• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Metropolitalna Karta Uczniowska
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
      • Rozbudowa ul. Nakielskiej w Bydgoszczy – Etap I (bus pas + ścieżka rowerowa)
      • Przebudowa torowiska tramwajowego na ul. Toruńskiej na odcinku od ul. Kazimierza Wielkiego do zajezdni MZK
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Mechanizmu umożliwiający zgłoszenie niezgodności z postanowieniami KPP lub KPON w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021 – 2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
      • Zgłoś awarię
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. You are here:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie
  4. Aktualności

Aktualności

Do pokonania będzie trasa z Glinek na Siernieczek. W nocy wyruszy wyjątkowy transport

Details
Published: 05 December 2025

kadka magistrala1Przypominamy. Ulicami miasta przejedzie mierzący około pięćdziesiąt sześć metrów transport z kładką pieszo-rowerową, która połączy budowane drogi rowerowe wzdłuż ulicy Fordońskiej. 

Aby zminimalizować utrudnienia w ruchu drogowym i skrócić czas prac budowlanych, wykonywanych na południowej jezdni ul. Fordońskiej, wykonawca zmontuje kładkę na swojej hali i przetransportuje ją w nocy na miejsce docelowego montażu. Rozładunek gotowej konstrukcji oraz montaż zostaną przeprowadzone na jezdni południowej ul. Fordońskiej, która zostanie wyłączona z użytkowania. 

  • Ruch na ul. Fordońskiej będzie odbywał się wyłącznie jezdnią północną, na której na ten czas zostanie wprowadzonyruch dwukierunkowy. 
  • Zamknięty zostanie również odcinek ul. Sochaczewskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Fordońską.
  • Utrudnienia potrwają od piątku, 05.12. (godz. 21:00-22:00) do godz. 4:00 w poniedziałek, 08.12. 

Transport kladkiSzkic pochodzi od wykonawcy firmy KORMOST realizującej budowę kładki.

 Więcej informacji znajduje się TUTAJ.

Dawne tory tramwajowe odkryte na ul. Ks. A. Kordeckiego

Details
Published: 04 December 2025

tramwaj odkopany4Podczas prac na zlecenie MWiK ekipy budowlane odsłoniły zabytkowy bruk oraz tory tramwajowe, po których od 1901 roku kursowała linia „biała”.

Trwa budowa zbiornika retencyjnego na ulicy Ks. A. Kordeckiego. Podczas prac odkopano dawne tory tramwajowe. Przebiegająca przez tę część miasta linia została uruchomiona w 1901 roku i była trzecią w Bydgoszczy. Trasa biała, nazywana również C, biegła od Skrzetuska przez ul. Jagiellońską do placu Teatralnego, a następnie przez Marszałka F. Focha, Ks. A. Kordeckiego, św. Trójcy, Nakielską na Wilczak. Tramwaje kursowały co 12 minut.

Do 1920 roku była to linia podmiejska, ponieważ dzielnice Wilczak i Skrzetusko (dawniej Szretery) znajdowały się poza granicami miasta. Podczas wojny zniszczone zostały mosty nad Brdą, przez co po 1945 roku tramwaje kursowały jedynie do placu Teatralnego. Ruch tramwajowy powrócił do rozkładów sprzed wojny w 1947 roku, a rok później zmieniły się oznaczenia. Linia „biała”, czyli C została ostatecznie przekształcona w linię numer 3.

W 1973 roku powstały nowe torowiska, a „trójka” zmieniła swoją trasę i zaczęła jeździć na Wilczak przez rondo Grunwaldzkie. Układ torowy w okolicach ulicy Świętej Trójcy został wówczas zlikwidowany.

Informacje zaczęrpnięte z publikacji "Bydgoskie tramwaje" autorstwa Stanisława Sitarka i Dariusza Walczaka.

Wiadukt lepiej skomunikowany z nową stacją

Details
Published: 03 December 2025

wiadukt nad BrzechwyTrwają przygotowania do modernizacji wiaduktu nad ulicą Brzechwy w Fordonie. Wstępna koncepcja zakłada między innymi poszerzenie konstrukcji oraz wybudowanie brakującego chodnika i nowych schodów. Lepiej skomunikuje to miejską infrastrukturę z przebudowaną stacją Bydgoszcz Fordon.

Drogowy wiadukt nad ulicą Brzechwy wybudowano wraz z kolejowym na początku lat 80. XX wieku. Konstrukcja wymaga wykonania robót budowlanych, które zapewnią dalsze bezpieczne użytkowanie. Przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na wyłonienie wykonawcy prac w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Zakres zadania będzie obejmował:

  • wzmocnienie konstrukcji i nałożenie nowej izolacji przeciwwodnej,
  • poszerzenie wiaduktu o chodnik po stronie południowej (od strony ul. Fordońskiej),
  • ułożenie nowego chodnika po stronie północnej,
  • rozbiórkę starych schodów prowadzących po stronie wschodniej z wiaduktu ze stacji na ul. Brzechwy i zastąpienie ich nowymi,
  • budowę nowych schodów po stronie zachodniej, które będą prowadziły ruch ze stacji i z wiaduktu na ul. Brzechwy,
  • przystosowanie przestrzeni podmostowej do poprowadzenia ciągów rowerowych wzdłuż ul. Brzechwy.

Dysponujemy już zezwoleniem na realizację inwestycji drogowej. Przetarg planowany jest w pierwszej połowie przyszłego roku. Miasto zabezpiecza na ten cel 2,5 mln zł. 

PKP PLKDzięki tej inwestycji ułatwimy też dojście do modernizowanej stacji Bydgoszcz Fordon. Trwają na niej prace związane z przebudową układu torowego i elektryfikacją co pozwoli  zwiększyć przepustowość linii w stronę Chełmży, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Zakres zadania obejmuje też naprawę wiaduktu kolejowego nad ul. J. Brzechwy. W inwestycji prowadzonej przez Polskie Linie Kolejowe pomagają europejskie środki z Krajowego Planu Odbudowy. Więcej informacji o tym zadaniu znajduje się TUTAJ.

Warto wiedzieć

Stacja Bydgoszcz Fordon została przebudowana w pierwszej połowie lat osiemdziesiątych, kiedy to wybudowano ul. j. Brzechwy, a przy zmodernizowanej stacji ulokowano pętlę autobusową, umożliwiającą przesiadkę z autobusu do pociągu niemal „drzwi w drzwi”. Przez kilka lat kończyła się tutaj trasa autobusów linii nr 70 i 104 oraz kursy kolejki elektrycznej relacji Bydgoszcz Główna – Bydgoszcz Fordon. Ulicę J. Brzechwy wyremontowaliśmy w 2016 roku.

Kładka pieszo-rowerowa gotowa do montażu. Czas na jej transport

Details
Published: 02 December 2025

kadka magistralaUlicami miasta przejedzie mierzący pięćdziesiąt sześć metrów transport z kładką pieszo-rowerową, która połączy budowane drogi rowerowe wzdłuż ulicy Fordońskiej. Do pokonania będzie trasa z Glinek na Siernieczek.

Aby zminimalizować utrudnienia w ruchu drogowym i skrócić czas prac budowlanych, wykonywanych na południowej jezdni ul. Fordońskiej, wykonawca zmontuje kładkę na swojej hali i przetransportuje ją w nocy na miejsce docelowego montażu. Transport tak dużej konstrukcji przez ulice Bydgoszczy jest niecodziennym przedsięwzięciem, które wymaga szeregu przygotowań, m.in. demontażu licznych znaków drogowych, słupów oświetlenia ulicznego oraz elementów sygnalizacji świetlnej na trasie jej przejazdu.

Fordonska   kladkaSam rozładunek gotowej konstrukcji oraz montaż zostaną przeprowadzone na jezdni południowej ul. Fordońskiej, która na ten czas zostanie wyłączona z użytkowania. Oznacza to, że ruch na ul. Fordońskiej będzie odbywał się wyłącznie jezdnią północną, na której na ten czas zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy. Działania te są planowane na jeden grudniowy weekend, czyli od piątku, 05.12. (godziny wieczorne 21:00-22:00) do godzin wczesnoporannych (godz. 4:00) w poniedziałek, 08.12.2025. Zamknięty zostanie również odcinek ul. Sochaczewskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Fordońską. Dojazd do osiedla Siernieczek możliwy będzie z wykorzystaniem ulic Kaplicznej i Żyrardowskiej.

Transport wielkogabarytowy, w asyście pojazdów pilotażowych, wyruszy z hali produkcyjnej wykonawcy, którym jest firma Kormost, w piątek (5 grudnia) około północy. Dotarcie na miejsce, czyli na ulicę Fordońską, zajmie szacunkowo 2- 3 godziny. 

Dodatkowo od soboty (06.12.2025) wyłączony zostanie całkowicie ruch pieszych na ul. Fordońskiej, na odcinku od ul. Wiślanej do ul. Sochaczewskiej (oraz od ul. Sochaczewskiej do ul. Wiślanej). Przypominamy, że na wskazanym odcinku komunikacja publiczna będzie funkcjonowała za darmo.

Droga rowerowa wzdłuż ulicy Fordońskiej

Kładka jest częścią inwestycji polegającej na budowie drogi rowerowej po południowej stronie ulicy Fordońskiej od ul. Sochaczewskiej do ul. Wiślanej.

Konstrukcja, która będzie przebiegać nad magistralą węglową i połączy ścieżki dla jednośladów, składa się z dwóch kratownic o długości 45 metrów. Z myślą o użytkownikach jednośladów ciąg rowerowy nad samymi torami kolejowymi będzie chroniony osłonami przeciwporażeniowymi, a na pozostałej długości – balustradą. Do wykonania kładki przeznaczono ponad 41 ton stali, na których ułożone zostanie ponad 130 ton betonu zbrojonego. 

Warta ponad 10 milionów inwestycja realizowana jest w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Zakres zadania obejmuje też wykonanie obejścia drogi dla rowerów za peronem przystankowym na wysokości ul. Wiślanej, nowe oznakowanie poziome przejścia dla pieszych przez ul. Fordońską wraz z remontem infrastruktury pieszej na pasie dzielącym i za przejściem dla pieszych, wyposażenie całego skrzyżowania ul. Fordońskiej z Sochaczewską w sygnalizację świetlną wraz z dobudowaniem lewoskrętu z ul. Fordońskiej w Sochaczewską.

Szczegóły na załączonym planie.

 Transport kladka

  1. Raport z działań Akcji Zima dn. 27-30 listopada 2025
  2. Prace na ulicach Gniewkowskiej i Agrestowej na półmetku
  3. Umowa na rozbudowę pętli Las Gdański podpisana
  4. Podpowiadamy, jak dojechać na Bydgoski Jarmark Świąteczny

Page 1 of 481

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025