1. Podstawa prawna:

  • UCHWAŁA NR LIV/1203/18 RADY MIASTA BYDGOSZCZY z dnia 24 stycznia 2018 r.w sprawie ustalenia opłat za usługi przewozowe w publicznym transporcie zbiorowym w Bydgoszczy wraz z późniejszymi zmianami
  • Zarzadzenie Nr 508/2018 Prezydenta Miasta Bydgoszczy z dnia 3 września 2018 r. w sprawie wprowadzenie Regulaminu przewozu osób i bagażu w publicznym transporcie zbiorowym w Bydgoszczy

2. Wymagane dokumenty

  • wypełniony wniosek o zwrot pieniędzy z tytułu niewykorzystanego biletu okresowego oraz:
  • oryginał paragonu potwierdzającego zakup biletu lub wystawiona na jego podstawie faktura. Przy zakupie przez Internet (bez pobrania faktury) transakcja jest potwierdzana raportem generowanym z systemu BKM podczas rozliczania biletu,
  • Bydgoska Karta Miejska lub Elektroniczna Legitymacja Studencka (jeżeli była nośnikiem biletu) – w celu usunięcia transakcji,
  • numer rachunku bankowego, na ktory zostanie zwrócona wnioskowana kwota.

3. Opłaty

  • jeżeli bilet jest anulowany przed rozpoczęciem okresu ważności zwracana jest cała wartość nominału,
  • jeżeli bilet jest anulowany w okresie jego ważności zwracana jest część jego wartości obliczona proporcjonalnie do okresu niewykorzystania,
  • z tytułu zwrotu biletu okresowego imiennego nie pobiera sie dodatkowych opłat.

4. Miejsce i sposób złożenia dokumentów

  • dokumenty składa Pasażer osobiście w siedzibie ZDMiKP (ul. Toruńska 174a, Wydział Taryf i Płatnego Parkowania, pokój 4, w dni robocze w godz. 7:00 do 15:00, tel.52 582-27-65),
  • w przypadku anulowania biletu dotyczącego osoby niepełnoletniej wniosek może złożyć i odebrać zwracaną należność tylko rodzic lub opiekun prawny dziecka,
  • dopuszcza się możliwość anulowania transakcji przez osobę trzecią (pełnoletnią) na podstawie upoważnienia wystawionego przez właściciela karty BKM lub ELS, uprawniającego do złożenia wniosku w tej sprawie i odbioru należności podlegającej zwrotowi.

5. Termin i sposób załatwienia sprawy

  • zwrot wnioskowanej kwoty na rachunek bankowy w ciągu 14 dni.

6. Jednostka odpowiedzialna

  • Wydział Taryf i Płatnego Parkowania ZDMiKP, 85-844 Bydgoszcz, ul. Toruńska 174a, tel. 52 582-27-65.

7. Tryb odwoławczy

  • Tryb załatwienia sprawy nie przewiduje środka odwoławczego.

8. Dodatkowe informacje:

  • zakupiony bilet okresowy można anulować tylko przed upływem jego ważności,
  • do okresu wykorzystania biletu zalicza się także dzień anulowania transakcji,
  • możliwość anulowanie transakcji dotyczy tylko biletu okresowego imiennego.