• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznejw Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Wyszukiwarka połączeń
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Uzgodnienia organizacji ruchu
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

Tramwajem na Szwederowo. Przetarg na budowę nowej trasy ogłoszony

  • Drukuj

Czytaj więcej...Ogłosiliśmy przetarg na budowę trasy tramwajowej na Szwederowo. W ramach tej inwestycji nowe torowisko zostanie poprowadzone po środku przebudowanej ulicy L. Solskiego. Powstaną też drogi rowerowe i kieszonkowe parki. To jedna z kilku planowanych inwestycji tramwajowych w najbliższych latach w Bydgoszczy.

Inwestycja jest pierwszym etapem działań, zmierzających do budowy trasy tramwajowej łączącej rondo Kujawskie z rondem Grunwaldzkim. Budowa nowego torowiska wymaga dostosowania ciągu ulic L. Solskiego do przekroju dwujezdniowego z obustronnymi chodnikami, drogami rowerowymi i torowiskiem po środku wraz z budową pętli tramwajowo – autobusowej przy ul. Bielickiej. Na trasie powstaną zielone torowiska oraz przystanki z roślinami rosnącymi na dachach.

Dodatkowo:

  • węzeł przesiadkowy Rondo Kujawskie zostanie doposażony w dwa przystanki tramwajowe,
  • przebudowana zostanie podziemna infrastruktura wokół nowej tramwajowej trasy,
  • część ulic poprzecznych zostanie rozbudowana lub przebudowana w celu upłynnienia ruchu tramwajowego i samochodowego,
  • wytyczymy dodatkowe przejście dla pieszych wraz z przejazdami rowerowymi pomiędzy rondem Kujawskim a ul. T. Lenartowicza oraz na wysokości ul. Konopnej,
  • zamontowane zostaną elementy zmniejszające hałas i drgania,
  • powstanie zadaszony parking rowerowy w obrębie pętli przy ul. Bielickiej,
  • nowością będą kieszonkowe parki wzdłuż ul. Solskiego  (m.in. przy ul. Konopnej, Bielickiej oraz przy ul. Kossaka).
  • wybudowana zostanie nowa podstacja dla zasilania sieci trakcyjnej. Obiekt zostanie wkomponowany w obszar pętli autobusowo-tramwajowej pomiędzy ul. Bielicką i S. Leszczyńskiego i będzie również zawierał część przeznaczoną dla obsługi transportu publicznego tzw. dyżurkę.

Czytaj więcej...Za ul. ks. I. Skorupki planowane torowisko zakończy się ślepo, a ulica Solskiego zostanie sprowadzona do istniejącego przekroju jednojezdniowego. To rozwiązanie z myślą o realizacji II etapu inwestycji w kolejnych latach – tj. trasy tramwajowej wzdłuż ul. Pięknej, Szubińskiej i Kruszwickiej aż do ronda Grunwaldzkiego, dla której posiadamy gotową koncepcję. W tym newralgicznym miejscu wprowadzone zostaną też tymczasowo buspasy, które usprawnią przejazd autobusom.

Prace projektowe realizowała firma Progreg Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Na realizację inwestycji zdobyliśmy dofinansowanie z funduszy europejskich. Prace budowlane zajmą około dwóch lat. Nie będą one w żaden sposób wpływać na funkcjonowanie istniejącej sieci tramwajowej – wraz z budową ul. Kujawskiej na rondzie Kujawskim od razu powstały niezbędne rozjazdy.

Trwa remont kładki łączącej Wyżyny ze Wzgórzem Wolności

  • Drukuj

Czytaj więcej...Konstrukcja zyskuje nowy, szary kolor, wymieniono także podwieszenie prętowe, czyli tzw. wieszaki. Remont kładki pieszo-rowerowej nad Alejami Jana Pawła II, pomiędzy ulicami Czeską a Niziny, zbliża się do półmetka. 

Kładka od czasu jej powstania, czyli 1991 roku, pełni dla mieszkańców pobliskich osiedli bardzo ważną rolę komunikacyjną i pozwala na skrócenie drogi do szkół czy przedszkoli. Stała się niezbędna po wybudowaniu trasy Północ-Południe, czyli obecnych Alei Jana Pawła II. Była to jedna z pierwszych konstrukcji tego typu w Polsce.

Za remont odpowiada firma Kormost S.A. Część elementów kładki została już pomalowana na szary kolor, który zastąpi charakterystyczną żółtą barwę. Oprócz podwieszenia prętowego, wymienione zostaną także balustrady, nawierzchnia i dylatacje, a elementy konstrukcyjne tzw. skrzydełka, odwodnienia oraz umocnienia skarp czeka przebudowa.

Na czas prac kładka została zamknięta dla ruchu. Planowo remont powinien zakończyć się w połowie listopada.

Warto wiedzieć

Czytaj więcej...Przez cały czas dotychczasowego, standardowego użytkowania kładka nie sprawiała żadnych problemów eksploatacyjnych, a wykonany w latach poprzednich remont polegał wyłącznie na odnowieniu powłoki malarskiej. W 2018 roku kładka została uszkodzona przez ciężarówkę jednego z wykonawców przebudowy ul. Glinki, który przejeżdżając Al. Jana Pawła II z podniesioną częścią ładunkową, uderzył w pomost kładki w sąsiedztwie jednego z wieszaków. Powypadkowa ekspertyza, zamówiona przez ZDMiKP, nie wykazała zagrożenia dla konstrukcji i sprawa zakończyła się tylko na miejscowej naprawie obiektu.

Kładkę wybudowała nieistniejąca już bydgoska firma Rawex. Jej całkowita długość to niespełna 70 metrów, rozpiętość osiowa łuku wynosi 55 metrów, a szerokość około 5 metrów. Kładka odegrała też rolę w literaturze kryminalnej i „wystąpiła” w jednym z epizodów w książce pt. „Węże na ziemi, węże na niebie” autorstwa Hanny Szczukowskiej-Białys, czyli serii opowiadań o komisarzu Bondysie.

Tramwajem przez Bartodzieje

  • Drukuj

Czytaj więcej...Zlecamy zaprojektowanie nowego torowiska wzdłuż alei Kardynała S. Wyszyńskiego, które połączy rondo Fordońskie z Bielawami. Wkrótce zlecimy też przygotowanie dokumentacji niezbędnej dla połączenia ul. Gdańskiej z pętlą przy ul. Rycerskiej. W ten sposób powstaną nowe połączenia tramwajowe, które znacznie usprawnią poruszanie się po Bydgoszczy.

Projektanci nowej linii będą bazować na koncepcji, którą wcześniej poddaliśmy konsultacjom społecznym. Zakłada ona budowę torowiska wzdłuż al. Kardynała S. Wyszyńskiego pomiędzy pętlą Bielawy, a rondem Fordońskim. Realizacja tej inwestycji zapewni sprawniejsze połączenie centrum Bydgoszczy przez licznie zamieszkane osiedla Bielawy oraz Bartodzieje z ulicą Fordońską i za jej pośrednictwem z osiedlem Fordon. Umożliwi również sprawny dojazd do obiektów zlokalizowanych przy ulicy Chodkiewicza, takich jak: Wojewódzki Szpital Dziecięcy, Wojewódzka Komenda Policji, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego oraz nowego kampusu Akademii Muzycznej.

Czytaj więcej...Torowisko, o długości 1,6 km, zlokalizowane byłoby pomiędzy jezdniami al. Kardynała S. Wyszyńskiego. Na Bielawach konieczne będzie też wybudowanie nowego odcinka ul. Chodkiewicza pomiędzy ulicami J. Wybickiego i al. Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz przebudowa pętli tramwajowej. Torowisko na al. Wyszyńskiego również zostanie zaprojektowane jako zielone z odkrytymi szynami. Największym wyzwaniem będzie jednak wpięcie torów do węzła na rondzie Fordońskim. Ten zakres znalazł się w zleconej wcześniej do przygotowania koncepcji przebudowy mostu Pomorskiego.

Prace nad dokumentacją nowej linii wraz z uzyskaniem zezwolenia na realizację inwestycji drogowej zajmą około dwóch lat.

Tramwajowe priorytety

W obecnej perspektywie unijne fundusze w pierwszej kolejności wykorzystamy na następujące zadania tramwajowe:

  • modernizacja torowiska wzdłuż ul. Toruńskiej (w trakcie),
  • budowa torowiska na Szwederowo (przetarg na budowę),
  • modernizacja ronda Jagiellonów (prace projektowe),
  • rozbudowa pętli Las Gdański (przetarg na prace budowlane)

Wkrótce przetarg na kolejny projekt

Czytaj więcej...Wkrótce ogłoszone zostanie też postępowanie związane z zaprojektowaniem torowiska łączącego ulicę Gdańską z pętlą przy ul. Rycerskiej. Koncepcja, która została skonsultowana z mieszkańcami i została wybrana do realizacji zakłada stworzenie  dwutorowej linii tramwajowej, która  skróci podróż środkami transportu publicznego z północnej części miasta do Śródmieścia. Dodatkowo przyczyni się do skrócenia czasu dojazdu do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna, a także do rewitalizacji osiedla Bocianowo. Tory mają zostać ułożone na ul. Nowoświeckiej – nowej ulicy wytyczonej do obsługi powstającego osiedla w północnej części Bocianowa oraz Chocimskiej. Tramwaj zlokalizowany byłby w osi jezdni (podobnie jak na Chodkiewicza). Takie rozwiązanie jest spójne z uchwalonym wcześniej miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

Budowa obu tras stworzy szereg nowych możliwości w połączeniu bydgoskich osiedli liniami tramwajowymi i dodatkowo znacznie poprawi elastyczność sieci w przypadku zamknięcia jednego ze śródmiejskich odcinków np. na czas remontu, przebudowy, wypadku. Stworzenie takiej trasy rekomendowali m.in. przedstawiciele miejskich stowarzyszeń promujących transport publiczny.

Trwają prace nad budową kładki rowerowej, która będzie przebiegać nad magistralą węglową

  • Drukuj

Czytaj więcej...Będzie miała około 5 metrów szerokości, składała się z ponad 41 ton stali oraz 130 ton betonu i połączy wyremontowane ścieżki dla jednośladów w ciągu ulicy Fordońskiej. Odwiedziliśmy halę produkcyjną naszego wykonawcy, w której powstaje nowa kładka rowerowa. 

Otrzymaliśmy już zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRiD) dla budowy ścieżki rowerowej po południowej stronie ulicy Fordońskiej od ul. Sochaczewskiej do ul. Wiślanej oraz kładki, która będzie przebiegać nad magistralą węglową. Jeszcze we wrześniu powinny rozpocząć się pierwsze roboty w terenie.

Czytaj więcej...Konstrukcja kładki będzie się składać z dwóch kratownic o długości 45 metrów, pomiędzy którymi przebiegać będzie droga rowerowa. Z myślą o użytkownikach jednośladów ciąg rowerowy nad samymi torami kolejowymi będzie chroniony osłonami przeciwporażeniowymi, a na pozostałej długości – balustradą. Do wykonania konstrukcji stalowej kładki przeznaczone zostanie ponad 41 ton stali, na których ułożone zostanie ponad 130 ton betonu zbrojonego.

Warta ponad 10 milionów inwestycja realizowana jest w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Zakres zadania obejmuje między innymi:

  • budowę kładki pieszo-rowerowej z pełnym odwodnieniem i oświetleniem,
  • wykonanie obejścia drogi dla rowerów za peronem przystankowym na wysokości ul. Wiślanej,
  • nowe oznakowanie poziome przejścia dla pieszych przez ul. Fordońską wraz z remontem infrastruktury pieszej na pasie dzielącym i za przejściem dla pieszych,
  • wyposażenie całego skrzyżowania ul. Fordońskiej z Sochaczewską w sygnalizację świetlną wraz z dobudowaniem lewoskrętu z ul. Fordońskiej w Sochaczewską.

Zadanie zrealizujemy dzięki zdobytym wcześniej Funduszom Europejskim dla Kujaw i Pomorza 2021 - 2027 w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

W oczekiwaniu na wydanie decyzji wykonawca robót rozpoczął już przygotowania konstrukcji kładki. Odwiedziliśmy halę produkcyjną, w której powstaje stalowa kratownica.

Czytaj więcej...Zwrócić należy uwagę, że to nie jedna inwestycja w tym rejonie. Budowany odcinek drogi rowerowej w kierunku centrum miasta przejdzie w ścieżkę rowerową prowadzoną po południowym Wiadukcie Warszawskim i Węźle Wschodnim, których przebudowa jest obecnie projektowana. W sierpniu Urząd Miasta zakończył udział społecznych w procedurze środowiskowej. W ramach tej procedury zostanie wydana decyzja środowiskowa, co otworzy możliwość wydania decyzji ZRID również i na to zadanie.

Dzięki realizacji infrastruktury rowerowej wzdłuż ul. Fordońskiej i przebudowie Węzła Wschodniego mieszkańcy Fordonu zyskają szerokie i wygodne połączenie rowerowe z pozostałymi częściami miasta.

  1. Rowerowa rewolucja w Fordonie
  2. Połączymy rowerowe drogi na Osowej Górze
  3. Nowoczesna i bezpieczna pętla w Lesie Gdańskim coraz bliżej
  4. Wygodne perony i nowe wiaty

Strona 1 z 455

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • ...
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP