bilety0001 tcm29-90551

Bydgoska Karta Miejska (Karta) służy do zakupu dowolnego biletu okresowego wyszczególnionego w cenniku opłat obowiązującym w komunikacji miejskiej w Bydgoszczy. W zależności od rodzaju kupowanego biletu okresowego wydawane są Karty imienne lub na okaziciela.
Jako Nośnik biletu okresowego stosuje się także elektroniczne legitymacje studenckie (ELS) wydawane przez następujące uczelnie: UKW, UMK, WSB, KPSW i WSG.

1. Karta imienna

1) Warunkiem otrzymania Karty imiennej jest złożenie poprawnie wypełnionego Wniosku.
2) Wniosek należy złożyć osobiście w Centrum Obsługi Klienta (COK) mieszczącym się w siedzibie ZDMiKP przy ul. Toruńskiej 174a ( czynne w dni robocze od godz. 7.00 do 17.00) lub w Punkcie Obsługi Klienta (POK) mieszczącym się w kasie biletowej ZDMiKP zlokalizowanej przy ul Zygmunta Augusta 10 (czynny w dni robocze od godz. od 8.00 do 18,30).
3) Do realizacji przyjmowane są wyłącznie Wnioski po ich osobistym zweryfikowaniu i potwierdzeniu w COK lub POK.
4) Przy składaniu Wniosku, należy okazać dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport), a w przypadku młodzieży szkolnej ważną legitymację szkolną oraz załączyć jedno aktualne zdjęcie o wymiarach min. 2,5 cm x 3 cm.
Zdjęcie można także wykonać nieodpłatnie podczas składania wniosku w COK. W przypadku składania wniosku w COK, na życzenie Pasażera, zdjęcie może być również skanowane z dowodu osobistego lub paszportu.
Młodzież nie posiadająca dowodu osobistego powinna znać nr PESEL, który wpisuje się na Wniosku.
5) Istnieje możliwość wypełnienia i przesłania Wniosku o wydanie Karty drogą elektroniczną (link do BKM na stronie www.bydgoskakartamiejska.com.pl). Do Wniosku należy dołączyć w formie załącznika zdjęcie w formacie JPEG o wymiarach min. 2,5 cm x 3 cm i rozdzielczości 300 dpi.
Po przesłaniu Wniosku drogą elektroniczną i wstępnym zweryfikowaniu danych w nim zawartych, Pasażer zostanie poproszony drogą elektroniczną o stawienie się w COK w celu okazania dokumentu tożsamości potwierdzającego zawarte we Wniosku dane, złożenia podpisu na Wniosku i odbioru Karty.
6) Za osobę niepełnoletnią Wniosek wypełnia, składa i potwierdza, a także odbiera Kartę rodzic lub inny opiekun prawny dziecka. W przypadku osób, które ukończyły 13 rok życia dopuszcza się realizację powyższych czynności bez udziału opiekuna prawnego, po okazaniu ważnej legitymacji szkolnej lub innego dokumentu tożsamości.
7) Niekompletny lub błędnie wypełniony Wniosek nie stanowi podstawy wydania Karty lub zakodowania innego Nośnika.
8) Wnioskodawca odbiera Kartę imienną osobiście w COK (na poczekaniu, w dniu złożenia wniosku lub w innym wskazanym terminie) albo w POK, w którym złożył Wniosek (w terminie określonym przy składaniu wniosku), po okazaniu dokumentu tożsamości.
Dopuszcza się możliwość odbioru Karty przez osobę trzecią na podstawie pisemnego upoważnienia wystawionego przez Wnioskodawcę i po okazaniu dowodu tożsamości osoby upoważnionej.
9) W przypadku zamiaru korzystania z ELS jako nośnika biletu okresowego Pasażer składa w COK Wniosek o zakodowanie ELS i przedkłada ELS celem jej personalizacji.
10) Przed odbiorem Karty Pasażer zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem Bydgoskiej Karty Miejskiej, składając odpowiednie oświadczenie na Wniosku o jej wydanie.
11) Karta wydana przez COK lub POK jest Kartą aktywną przystosowaną do kodowania biletów okresowych imiennych.
12) Pasażer może być w posiadaniu jednej aktywnej Karty imiennej.
Pierwszą Kartę wydaje się bezpłatnie.
13) Każdorazową zmianę danych osobowych lub zmianę uprawnień do ulg Pasażer zobowiązany jest zgłosić w COK składając Wniosek o aktualizację danych i przedkładając Kartę lub ELS w celu uaktualnienia zakodowanych informacji.
14) Za aktualizację danych wymagających wydania nowej Karty pobierana jest opłata manipulacyjna w wysokości 10,00 zł. Opłatę manipulacyjną pobiera się także w razie wydania nowej Karty z powodu uszkodzenia mechanicznego lub zgubienia Karty wcześniej wydanej, jak też w razie likwidacji nieodebranej pierwszej Karty. Nie pobiera się opłaty w razie wymiany Karty uszkodzonej elektronicznie.
15) Spersonalizowane Karty, które nie zostały odebrane oraz nieodebrane zdjęcia, które były załączone do Wniosku są komisyjnie niszczone po upływie roku od złożenia Wniosku wg odrębnie ustalonych procedur.

2. Karta na okaziciela

1) Karta na okaziciela nie jest personalizowana i nie wymaga złożenia Wniosku o jej wydanie.
2) Karta na okaziciela wydawana jest w COK (przy ul. Toruńskiej 174a) lub POK (w kasach biletowych przy ul. Zygmunta Augusta 10).
3) Wydanie Karty na okaziciela następuje z chwilą zakupu biletu okresowego na okaziciela zgodnie z obowiązującym cenniku opłat.
4) Na Karcie na okaziciela można zapisać tylko bilet okresowy na okaziciela.

Szczegółowe informacje dotyczące zasad korzystania z Bydgoskiej Karty Miejskiej określa Regulamin BKM.