają również możliwość podróżowania komunikacją miejską.

Weiterlesen...Nie tylko muzea
Przez ostatnie miesiące zintegrowaliśmy systemy informatyczne, który pozwoliły połączyć Kartę Turysty z Bydgoską Kartą Miejską.
Dzięki temu osoby odwiedzające Bydgoszcz, mogą podróżować po mieście bez konieczności kupowania biletu. Wszystkie dane są zapisywane kodem QR na Karcie Turysty.
W czasie sprawdzania biletów, wystarczy ją pokazać kontrolerowi, który odczyta wszystkie zapisane dane.

Weiterlesen...Cena pakietów (z komunikacją miejską i bez):
24 h: normalny – 49 zł | ulgowy – 39 zł
z możliwością podróżowania komunikacją miejską : normalny - 59 zł I ulgowy – 45 zł

48 h: normalny – 69 zł | ulgowy – 59 zł
z możliwością podróżowania komunikacją miejską : normalny – 89 zł I ulgowy – 69 zł.

Przypominamy, że Karta Turysty jest kartą wirtualną.
To przede wszystkim wygoda dla turystów, bo nie muszą kupować osobnych biletów do obiektów kulturalnych czy na komunikację miejską.
Wszystko jest w telefonie.

Szczegóły na stronie TUTAJ

Seite 95 von 261