Aktualności

Read more ...Prace trwają między innymi na ulicach Gościeradzkiej na Piaskach, Spławikowej i Ostrygowej na Osowej Górze oraz Tuwima na Jarach. Przygotowujemy się też do ogłoszenia przetargów na siedem następnych gruntówek do utwardzenia. W ostatnich latach liczba mieszkańców, którzy są zameldowani przy drogach gruntowych zmniejszyła się o połowę.

W tym roku nową nawierzchnię zyskały już ulice Owocowa i Palisandrowa na Miedzyniu, Bortnowskiego w Starym Fordonie, Gersona na Górzyskowie, Piaśnicka na Czyżkówku i Piastowa w Fordonie. Prace trwają obecnie na ulicach:

  • Gościeradzkiej na Piaskach,
  • Spławikowej, Ostrygowej i Złotej na Osowej Górze,
  • Gradowej na Czyżkówku,
  • Akacjowej na Miedzyniu,
  • Opalowej w Brdyujściu.
  • Tuwima na Jarach.

Read more ...Rozpoczęliśmy też przygotowania do procedury przetargowej dla ulic Białobłockiej na Miedzyniu, Oceanicznej, Amurowej, Boleniowej i Węgorzowej na Osowej Górze, Agrestowej w Smukale oraz Gniewkowskiej na Glinkach.

W tym roku w budżecie miasta na program utwardzania ulic gruntowych zabezpieczyliśmy łącznie 32 mln zł. Dzięki zainicjowaniu kilku zróżnicowanych programów wspierających utwardzanie ulic, wykorzystaniu technologii odpowiednich dla różnych dróg i skutecznemu pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych zdecydowanie przyspieszyliśmy prace. W ostatnich latach liczba mieszkańców, którzy są zameldowani przy drogach gruntowych zmniejszyła się o połowę.

Read more ...Trwają pierwsze prace związane z wytyczeniem nowych przejazdów rowerowych przez ulicę Marszałka F. Focha. Skoordynowaliśmy je z wymianą toru tramwajowego przy operze, aby jak najlepiej wykorzystać tymczasowe ograniczenia w ruchu.

Przejazd rowerowy zostanie wytyczony po wschodniej stronie istniejącego przejścia dla pieszych przez ulicę F. Focha oraz po południowej stronie przejścia przez ul. Gdańską (wewnętrzna strona skrzyżowania). Do ruchu rowerowego zostanie też dostosowana sygnalizacja świetlna. Nowa infrastruktura umożliwi rowerzystom bezpieczne przekraczanie jezdni w obrębie ważnego węzła komunikacyjnego oraz połączy lepiej śródmiejskie ulice, na których dopuściliśmy wcześniej ruch rowerowy (m.in. kontrapas na ul. Gdańskiej i kontraruch na Starym Mieście).

Read more ...Przy okazji wymienione zostaną fragmenty nawierzchni na ul. Focha oraz na skrzyżowaniu z ul. Gdańską wraz z wymianą kostki betonowej w torowisku na wlocie ul. Gdańskiej. Zdemontowana zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Mostowej i Focha, która po zmianach zasad ruchu w obszarze bydgoskiej starówki od dłuższego czasu funkcjonuje wyłącznie w programie ostrzegawczym (sygnał żółty migowy).

W pierwszym etapie przesuwane jest przejście dla pieszych przez ul. Focha, by wygospodarować więcej miejsca na przejazd rowerowy. Następnie prace rozpoczną się na ulicy Gdańskiej. Planowo wszystkie roboty zakończą się przed wakacjami.

Warto wiedzieć

Na terenie Bydgoszczy mamy już ponad 140 kilometrów rowerowych dróg. W ostatnich latach powstały trasy m.in. wzdłuż ulic Magnuszewskiej, Powstańców Wielkopolskich, Jeździeckiej, Promenada oraz bulwarów. Również w centrum miasta wprowadzono szereg rozwiązań dedykowanych rowerzystom, jak wydzielenie pasów rowerowych na ul. Powstańców Wielkopolskich i pl. Weyssenhoffa oraz kontrapasów na ulicach Świętojańskiej, Hetmańskiej, J. Sobieskiego i Mazowieckiej. Przygotowujemy się do budowy kolejnych 40 kilometrów dróg rowerowych. Więcej informacji o naszych działaniach znajduje się TUTAJ.

 

Read more ...Ogłosiliśmy przetarg na zaprojektowanie trzech wiaduktów na ulicy T. Wulffa, biegnących nad torami kolejowymi. W ostatnich latach na przejętych ulicach na terenie dawnych zakładów chemicznych zleciliśmy szereg innych prac.

Ulica T. Wulffa, od skrzyżowania z ul. E. Petersona/A. Krzywca do ul. C. Eberharda, mierzy 750 metrów i umożliwia dojazd m.in. do zakładów mieszczących się po obu stronach magistrali węglowej. Ponadto trzy znajdujące się na niej wiadukty przeprowadzają ruch drogowy i pieszy nad dwiema bocznicami do zakładów przemysłowych oraz elektrociepłowni. Ulica, po przejęciu jej przez miasto w poprzedniej dekadzie, stała się popularnym skrótem pomiędzy osiedlami Kapuściska i Łęgnowo.

Read more ...W tym tygodniu ogłosiliśmy przetarg na zaprojektowanie gruntownej przebudowy ulicy T. Wulffa. Inwestycja obejmie m.in. wybudowanie trzech w pełni funkcjonalnych wiaduktów wraz z nową, szeroką na 7 metrów jezdnią, ciągu pieszo-rowerowego, a także przejścia dla pieszych. Nowa infrastruktura skomunikowana będzie z przystankami komunikacji publicznej. Planowo prace projektowe powinny się zakończyć w 2026 roku.

Trochę historii

Ulica T. Wulffa wcześniej nosiła nazwę Zacharewicza. Trzy znajdujące się na niej wiadukty drogowe powstały w 1977 roku, a wybudowało je bydgoskie przedsiębiorstwo budowlane „Przemysłówka” na podstawie projektu gdańskiego Biura Projektów Kolejowych. Nowa infrastruktura zastąpiła inną drogę o podobnym przebiegu. Jej pozostałości, w tym wyłączony z użytkowania wiadukt nad koleją, wciąż można odnaleźć w okolicy. Inwestorem i zarządcą tych obiektów były ówczesne Zakłady Chemiczne Organika-Zachem.

Read more ...Pod koniec 2015 roku miasto zakupiło od syndyka Zachemu niemal 9 km dróg, w których skład wchodziła m.in. ul. T. Wulffa. Już wówczas zwróciliśmy uwagę na zły stan techniczny obiektów. Wiadukty znajdowały się pod obserwacją i w związku z pogłębiającą się degradacją podjęto decyzję o ich przebudowie. Dla bezpieczeństwa wprowadziliśmy ograniczenia prędkości i tonażu oraz wygrodziliśmy część jezdni barierami.

Warto wiedzieć

W ostatnich latach sukcesywnie poprawiamy stan techniczny przejętych dróg. Wprowadziliśmy zmiany w organizacji ruchu drogowego poprawiające bezpieczeństwo, regularnie przeprowadzamy także kontrole i prowadzimy prace utrzymaniowe. Przebudowaliśmy ul. Wojska Polskiego od Chemicznej do Petersona oraz ul. M. Dziatkiewicza do ronda przy ul. B. Raczkowskiego. W porozumieniu z inwestorami zewnętrznymi zmodernizowane zostały również krótsze odcinki innych ulic. Na obszar dawnych zakładów chemicznych wprowadziliśmy też transport publiczny.

Read more ...Znajdująca się w najstarszej części miasta ulica Podwale jest już ponownie przejezdna. Prace polegały na wzmocnieniu podbudowy i ułożeniu kostki rzędowej. W ten sposób rozwiązany został problem obluzowujących się kamieni i powstających zaniżeń w nawierzchni.

Do wykonania pozostały jeszcze dodatkowe roboty związane z wyznaczeniem miejsca dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami oraz zatok służących do rozładunku okolicznych dostawców, które znajdą się pomiędzy ulicami Krętą, a Magdzińskiego. Prace te zakończą się w czerwcu.

Warto wiedzieć

Read more ...W ciągu ostatnich kilkunastu lat, do czasu zamknięcia przejazdu przez most Staromiejski, na ulicy Podwale notowane były większe natężenia ruchu. Obecnie stanowi wyłącznie ulicę obsługującą przyległe posesje oraz dojazd do instytucji publicznych. Po zakończeniu rewitalizacji Rybiego Rynku skorzystaliśmy z prawa opcji i zleciliśmy dodatkowe prace m.in. na ul. Podwale, ul. Karmelickiej i nabrzeżu Brdy.

Rewitalizację przeszło już wiele innych staromiejskich ulic i placów m.in.: ulice Malczewskiego, Farna, Przyrzecze, Pod Blankami, Długa, Jana Kazimierza, Trybunalska, Grodzka, Przy Zamczysku, czy plac Kościeleckich.

Page 3 of 456