linie-5W I kwartale bieżącego roku planujemy montaż kolejnych wiat przystankowych. W ubiegłym roku zadaszeń chroniących pasażerów przed deszczem i wiatrem, ustawiliśmy aż w kilkunastu miejscach Bydgoszczy. W tym roku nowe wiaty pojawią się między innymi na Błoniu, Kapuściskach i Szwederowie.

Już niebawem szklane, czterometrowe wiaty zostaną zamontowana na przystankach:

- Łukasiewicza (przystanek początkowy) - z uwagi na pas drogowy o szerokości 2,7 m; wiata będzie posiadała wąskie boki. Tym samym realizujemy ubiegłoroczne ustalenia z Radą Osiedla Kapuściska. Na tym przystanku wsiada dziennie prawie 800 pasażerów.

- Brdyujście w kierunku Centrum - instalacja wiaty na prośbę mieszkańców, pracowników okolicznych firm i Rady Osiedla. Dziennie z przystanku korzysta ok. 150 pasażerów.

- Nakielska – Wrzesińska w kierunku Belmy - realizujemy ustalenia poczynione w roku ubiegłym z Radą Osiedla Wilczak. Dziennie korzysta z przystanku ponad 130 pasażerów.

- Władysława IV – Stawowa w kierunku ulicy Szubińskiej - po ubiegłorocznym remoncie tej okolicy i dyslokacji przystanku, stworzyła się możliwość instalacji wiaty (poszerzenie szerokości peronu). Wsiada na tym przystanku dziennie ponad 220 pasażerów

- Planujemy również demontaż skorodowanej i będącej w złym stanie technicznym wiaty typu ,,Mały Budrem'' umiejscowionej na przystanku Skorupki – Czackiego. W miejsce starej wiaty, zostanie zainstalowana czterometrowa wiata szklana.

autobus-2Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku wiaty ustawialiśmy aż w kilkunastu miejscach Bydgoszczy. 
Zadaszenia pojawiły się między innymi na przystankach: Saperów – Ludwikowo, Park Przemysłowy – Paciorkiewicza a także wzdłuż ulic: Fordońskiej, Grunwaldzkiej, Gdańskiej, Królowej Jadwigi, Twardzickiego, Barwnej, Nad Wisłą czy w Smukale.


W Bydgoszczy mamy już 580 wiat przystankowych a kolejne sukcesywnie dostawiamy w różnych częściach miasta.

Stawiane są one zgodnie z kryteriami dotyczącymi ilości pasażerów korzystających z danego przystanku. Dodatkowo warunkiem postawienia nowej wiaty, są możliwości infrastrukturalne czyli szerokość chodnika, który w danym miejscu musi wynosić od minimum ok. 2,70 do 3,20 metra szerokości dla wiat ze ścianami bocznymi oraz ok. 2,2 m dla wiat bez ścian bocznych ( w zależności od typu wiaty). Warunkiem jest też odległość od okolicznej zabudowy.

autobbus-3Obecnie na terenie miasta już ponad 93 % pasażerów korzysta z wiat przystankowych.
Na utrzymanie wiat składają się: mycie (poza okresem zimowym), okresowe przeglądy, naprawy uszkodzeń i malowanie. 

Wszystkie wymagane prace utrzymaniowe w tym zakresie, Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy realizuje na bieżąco.