• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznejw Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Wyszukiwarka połączeń
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Linie Turystyczne
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Uzgodnienia organizacji ruchu
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak załatwić sprawę
      • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
      • Przejazd pojazdów nienormatywnych
      • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
      • Zasady korzystania z przystanków
      • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
      • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

Jak będzie wyglądać rondo Kujawskie po rozbudowie?

  • Drukuj

Czytaj więcej...

Rondo Kujawskie jest w trakcie dużej rozbudowy. Prace są niezbędne, by przystosować rozległe skrzyżowanie z ruchem okrężnym do przebiegu nowej linii tramwajowej łączącej centrum z osiedlami górnego tarasu. Będzie to najkrótsze połączenie. Poza tym dzięki tej inwestycji osiedla Wzgórze Wolności, Wyżyny, Kapuściska i Glinki będą obsługiwany przez dwa niezależne torowiska.

Od soboty użytkowana jest już część nowych jezdni od strony Zielonych Arkad. Znajdują się one na docelowym poziomie ronda. Konieczne było jego obniżenie ze względu na normy dotyczące maksymalnego pochylenia torowiska. Różnica wynosi około dwóch metrów. Nowa wyspa centralna na rondzie będzie miała mniejszą średnicę niż stare skrzyżowanie z ruchem okrężnym.

Na rondzie ułożone zostaną nie tylko tory pomiędzy dwiema jezdniami ulic Kujawskiej i Wojska Polskiego. Od razu montowane są też rozjazdy i torowisko pozwalające w kolejnych latach wyprowadzić linie tramwajową przez Szwederowo w kierunku ronda Grunwaldzkiego. Wstępna koncepcja takiego połączenia powstanie w przyszłym roku. Opracowanie odpowie też na pytanie: w jakiej kolejności budować nowe torowiska w Bydgoszczy.

Czytaj więcej...

W ramach inwestycji powstają nowe chodniki i drogi rowerowe. Drogi rowerowe będą zlokalizowane po obu stronach wszystkich ulic. Od jezdni oddzieli je pas zieleni. Przystanki autobusowe i tramwajowe będą na każdym kierunku lokalizowane za skrzyżowaniem. Pomiędzy jezdniami ulicy Kujawskiej od strony południowej zlokalizowany zostanie parking P+R na około 140 pojazdów. Będzie to doskonałe miejsce do pozostawienia pojazdu i kontynuowania podróży do centrum z wykorzystaniem komunikacji miejskiej. Na rondzie ruchem nadal kierować będzie sygnalizacja świetlna. Droga rowerowa doprowadzona zostanie również wzdłuż drogi dojazdowej do głównego wejścia Zielonych Arkad.

Nowa trasa tramwajowa będzie najkrótszym połączeniem osiedli górnego tarasu z centrum. Dzięki jej budowie nawet w przypadku zdarzeń losowych lub przyszłych remontów ta część miast będzie cały czas obsługiwana komunikacją tramwajową.

Ważna inwestycja

Rozbudowa ulicy Kujawskiej to największy projekt komunikacyjny realizowany w centrum Bydgoszczy. Koszt inwestycji, łącznie z zakupem nowoczesnych tramwajów i zakończoną już przebudową węzła Szarych Szeregów pochłonie około 370 mln zł. Więcej informacji o zaawansowaniu prac znajduje się w tekście „Dzieje się na ul. Kujawskiej”.

Grunwaldzka bez przeładowanych tirów

  • Drukuj

Czytaj więcej...

Rozbudowując ulicę Grunwaldzką pamiętamy o miejscu do ważenia pojazdów. Pozwoli to inspektorom transportu drogowego skutecznie kontrolować ciężar tirów. To sposób, by nowobudowane drogi przez wiele lat utrzymywać w bardzo dobrym stanie technicznym.

Zatoka do ważenia pojazdów powstaje przy jezdni w kierunku miasta, przed skrzyżowaniem z ul. Filtrową. Konstrukcja o betonowej nawierzchni jest przystosowana do ustawiania wag, którymi posługują się inspektorzy transportu drogowego. Dodatkowo na Osowej Górze instalowany jest tak zwany system preselekcji wagowej. Dzięki kamerom zamontowanym nad jezdnią oraz specjalnym listwom pomiarowym rejestrowane i wstępnie ważone są wszystkie pojazdy. Dostęp do danych posiadają pracownicy Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego, dzięki czemu mogą łatwiej typować pojazdy do szczegółowych kontroli w takich miejscach jak zatoka przed skrzyżowaniem z ul. Filtrową.

Dla Miasta budowa takich zatok to dodatkowy koszt, ale w dłuższej perspektywie przynosi jeszcze większe oszczędności. Za degradację nawierzchni w największym stopniu odpowiadają przede wszystkim przeciążone pojazdy.

Czytaj więcej...

Warto podkreślić, że w poprzednich latach zbudowaliśmy kilka innych zatok przystosowanych do ważenia pojazdów. Takie konstrukcje stworzyliśmy na ul. Szubińskiej, Nowotoruńskiej, Jana Pawła II oraz Armii Krajowej. Plan transportowy miasta zakłada, że po wybudowaniu kompletnej obwodnicy miasta w ciągu drogi ekspresowej S5 wprowadzony zostanie zakaz ruchu dla ciężarówek poruszających się tranzytem.

Od czwartku (12 grudnia) przejezdne są obie jezdnie ul. Grunwaldzkiej na odcinku leśnym co zdecydowanie poprawiło płynność ruchu. Dzięki rozbudowie ul. Grunwaldzkiej wygodnie dojedziemy do trasy ekspresowej S5, w godzinach szczytu nie będą tworzyć się zatory, autobusy w stronę centrum od Skośnej do węzła Zachodniego pojadą wydzielonym buspasem, a rowerzyści zyskają bezpieczną drogę rowerową. Nowa dwujezdniowa ulica zapewni nie tylko bezpieczne i szybkie połączenie z trasą ekspresową S5. To również duże udogodnienie dla mieszkańców Osowej Góry.

Rozbudowa ul. Grunwaldzkiej w liczbach:

  • Koszt prac budowlanych – 75,8 mln zł
  • Długość modernizowanego odcinka – 4,55 km
  • Długość buspasa – 2,95 km
  • Długość dróg rowerowych – 4,95 km
  • Powierzchnia chodników - 14840 m2

Czytaj więcej...

Tramwaje wróciły na Górny Taras

  • Drukuj

Czytaj więcej...

 

Dziś  (12 grudnia) na Kapuściska, Glinki i Wyżyny skierowane zostały regularne linie. Nowoczesny węzeł podniósł bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu oraz zapewnia możliwość dodatkowych relacji. Od rana monitorujemy jego funkcjonowanie.

 

Najwięcej prac w trakcie rozbudowy wykonywanych było przy infrastrukturze torowo-sieciowej. Inwestycja polegała nie tylko na jej kompletnej wymianie, ale wprowadzeniu również nowych relacji przejazdu na węźle Szarych Szeregów oraz pętli przy ul. Magnuszewskiej. Wszystkie nowe perony są położone na wyższym poziomie niż stare przystanki. Ułatwia to wsiadanie i wysiadanie z pojazdów szczególnie osobom starszym i z niepełnosprawnościami. Standardem w trakcie prowadzonych inwestycji od kilku lat są płytki ułatwiające orientację osobom niewidomym lub niedowidzącym. Przystanki są wyposażone w elektroniczne wyświetlacze z rozkładami jazdy. Przystanki zlokalizowaliśmy na wszystkich kierunkach, co pozwala  na wygodniejsze przesiadki. Na Kapuściska kursują linie nr 7 i 8, na Glinki linia nr 4, a na Wyżyny linie nr 2 i 9.

 

Wszystkie zwrotnice sterowane są w sposób zdalny dzięki systemowi Vetra. Motorniczowie na pętli początkowej ustawiają tzw. „kod celu” i zwrotnice na trasie przebiegu, łącząc się zdalnie z tramwajem, ustawiają się we właściwym położeniu. Motorniczy może też bezpośrednio przed rozjazdem za pomocą klawiatury ustawiać ich położenie z poziomu pulpitu. W system wyposażone są zarówno nowoczesne Swingi jak i starsze pojazdy.

 

Od rana węzeł składający się z 12 zwrotnic i 10 krzyżownic  jest monitorowany przez pracowników ZDMiKP. Odnotowaliśmy jeden incydent związany z chwilowym zblokowaniem się zwrotnicy. Monitorujemy też funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej przy regularnym ruchu pojazdów szynowych. Po dodatkowej analizie nie wykluczamy wprowadzenia zmian, które mogłyby skrócić czas przejazdu tramwajów przez rozbudowany węzeł.

 

Kolejny odcinek ul. Gersona z twardą nawierzchnią

  • Drukuj

Czytaj więcej...

Dziś (12 grudnia) odebraliśmy nowy odcinek ul. W. Gersona na Górzyskowie. Inwestycję zrealizowaliśmy dzięki Bydgoskiemu Budżetowi Obywatelskiemu. Ulica jest już przejezdna.

Od strony skrzyżowania z ul. Grobla zbudowaliśmy jednojezdniową ulicę o szerokości 5 metrów i  długości 151 m o nawierzchni z betonowej kostki brukowej.

Od strony istniejącej zabudowy jednorodzinnej powstał oddzielony od jezdni pasem zieleni chodnik o szerokości 1,5 metra. Zbudowane zostały 3 zatoki postojowych, zjazdy publiczne, zjazdy indywidualne, dojścia do posesji, próg zwalniający i elementy odwodnienia ulicy. Uporządkowaliśmy też przyległe tereny zielone.

Pomysł budowy utwardzonej ulicy w tej części osiedla zdobył największą liczbę głosów w trakcie głosowania na Bydgoski Budżet Obywatelski. Inwestycja pochłonęła 570 tysięcy złotych. Będzie objęta 4-letnią gwarancją.

  1. Rok Wolności na Bydgoskiej Karcie Miejskiej
  2. Pojedziemy nowymi jezdniami na rondzie Kujawskim
  3. Tramwaje wracają na górny taras – zmiany w rozkładach
  4. Jedziemy na suwak. Teraz to obowiązek

Strona 289 z 444

  • ...
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 289
  • ...
  • 291
  • 292
  • 293
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP