Ogólne (Drogi)

Konsultacje w sprawie utwardzenie dróg osiedlowych (Siewna, Kapliczna, Łubinowa i Podleśna)

Zaczynamy kolejne konsultacje związane z przebudową ulic bez twardej nawierzchni. Od 5 października do 26 października będzie można zgłaszać uwagi do opracowanych koncepcji budowy ulic Siewnej, Kaplicznej, Łubinowej i Podleśnej.

Ulica Siewna położona jest na osiedlu Miedzyń – Prądy. Ulica położona jest na obszarze, na którym obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego „Miedzyń – Widok”. Łączna długość odcinka przewidzianego w koncepcji do realizacji wynosi ~292 m. Ulicę planuje się zrealizować w klasie funkcjonalno-technicznej D w formie pieszo-jezdni zlokalizowanej w strefie ograniczonej prędkości do 30km/h. Dodatkowo planuje się zorganizować miejsca postojowe przy posesjach, zrealizować zjazdy indywidualne do posesji oraz publiczne, oświetlenie, odwodnienie drogi oraz oznakowanie.

Ulica Podleśna zlokalizowana jest na osiedlu Glinki, na obszarze z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „Glinki C”. Łączna długość odcinka przewidzianego w projekcie do realizacji wynosi ~809 m. Inwestycja polegać będzie na budowie nawierzchni asfaltowej, skrzyżowania z planowaną tzw. ul. Nowołucką, elementów bezpieczeństwa ruchu, zatoki postojowej, zjazdów indywidualnych i publicznych, oświetlenia, odwodnienia oraz organizacji ruchu. Droga będzie zrealizowana w klasie funkcjonalno-technicznej L o szerokości pasa ruchu wynoszącym 3,25m i szerokości chodników 2,0m.

Ulica Kapliczna znajduje się na osiedlu Bydgoszcz Wschód – Siernieczek i Brdyujście. Przedstawiona koncepcja przewiduje budowę odcinka głównego oraz czterech dojazdów o łącznej długości ~1280m. Dokumentacja została opracowana dla drogi klasy L. Zaproponowano szerokość jezdni 5,5m, lewostronny chodnik o szerokości 2,0m, budowę zjazdów publicznych i indywidualnych do posesji, oświetlenie uliczne, odwodnienie drogi oraz oznakowanie.

Ulice Łubinowa położona jest na osiedlu Czyżkówko, na którym obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego o tej samej nazwie. Opracowana koncepcja przewiduje budowę pieszojezdni o szerokości 9,0m. Przedstawiona propozycja przewiduje wyposażenie ulicy w oświetlenie, odwodnienie, oznakowanie pionowe i poziome, zjazdy publiczne i indywidualne oraz organizację miejsc postojowych przy posesjach. Długość odcinka przewidzianego do realizacji wynosi ~540m. Droga będzie zrealizowana w klasie funkcjonalno-technicznej D.

Celem konsultacji jest zebranie uwag dotyczących przyjętych rozwiązań. Może skutkować to wprowadzeniem korekt do zaprezentowanych koncepcji . Ze szczegółowymi opisem zadania, mapami i planami można zapoznać się na stronach ZDMiKP.

Koncepcje przebudowy ulic są dostępna także w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, przy ul. Toruńskiej 174a ( piętro III, pokój 310 ).

Bydgoszczanie mogą zgłaszać uwagi na formularzu według wzoru, który jest dostępny również na stronie ZDMiKP. Wypełnione wnioski należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein! lub pocztą tradycyjną na adres ZDMiKP w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz. Wnioski zostaną rozpatrzone wyłącznie w przypadku uzasadnienia propozycji oraz podania wymaganych danych osobowych wraz z wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie na potrzeby konsultacji. Karty konsultacyjne można pobrać poniżej. Ankietę można wypełnić przez Internet na stronie www.bydgoskiekonsultacje.pl.

Ul. Kapliczna - https://ankiety.um.bydgoszcz.pl/index.php/465896?newtest=Y

Ul. Łubinowa – https://ankiety.um.bydgoszcz.pl/index.php/368251?newtest=Y

Ul. Siewna – https://ankiety.um.bydgoszcz.pl/index.php/936325?newtest=Y

Ul. Podleśna - https://ankiety.um.bydgoszcz.pl/index.php/865256?newtest=Y

Długość nowych ulic:

Siewna: 292 m

Kapliczna: 827 m

Łubinowa: 540 m

Podleśna: 764 (+45 m łącznik do ul. Łuckiej)

Warto wiedzieć:

Przeprowadzenie w latach 2011-15 pakietu remontu głównych ciągów komunikacyjnych w Bydgoszczy (około 100 odcinków ulic) pozwoliło w ubiegłym roku na przyjęcie program przebudowy ulic z nawierzchnią gruntową. Jest on realizowany w oparciu o cykliczną, przeprowadzaną co 3-lata, analizę, która wskaże priorytety inwestycyjne (ranking ulic) na podstawie sześciu kryteriów wyboru:

- Rok nadania nazwy ulicy

- Liczba mieszkańców mieszkających przy danej ulicy

- Zagrożenie powodziowe wywołane przez opady atmosferyczne

- Ważność ulicy lokalnej w układzie transportowym miasta

- Wskaźnik długości dróg gruntowych do sumy długości dróg na osiedlu

- Funkcjonowanie obiektów użyteczności publicznej (np. szkoły, przychodnie) w budynkach będących w zasobach miasta