Aktualności

Read more ...Największa inwestycja w Bydgoszczy nabiera kształtów.
Elewacja jednej ze ścian nowego kampusu Akademii Muzycznej, tworzy już efekt falowania a wygląd części ze szkła przypomina klawiaturę fortepianu.
Zapraszamy do wspólnego "przelotu" nad realizowaną inwestycją.

Nowy kampus Akademii Muzycznej wznoszony jest na niemal trzech hektarach w przestrzeni między ul. Kamienną, Gdańską i Chodkiewicza. Budynek ma wysokość blisko 30 metrów.
Elewacja z obudowana jest różnymi odcieniami szkła, która ma przypominać klawiaturę fortepianu z jego czarnymi i białymi klawiszami.

Dodatkowy klimat tworzy staw przy kampusie, który ma być dostępny dla wszystkich bydgoszczan. Wokół niego powstanie bulwar. Zaplanowana została też plenerowa scena koncertowa.

W nowej siedzibie bydgoskiej Akademii Muzycznej, znajdzie się kilka sal koncertowych o różnych rozmiarach i przeznaczeniu. Największa z nich pomieści na widowni ponad 400 widzów. W kompleksie będą też oczywiście studencki akademik, stołówka, sale do wykładów, ćwiczeń, zajęć muzycznych oraz sala nagrań.
Prace zakończą się jesienią 2025 roku.

Read more ...Nabrzeże Wisły w Starym Fordonie ma szanse na zwycięstwo w konkursie "Modernizacja Roku/Budowa XXI wieku".

W I etapie konkursu obok wielu inwestycji z całego kraju, znalazło się również przebudowane nabrzeże Wisły w Starym Fordonie.

Trwa głosowanie w internecie.
Pomóż zwyciężyć jednej z największych bydgoskich inwestycji i oddaj swój głos
 !

Read more ...W ramach rewitalizacji nabrzeża Wisły powstały place zabaw, skatepark, strefa fitness i boisko do siatkówki plażowej.
Zamontowaliśmy też kilka ścianek wspinaczkowych dla dzieci.
Na całym terenie mamy stylowe ławki, stojaki rowerowe i kosze na śmieci.


Read more ...Do wszystkich atrakcji sportowych, dojazd zapewnia ścieżka rowerowa, która powstała wzdłuż ul. Promenada.
Przebudowaliśmy też ul. Nad Wisłą a także zamontowaliśmy słupy oświetleniowe wyposażone w nowoczesne oświetlenie LED.
W ramach inwestycji zasadziliśmy też prawie 200 drzew i setki krzewów.

Prace budowalne trwały ponad 2 lata i kosztowały ponad 36 mln zł.

Read more ...Zagłosuj już teraz
Wystarczy wejść na stronę internetową TUTAJ - kliknąć zagłosuj na ten obiekt, wpisać swój mail, imię i nazwisko oraz zagłosować.
Na podany adres mailowy wysłany zostanie link, który trzeba kliknąć, aby potwierdzić oddanie głosu.

Głosować można wielokrotnie (np. codziennie) i to na jedną inwestycję.
Głosowanie potrwa do 9 maja b.r. do godz. 12.00

Przypomnijmy, że w poprzednich latach tytuł "Modernizacja Roku" przypadł odnowionym Młynom Rothera oraz rewitalizacji rynku w Starym Fordonie.
Teraz czas na przebudowane nabrzeże Wisły.

Read more ...Rozpoczyna się projektowanie i budowa kolejnych przystanków wiedeńskich.
Cztery wyniesione perony na ul. Gdańskiej poprawią bezpieczeństwo i ułatwią podróże osobom z niepełnosprawnościami.
Takie rozwiązanie już wcześniej zastosowaliśmy przy ul. Chodkiewicza i na ul. Focha.

Właśnie podpisaliśmy umowę z wykonawcą robót.

Read more ...Zadanie polega na przebudowie 2 par przystanków tramwajowych na ul. Gdańskiej przy Placu Praw Kobiet oraz Placu Wolności.

Przy pierwszym zadaniu, w związku z niewielką ilością miejsca pomiędzy kamienicami, chodnik zostanie podniesiony do poziomu drzwi tramwajowych.
Przy placu Wolności podniesiona zostanie dodatkowo jezdnia.

W ramach inwestycji ustawione zostaną też nowe wiaty przystankowe.

Read more ...Umowa podpisana
Wykonawca (firma Affabre), wycenił prace na przystanku Praw Kobiet na ponad 961 tysięcy złotych a perony przy placu Wolności na prawie 1,3 mln zł.

W pierwszej kolejności wykonawca opracuje projekt i uzyska niezbędne pozwolenia.
Następnie rozpoczną się prace budowlane, które zakończą się jesienią bieżącego roku.

Read more ...Na przystankach wiedeńskich poziom podłogi w tramwaju jest prawie taki sam jak wyniesionej jezdni.
Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwiają wsiadanie do pojazdów komunikacji miejskiej i  poprawiają bezpieczeństwo.
Wyniesiony peron wymusza bowiem zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez obszar przystanku.
Takie rozwiązania mamy już wprowadzone na ul. Gdańskiej przy Chodkiewicza oraz na ul. Focha.

Docelowo ulica Gdańska ma zostać wyposażona w przystanki wiedeńskie niemal na całej swojej długości. Jeden taki przystanek planujemy też na ul. Jagiellońskiej przy skrzyżowaniu z ul. 19 marca.

Projektanci opracowali wstępną dokumentację nowej drogi rowerowej wzdłuż ulicy Glinki, które połączy istniejące trasy na Wyżynach z Bydgoskim Parkiem Przemysłowo-Technologicznym.
W poniedziałek (8 kwietnia) rozpoczynają się konsultacje społeczne.
To najlepszy moment na zgłoszenie uwag oraz zapoznanie się z proponowanymi rozwiązaniami.

Swoje wnioski można zgłosić na karcie konsultacyjnej na stronie www.bydgoszcz.pl/rowery

Rower staje się coraz popularniejszym środkiem transportu, dlatego konsekwentnie rozbudowujemy rowerową infrastrukturę.
Zleciliśmy inwestycje związane między innymi z budową rowerowych dróg w ramach Wielkiej Pętli Fordonu oraz przy przebudowie bulwarów. Prowadzimy szereg zadań związanych z projektami nowych tras.
Jedną z nich jest droga rowerowa wzdłuż ul. Glinki, na odcinku od ul. Dąbrowa do wjazdu do Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego.

Koncepcja opracowana przez projektantów zakłada poprowadzenie drogi rowerowej oraz chodnika po północnej stronie ul. Glinki, na odcinku od Dąbrowy do pętli autobusowej.
Skrzyżowanie z ul. Rysią i Białogardzką będą wyposażone z każdej strony w przejazdy rowerowe oraz przejścia dla pieszych. Następnie trasa przejdzie na stronę południową.

Od ul. Dąbrowa do budynków przy skrzyżowaniu z ul. Szpitalną trasa będzie miała formę wydzielonej drogi dla rowerów oraz ścieżki dla pieszych. Na odcinku od ul. Szpitalnej do parkingu przy firmie Polon Alfa trasa otrzyma formę szerokiej, 3-metrowej ścieżki pieszo-rowerowej.

Końcowy odcinek zlokalizowany przed wjazdem na teren BPPT będzie wydzieloną drogą dla rowerów. Cała trasa z asfaltową nawierzchnią liczyć będzie około 2 kilometrów długości. Połączy wcześniej wybudowane drogi rowerowe na terenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego oraz II etapu budowy Trasy Uniwersyteckiej. W ten sposób powstanie kompletne rowerowe połączenie Centrum z BPPT.

Konsultacje odbywają się w terminie 8 - 29 kwietnia br.
Skierowane są do wszystkich mieszkańców Bydgoszczy.
To najlepszy moment na zgłoszenie swoich uwag oraz zapoznanie się z proponowanymi rozwiązaniami.

Opinie można wyrażać za pomocą karty konsultacyjnej (w wersji elektronicznej dostępnej na stronie www.bydgoszcz.pl/rowery lub przekazać na adres ZDMiKP (ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz).

Pliki do pobrania z proponowanymi rozwiązaniami projektowymi znajdują się poniżej:
MAPKA 1 
MAPKA 2
MAPKA 3

SYNTEZA
ZARZĄDZENIE

Page 1 of 417