Aktualności
Ekspertyza na Moście Bernardyńskim
W dniu dzisiejszym przeprowadzono inspekcję mostu Bernardyńskiego z udziałem eksperta Prof. Arkadiusza Madaja z Politechniki Poznańskiej
Ekspert potwierdził naszą wczorajszą diagnozę dotyczącą uszkodzenia przegubu, ale co obecnie najważniejsze uznał, że jest realna szansa na naprawę mostu poprzez zastosowanie dodatkowego urządzenia stalowego kotwionego do elementów betonowych konstrukcji mostowej.
Prace takie należy wykonać zarówno na jezdni wschodniej jak i zachodniej.
Zakres naprawy będzie dość znaczny. Z uwagi na konieczność zwiększenia zakresu naprawy również obecnej jezdni zachodniej mostu podczas naprawy wystąpią różne utrudnienia, w skrajnym przypadku może również nastąpić krótkotrwała (1-2 dni, weekend) konieczność całkowitego wyłączenia z ruchu obiektów celu wyeliminowania drgań.
Obecnie w zakresie zmian w organizacji ruchu wprowadziliśmy wyłącznie zawężenie na moście (jezdni wschodniej) gdzie ruch pojazdów nie był tak duży jak na jezdni zachodniej, ograniczyliśmy przejazd dla pojazdów ciężarowych na całej przeprawie oraz ograniczyliśmy prędkość dopuszczalnej dla pojazdów i tramwajów.
Przygotowaliśmy profilaktycznie również plan zmian w funkcjonowaniu komunikacji publicznej autobusowej, jednak na chwilę obecną nie musimy go wdrażać tj. komunikacja publiczna porusza się jak dotychczas.
Podczas naprawy obiektu w terenie z pewnością zwiększą się utrudnienia, jednak dzisiaj bez konkretnego projektu naprawy mostu nie jesteśmy w stanie podać więcej informacji w tym zakresie.
Awaria Mostu Bernardyńskiego
Konsultacje społeczne ws. dokumentu „Analiza kosztów i korzyści (AKK) wykorzystania autobusów zeroemisyjnych do świadczenia usług komunikacji miejskiej na obszarze Bydgoszczy i gmin ościennych, dla których Miasto Bydgoszcz jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego – na mocy zawartych porozumień międzygminnych"
„Konsultacje społeczne ws. dokumentu „Analiza kosztów i korzyści (AKK) wykorzystania autobusów zeroemisyjnych do świadczenia usług komunikacji miejskiej na obszarze Bydgoszczy i gmin ościennych, dla których Miasto Bydgoszcz jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego - na mocy zawartych porozumień międzygminnych”
Przedstawiamy projekt dokumentu pod nazwą: „Analiza kosztów i korzyści (AKK) wykorzystania autobusów zeroemisyjnych do świadczenia usług komunikacji miejskiej na obszarze Bydgoszczy i gmin ościennych, dla których Miasto Bydgoszcz jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego – na mocy zawartych porozumień międzygminnych”.
Zachęcamy do zapoznania się z jego treścią i udziału w konsultacjach społecznych dotyczących projektu.
Konsultacje społeczne odbędą się na podstawie art. 37 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Konsultacje społeczne będą prowadzone w dniach od 19.09.2024 r. do 10.10.2024 r. w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz, w godzinach pracy urzędu, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od: 07:00 do 15:00, we wtorki do godziny 18:00.
W wersji elektronicznej, z treścią projektu „Analiza kosztów i korzyści (AKK) wykorzystania autobusów zeroemisyjnych do świadczenia usług komunikacji miejskiej na obszarze Bydgoszczy i gmin ościennych, dla których Miasto Bydgoszcz jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego – na mocy zawartych porozumień międzygminnych”, można zapoznać się pod adresem www.bydgoszcz.pl/akk
Uwagi i wnioski można składać, w terminie 21 dni, tj. od 19.09.2024 r. do 10.10.2024r. (włącznie):
- Osobiście, w formie pisemnej lub ustnej w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz.
- Za pośrednictwem skrzynki EPUAP2: /ii0jd383ws/SkrytkaESP z dopiskiem „Konsultacje społeczne – Analiza kosztów i korzyści (AKK)”.
- pocztą elektroniczną, na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z dopiskiem „Konsultacje społeczne – Analiza kosztów i korzyści (AKK)”.
Uwagi i wnioski złożone przed i po wyznaczonym terminie pozostaną bez rozpatrzenia.”
Ażury i ekokostka na kolejnych osiedlowych ulicach
Trwa utwardzanie kolejnych bydgoskich ulic.
W tym roku najwięcej ulic zyska nawierzchnię z płyt ażurowych i ekokostki.
To nawierzchnie przepuszczające wody, lepiej przystosowane do zmian klimatycznych.
Technologia z wykorzystaniem płyt ażurowych stosujemy na terenach o dużej przepuszczalności gruntu, w miejscach nienarażonych na częste przejazdy pojazdów ciężarowych.
Inwestycje realizujemy są w standardach wypracowanych przy wcześniejszych zadaniach.
Płyty zawsze stabilizowane są opornikami betonowymi, a część utwardzanej ulicy przeznaczona dla pieszych wykładamy kostką betonową.
Część ulic utwardzana jest też z zastosowaniem ekokostki. Przepuszczalne nawierzchnie w postaci ekokrat stosujemy również na miejscach parkingowych. Obecnie trwają prace na ulicach Wieśniaczej (Miedzyń), Gołębiej (Górzyskowo) i Kolibrowej (Osowa Góra).
W ostatnim czasie wykonaliśmy natomiast prace na ul. Wodnej, Sępiej i Indyczej.
Łącznie w tym roku zaplanowaliśmy utwardzenie ażurami ponad 3 kilometry dróg osiedlowych.
Na koniec roku będziemy mieli w Bydgoszczy już blisko 100 ulic utwardzonych płytami ażurowymi lub ekokostką.
Na miejski program utwardzania ulic gruntowych trafiają środki z budżetu miasta oraz z funduszy zewnętrznych.
Prace realizujemy też często z wykorzystaniem środków z Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.