• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznejw Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Wyszukiwarka połączeń
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Linie Turystyczne
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Uzgodnienia organizacji ruchu
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak załatwić sprawę
      • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
      • Przejazd pojazdów nienormatywnych
      • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
      • Zasady korzystania z przystanków
      • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
      • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

Rok Wolności na Bydgoskiej Karcie Miejskiej

  • Drukuj

Czytaj więcej...

Od poniedziałku (16 grudnia) emitowana będzie okazjonalna Bydgoska Karta Miejska. Na grafice umieścimy fotografię obrazującą uroczyste wkroczenie 20 stycznia 1920 roku polskich wojsk do Bydgoszczy.

W związku z obchodami Roku Wolności 2019 oraz zbliżającą się 100-letnią rocznicą powrotu Bydgoszczy do Macierzy, wyemitujemy limitowaną wersję Bydgoskiej Karty Miejskiej w okazjonalnej grafice. Zasady jej wydawania będą zgodne z zapisami Regulaminu BKM, tożsame jak te stosowane przy wydawaniu karty w grafice podstawowej. Emisja karty rozpocznie się 16 grudnia 2019 roku.

Liczymy, że dla wielu bydgoszczan będzie to oryginalna pamiątka, przypominająca o historii miasta. 2019 to rok istotnych i pamiętnych, zarówno w historii Bydgoszczy, jak i Polski, jubileuszy i patriotycznych rocznic. To m. in. setna rocznica zwycięskiego zakończenia Powstania Wielkopolskiego - w 1919 roku, setna rocznica podpisania Traktatu Wersalskiego - 28 czerwca 1919 roku - którego postanowienia gwarantowały powrót Bydgoszczy do Polski. To także 30-sta rocznica częściowo wolnych wyborów - w czerwcu 1989 roku, 15-sta rocznica wejścia Polski do Unii Europejskiej – (1 maja 2004 roku), a także 20-lecie obecności Polski w NATO - od 12 marca 1999 roku.

Wydarzenia te posiadają silne bydgoskie akcenty. Nie byłoby wolnej Bydgoszczy bez Powstania Wielkopolskiego oraz pomyślnych zapisów Traktatu Wersalskiego. W bliższej perspektywie - nie cieszylibyśmy się mianem polskiej stolicy NATO bez przystąpienia do Paktu Północnoatlantyckiego.

Warto wiedzieć

Wszystkie najważniejsze informacje o zasadach korzystania z Bydgoskiej Karty Miejskiej oraz sposobie jej nabycia znajdują się na dedykowanej stronie https://bydgoskakartamiejska.com.pl/pl/ oraz na naszej stronie w zakładce „Ceny i bilety”

 

Pojedziemy nowymi jezdniami na rondzie Kujawskim

  • Drukuj

Czytaj więcej...

Przypominamy, że w sobotę (14 grudnia) zmieni się organizacja ruchu na rondzie Kujawskim. Pojazdy będą poruszały się pierwszymi nowymi jezdniami wybudowanymi od strony galerii Zielone Arkady. Zmieni się także lokalizacja części przystanków i przejść dla pieszych. Umożliwi to rozpoczęcie prac w północno-zachodniej części ronda.

 

 

W ramach zmian zamknięta zostaną stare jezdnie ul Kujawskiej oraz fragment ul. Solskiego przylegające do ronda od strony północno-zachodniej. Ruch zostanie przełożony na fragment nowej, wschodniej jezdni ul. Kujawskiej oraz południowej jezdni ul. Wojska Polskiego przy Zielonych Arkadach. Kierowcy jadący od strony Zbożowego Rynku dotrą w ten sposób do tymczasowego ronda przy Lidlu.

Czytaj więcej...

Zniknie tymczasowe rondo na Szwederowie

Kolejna dużą zmianą, na którą należy zwrócić uwagę jest likwidacja tymczasowego ronda na połączeniu ulic Solskiego i Chołoniewskiego. Wlot ul. Chołoniewskiego od strony północnej będzie czasowo wyłączony z ruchu. Dojazd do północnego odcinka ul. Chołoniewskiego będzie możliwy z wykorzystaniem ulic Lenartowicza i Sierocej.

 

Łamane pierwszeństwo na Kujawskiej

Warto zachować też większą ostrożność na połączeniu nowej jezdni ul. Kujawskiej z dojazdem do Zielonych Arkad. Będzie tam funkcjonowało łamane pierwszeństwo (dla pojazdów poruszających się pomiędzy Zbożowym Rynkiem i modernizowanym rondem Kujawskim). Wylot z Zielonych Arkad prowadzony będzie również fragmentem nowej jezdni ul. Kujawskiej, ale będzie drogą podporządkowaną. Mając na uwadze większy ruch w trakcie przedświątecznych zakupów prosimy w tym miejscu o zachowanie szczególnej uwagi.

Czytaj więcej...

Nowe lokalizacje przystanków

Zmiany oznaczają też przeniesienie części przystanków autobusowych. Niektóre będą zlokalizowane już na nowych jezdniach (na połączeniu Kujawskiej i Wojska Polskiego). Ciągi piesze dostosowane zostaną również do nowych lokalizacji przystanków. Przejścia dla pieszych przy tymczasowym rondzie na wysokości Lidla wykonawca przeniesie na zachodnią stronę skrzyżowania.

Ważna inwestycja

Rozbudowa ulicy Kujawskiej to największy projekt komunikacyjny realizowany w centrum Bydgoszczy. Koszt inwestycji, łącznie z zakupem nowoczesnych tramwajów i zakończoną już przebudową węzła Szarych Szeregów pochłonie około 370 mln zł.

Czytaj więcej...

Inwestycja zakłada budowę nowego torowiska tramwajowego i drugiej jezdni na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego. Konieczna jest także modernizacja obu rond oraz dróg dojazdowych. Ulica Bernardyńska przebudowana zostanie od ronda Bernardyńskiego do mostu. Wraz z nią wytyczony zostanie układ ścieżek i chodników połączony z traktami spacerowo-rowerowymi na nabrzeżu Brdy. Ciąg - Wały Jagiellońskie –Toruńska będzie rozbudowany do dwóch jezdni, od ul Długiej do ul. Babia Wieś. Rondo Kujawskie, ze względu na konieczność zmniejszenia pochylenia linii tramwajowej, musi zostać obniżone. Na jezdni wschodniej ul. Kujawskiej wydzielony zostanie również buspas. Wszystkie rozwiązania dostosowane będą do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, co oznacza m.in. budowę pochylni dla wózków, wyposażenie sygnalizacji drogowej w sygnalizatory dźwiękowe czy budowanie elementów ryflowanych ułatwiających orientację osobom niepełnosprawnym. Więcej informacji o zaawansowaniu prac znajduje się w tekście „Dzieje się na ul. Kujawskiej”.

 

 

Tramwaje wracają na górny taras – zmiany w rozkładach

  • Drukuj

Czytaj więcej...

W niedzielę po górnym tarasie kursowały specjalne linie mikołajkowe. Skorzystało z nich kilkaset osób. Pasażerowie, dzięki uprzejmości wykonawcy mogli też liczyć na gorącą napoje. Dziękujemy za wspólnie spędzony czas. Przypominamy, że 12 grudnia na Kapuściska, Glinki i Wyżyny wracają regularne linie. Zmienią się rozkłady jazdy wszystkich linii tramwajowych oraz kilku linii autobusowych.

Najwięcej prac przy rozbudowie węzła Szarych Szeregów wykonywanych było przy infrastrukturze torowo-sieciowej. Inwestycja polegała nie tylko na jej kompletnej wymianie, ale wprowadzeniu również nowych relacji przejazdu na węźle Szarych Szeregów oraz pętli przy ul. Magnuszewskiej. Wszystkie nowe perony są położone na wyższym poziomie niż stare przystanki. Ułatwia to wsiadanie i wysiadanie z pojazdów szczególnie osobom starszym i z niepełnosprawnościami. Standardem w trakcie prowadzonych inwestycji od kilku lat są płytki ułatwiające orientację osobom niewidomym lub niedowidzącym. Przystanki są wyposażone w elektroniczne wyświetlacze z rozkładami jazdy. Kończymy też programowanie sygnalizacji, która w sposób priorytetowy traktować ma tramwaje. Przystanki zlokalizowaliśmy na wszystkich kierunkach, co pozwoli na wygodniejsze przesiadki, szczególnie po otwarciu torowiska na Kujawskiej. 

Czytaj więcej...

Zmiany w rozkładach

Wczoraj po górnym tarasie kursowały specjalne linie tramwajowe. Zabytkowa „eNka” oraz nowoczesny „niskopodłogowiec” woziły bydgoszczan pomiędzy pętlami Wyżyny, Glinki i Kapuściska. W czwartek (12 grudnia) na Kapuściska, Glinki i Wyżyny skierowane zostaną regularne linie.           

  • Na Kapuściska pojadą linie nr 7 i 8,
  • Na Glinki linia nr 4.
  • Na ulicy Wojska Polskiego na zmodernizowanej pętli przy ul. Magnuszewskiej (pętla Wyżyny) będą kończyły trasę linie nr 2 i 9.

Nowoczesne Swingi zakupione podczas modernizacji pętli na Kapuściskach oraz pod kątem rozbudowy ul. Kujawskiej będą obsługiwać linie nr 2,4 i 8. Kursy pojazdów niskopodłogowych będą oznaczone w rozkładzie jazdy

Jednocześnie od 12 grudnia zmienią się też rozkłady jazdy wszystkich linii tramwajowych oraz linii autobusowych nr 53, 61 i 31N. Z nowymi rozkładami obowiązującymi od czwartku można  zapoznać się w zakładce "Rozkład jazdy".

Czytaj więcej...

Z myślą o zapewnieniu dogodnego dojazdu do zabudowań zlokalizowanych wokół Babiej Wsi oraz obiektów sportowych linia nr 2 będzie wykonywała w obu kierunkach tak zwane przejazdy kieszeniowe przez pętlę na Babiej Wsi. To tymczasowe rozwiązanie do czasu zakończenia rozbudowy ronda Bernardyńskiego. Pozostałe linie (nr 4,7,8) pojadą bezpośrednio na docelowe pętle. Docelowy układ nowych linii będzie wprowadzony po oddaniu do użytku torowiska na Kujawskiej. Poprzedzą go konsultacje społeczne.

Działamy dalej

Rozbudowa węzła Szarych Szeregów to jedna z kilku inwestycji, którą przygotowaliśmy z myślą o wzmocnieniu roli transportu publicznego w Bydgoszczy. Zaawansowane prace prowadzone są przy  kolejnych zadaniach m.in.:

  • rozbudowa Grunwaldzkiej wraz z budową buspasów
  • rozbudowa ul. Kujawskiej o torowisko i buspas
  • budowa buspasów na ul. Gdańskiej

Przygotowujemy się do uruchomienia następnych inwestycji z wykorzystaniem środków unijnych. Są wśród nich m.in.

  • budowa nowego mostu  tramwajowego przez Brdę wzdłuż ul. Kazimierza Wielkiego
  • budowa buspasa na ul. Kolbego
  • modernizacja torowiska na ul. Toruńskiej

Wkrótce rozpoczniemy też prace koncepcyjne związane z dalszą rozbudową torowisk oraz przebudową przystanków tramwajowych na ul. Gdańskiej.

To już za nami

W tej perspektywie unijnej z myślą o poprawie funkcjonowania transportu publicznego udało się  nam już zrealizować kilka innych dużych zadań. To między innymi:

  • przebudowa torowiska na ul. Chodkiewicza wraz z pętlą
  • modernizacja pętli na Kapuściskach
  • budowa buspasa na Wałach Jagiellońskich
  • zakup 21 nowoczesnych tramwajów
  • remont torowiska na ul. Wojska Polskiego

Jedziemy na suwak. Teraz to obowiązek

  • Drukuj

Czytaj więcej...

Od piątku (6 grudnia) wchodzą w życie przepisy zobowiązujące kierowców do jazdy na tak zwany suwak w oraz tworzenia "korytarzy życia", które ułatwiają przejazd służbom ratowniczym. W Bydgoszczy jazdę na suwak zalecaliśmy już od dekady.

Jazda na suwak to metoda dojazdu do zwężenia jezdni, polegająca na kontynuowaniu ruchu na obu pasach do samego momentu zwężenia, a następnie przepuszczania przez każdy pojazd jednego pojazdu z pasa, który się kończy.

Korytarz życia to z kolei  metoda stworzenia wolnego przejazdu dla pojazdów ratowniczych poprzez przesunięcie się stojących w korku pojazdów w kierunku najbliższych krawędzi drogi wielojezdniowej.

Czytaj więcej...

Podobnie jak w krajach Europy Zachodniej zostały one ostatecznie uregulowane w prawie o ruchu drogowym. Oba rozwiązania wchodzą w życie z dniem 6 grudnia 2019 roku.

W Bydgoszczy jazdę na suwak zalecaliśmy już od 2008 roku. Pierwsze znaki stanęły między innymi na ul. Kazimierza Wielkiego przed dojazdem do mostu. Wykorzystywaliśmy również oznakowanie tego typu w trakcie dużych remontów. Znaki zalecające jazdę na suwak ustawione są również al. L. Kaczyńskiego (za skrzyżowaniem z ul. Nowotoruńską w kierunku osiedla Kapuściska) oraz Armii Krajowej przed wjazdem do Osielska.

Więcej informacji oraz podstawy prawne nowych rozwiązań można znaleźć TUTAJ.

Korzyści z jazdy na suwak

  • zmniejszona jest sumaryczna długość korka,
  • pojazdy poruszają się na równych zasadach
  • odpowiednio wykonany manewr pozwala zachować płynność ruchu
  • dodatkowy pas za skrzyżowaniem w połączeniu z jazdą na suwak zapewnia większą przepustowość
  1. Dzieje się na ul. Kujawskiej
  2. Nowa nawierzchnia na ul. Nowotoruńskiej
  3. Komunikacyjne Mikołajki 2019
  4. Zrealizujemy inwestycje wybrane przez mieszkańców

Strona 290 z 444

  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • ...
  • 290
  • 291
  • 292
  • 293
  • 294
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP