• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznejw Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Wyszukiwarka połączeń
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Linie Turystyczne
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Uzgodnienia organizacji ruchu
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak załatwić sprawę
      • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
      • Przejazd pojazdów nienormatywnych
      • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
      • Zasady korzystania z przystanków
      • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
      • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

Dobiegają końca prace naprawcze na Moście Uniwersyteckim.

  • Drukuj

Czytaj więcej...Naprawa uszkodzonych elementów mocowań została już prawie zakończona.
Obecnie trwają roboty przygotowawcze do ponownego napięcia want oraz prace analityczne i badania laboratoryjne wybranych elementów konstrukcji.
Po zakończeniu naciągu want będziemy mogli przystąpić do próbnych obciążeń konstrukcji, a po osiągnięciu satysfakcjonujących wyników udostępnić obiekt do ruchu.

Wszystkie węzły obiektu, zostały już naprawione. Sama naprawa, w szczególności operacje na węzłach mocujących wanty, była bardzo skomplikowana i była prowadzone przy częściowo odprężonych linach.
Spawanie, które było konieczne do zamocowania dodatkowych blach w węzłach mocujących, powodowało dodatkowe oddziaływanie na istniejące elementy stalowe, dlatego Wykonawca realizował prace w specjalnym reżimie technologicznym.

Wykonano również dodatkową konstrukcję zabezpieczającą strefę łożyska na jednym z filarów rozdzielczych mostu.

Czytaj więcej...Obecnie realizowane są prace dodatkowe na obiekcie, instalowane są czujniki nowego monitoringu.
Ekipy są również gotowe do ponownego naciągnięcia want. Decyzja w tej sprawie zostanie podjęta po konsultacjach z zespołem eksperckim oraz po przeprowadzeniu odpowiednich badań.

 Przeprowadzimy dodatkowo badanie zmęczeniowe liny stalowej pobranej z jednej z want mostu.
Chcemy mieć pewność, że awaria nie miała niekorzystnego wpływu na nośność i trwałość podwieszenia całego obiektu. 
Z uwagi na zaangażowanie jednej z czołowych firm zajmującej się technologia podwieszeń wantowych mającej swoją siedzibę poza granicami kraju, pewne analizy były prowadzone równocześnie w Szwajcarii w biurach przedsiębiorstwa BBR. Znaczna część badań zmęczeniowych jest realizowana na Politechnice Bydgoskiej, która posiadają odpowiednie zaplecze laboratoryjno-badawcze do tego typu prac.

Splot liny pobrany z wanty zostanie poddany odpowiednim cyklom rozciągania ponad 2 miliony razy i doprowadzony do zerwania. Jeżeli badania potwierdzą wyniki symulacji teoretycznych, że obecna awaria nie wpłynęła na wytrzymałość lin, trasa będzie mogłą zostać otwarta.

Czytaj więcej...Niezależnie od prowadzonych prac naprawczych i badań mostu, korzystając z pełnej dostępności konstrukcji, wykonujemy szereg innych prac.
Zostaną doprojektowane i zainstalowane jeszcze włazy kratowe, które uniemożliwią gniazdowanie ptactwa w konstrukcji mostu, co powoduje drastyczny spadek skuteczności powłok antykorozyjnych. Podczas prowadzonych prac zakonserwujemy i dodatkowo zabezpieczymy strefę kotwienia mostu do filara od strony Wzgórza Wolności. Oględziny przeprowadzone przez ekspertów przy okazji prac naprawczych potwierdziły taką konieczność.

Dodatkowo zlecono nam również wykonanie symulacji obliczeniowych sytuacji krytycznych, w których awarii może ulec dowolna z lin podwieszających most. Posiadanie takich analiz pozwoli w przyszłości na szybką ocenę stopnia zagrożenia i podjęcie odpowiednich działań na wypadek np. wypadku komunikacyjnego, pożaru pojazdu.

Czytaj więcej...Obecnie Wykonawca prac intensyfikuje wszelkie niezbędne działania, aby jak najszybciej udostępnić ponownie ruch pojazdów po moście. Zamierza dotrzymać umownego terminu zakończenia prac tj. 26.01.2022 roku. 
Warunkiem koniecznym na dotrzymanie powyższego terminu są jednak korzystne warunki pogodowe (brak opadów śniegu / deszczu) oraz pozytywne wyniki prowadzonych badań konstrukcji. 

Czytaj więcej...Po dokonaniu naprawy i oddaniu mostu do ruchu Wykonawca będzie prowadził prace porządkowe pod obiektem, a w sprzyjających warunkach wiosennych wykona powłoki antykorozyjne nowych elementów mocowań want. (obecne warunki pogodowe, w tym występujące niskie temperatury w nocy) uniemożliwiają poprawne wykonywanie prac antykorozyjnych.


Nad całością zadania od samego początku czuwa grono wybitnych Naukowców z czołowych polskich uczelni technicznych – z Wrocławia, Gdańska i Bydgoszczy.
Celem ZDMiKP jako zarządcy dróg na terenie miasta Bydgoszczy, jest jak najszybsza naprawa uszkodzonej przeprawy mostowej i udostępnienie jej do ruchu.

Wiadukt na Wojska Polskiego nabiera kształtów

  • Drukuj

Czytaj więcej...Postępują prace przy budowie wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego.
Pojawiły się już pierwsze elementy nowej przeprawy.
W tym miejscu powstanie nowy obiekt z chodnikami, drogą rowerową i oświetleniem strefy wokół wiaduktu i pod nimi.
Ruch pojazdów na tym odcinku odbywa się bez większych zakłóceń.

Prace rozbiórkowe dotychczasowego wiaduktu zostały już zakończone. Obecnie trwają prace przy budowie kolejnych podpór betonowych wiaduktu i prace montażowe przęseł.

Czytaj więcej...15 grudnia z Radomska, na teren budowy przywiezione i zamontowane zostały trzy pierwsze fragmenty przęsła budowanego wiaduktu. Jeszcze w grudniu zamontowane zostaną kolejne.

W tym czasie w fabryce, na zapleczu budowy, malowane są dalsze elementy konstrukcji stalowej, którą zakład produkcyjny wytworzył już w całości.


Czytaj więcej...Przęsła nowego wiaduktu północnego, podobnie jak południowego, są wykonywane w całości ze stali, co upraszcza i przyspiesza proces budowlany oraz pozwala na zwiększenie stopnia prefabrykacji, która bardzo korzystnie wpływa na jakość.

Na placu budowy gotowy mamy już przyczółek i filar od strony Kapuścisk, a także oczepy (ławy) pozostałych podpór i sprefabrykowane zbrojenie kolejnych filarów.

Czytaj więcej...Ustawione mamy też tymczasowe podpory, na których za pomocą ośmioosiowego dźwigu samochodowego (udźwig do 500 ton) są układane przywiezione elementy konstrukcji.

Nowy wiadukt jeśli wszystkie prace będą przebiegały zgodnie z planem ma być przejezdny jeszcze zimą.
Całość prac zakończy się do połowy przyszłego roku.
Prace pochłoną ponad 22 mln zł.
Wykonawcą robót jest firma Mostostal Kielce.

Czytaj więcej...To już kolejne prace w tym miejscu.
Przebudowa południowego wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego zakończyła się w maju 2017 roku. W jej ramach wymienione zostały filary, przęsła, wybudowany został prawoskręt w kierunku alei Jana Pawła II. Wykonany został też nowy chodnik z drogą rowerową, które zastąpiły prowizoryczną drogę wygrodzoną od jezdni betonowymi barierkami. Teraz realizowane są roboty na wiadukcie północnym. Prace w toku.

Czytaj więcej...    Czytaj więcej...

Czytaj więcej...    Czytaj więcej...


 

Mobilne płatności spodobały się Pasażerom

  • Drukuj

Czytaj więcej...Już co piąty bilet miesięczny w Bydgoszczy kupowany jest przez internet lub aplikację mobilną.

W tym roku udostępniliśmy z naszymi partnerami kolejne wygodne formy płatności zarówno za bilety jednorazowe jak i okresowe.


W Bydgoszczy bilet jednorazowy lub miesięczny można zakupić w bardzo prosty sposób.
Do tego celu można wykorzystać kartę płatniczą lub aplikacje w telefonie.

Wcześniej chcąc zakupić bilet miesięczny, należało wyrobić Bydgoską Kartę Miejską (BKM) w siedzibie ZDMiKP lub „podpiąć" kartę płatniczą do systemu przez internet. Teraz wszystko możemy wykonać w telefonie. Wystarczy pobrać jedną z bezpłatnych aplikacji:
- zBiletem
- Mint Mobile Bydgoszcz
- SkyCash
W przypadku kontroli wystarczy pokazać kontrolerowi smartfon z opłaconym biletem.
Za pomocą aplikacji można opłacić też bilet jednorazowy autobusem lub tramwajem.

Za przejazd można też płacić za pomocą karty płatniczej.
Od 2018 roku w Bydgoszczy funkcjonuje Open Payment System (OPS). Wystarczy przyłożyć kartę płatniczą (lub smartfon) do urządzenia zainstalowanego w pojeździe. Urządzenia są dostępne we wszystkich bydgoskich autobusach i tramwajach

Czytaj więcej...Coraz rzadziej kupujemy bilety w papierze.
Innowacje technologiczne cieszą się coraz większą popularnością wśród bydgoszczan i wypierają dotychczasowe rozwiązania w postaci papierowych biletów czy Bydgoskiej Karty Miejskiej.

Każdego dnia aplikacją za bilet jednorazowy płaci już blisko 1000 osób.

Od początku bieżącego roku kartą płatniczą wykonano już ponad 3 mln płatności. To o 50% więcej niż jeszcze dwa lata temu.
BKM wyrobiło w tym roku ponad 14 tysięcy osób.

Zakup biletów miesięcznych w sklepie internetowym lub przez aplikację również cieszy się coraz większa popularnością.
Blisko 20% biletów miesięcznych kupowana jest już za pomocą internetu lub w aplikacji.

Czytaj więcej...Bilety po nowemu
Przypominamy, że zgodnie z uchwałą Rady Miasta od 1 stycznia 2022 roku będą obowiązywać w Bydgoszczy nowe stawki za przejazd komunikacją miejską:
• 3,80 zł za jednorazowy bilet normalny (1,90 ulgowy)
• 4,80 zł za bilet godzinny normalny (2,40 ulgowy)
• 108 zł za bilet miesięczny lub 30-dniowy ważny w I strefie na liniach dziennych

Nowością będą bilety 20-minutowe za 3 zł (1,5 ulgowy)

Ceny biletów dobowych (12 zł), uczniowskich i malucha (po 10 zł miesięcznie) pozostają bez zmian.

Czytaj więcej...Osoby które posiadają papierowy bilet jednorazowy z dotychczasową ceną, będą mogły go jeszcze wykorzystać po 1 stycznia.
Wystarczy dokupić w kiosku bilet uzupełniający w cenie 0,80 gorszy (lub ulgowy 40 groszy).

Zgodnie z Uchwałą Rady Miasta "bilety okresowe zakupione przed datą wejścia w życie nowego cennika oraz bilety czasowe skasowane w pojeździe przed datą wejścia w życie nowego cennika, uprawniają do przejazdów do upływu terminu ich ważności".

Kolejne ulice do przebudowy

  • Drukuj

Czytaj więcej...Odrzańska, Wycieczkowa, Wejherowska i Platynowa to 4 kolejne ulice, które zyskają twardą nawierzchnię, nowoczesne oświetlenie i elementy poprawiające bezpieczeństwo pieszych.
Ogłosiliśmy właśnie przetarg na ich zaprojektowanie i budowę.
Wcześniej powstały koncepcje, które konsultowaliśmy z mieszkańcami.

Pakiet składający się z 4 zadań zlecany jest w oparciu o Wieloletni Program Przebudowy Ulic Gruntowych. Środki na jego realizację zapewnia wyłącznie Miasto.
W pierwszej kolejności opracowane zostały koncepcje rozbudowy kilkunastu gruntówek, które zdobyły w trakcie oceny największą liczbę punktów.
W ten sposób do realizacji trafiły ulice: Odrzańska w Brdyujściu, Wycieczkowa w Opławcu, Wejherowska na Miedzyniu i Platynowa na Osowej Górze.

W pierwszej kolejności opracowane zostaną projekty.
Następnie w ramach prac przebudowana zostanie cała infrastruktura podziemna. Wykonawcy (lub Wykonawca) będą musieli zrealizować też zakres drogowy i wyposażyć ulice w oświetlenie, elementy poprawiające bezpieczeństwo i zagospodarować teren.
Na realizację zadań będzie 10 miesięcy od daty podpisania umowy.

Pieszojezdnia do bloków na ul. Odrzańskiej
W Brdyujściu planowana jest budowa pieszojezdni. Wzdłuż ulicy o długości prawie 170 metrów powstanie 10 miejsc postojowych. Ukształtowanie terenu wiąże się z umocnienie skarp przylegających do ulicy płytami ażurowymi. Przebudowane zostanie oświetlenie, a deszczówka będzie odprowadzana do istniejącej kanalizacji deszczowej. Nowa ulica ułatwi m.in. dojazd do zespołu budynków komunalnych wybudowanych w ciągu ostatnich lat. Końcowy fragment ulicy umożliwi w przyszłości dobudowanie nowej ulicy również w kierunku ul. Łowickiej.

Budowa ul. Wycieczkowej
Ulica Wycieczkowa została zaprojektowana jako pieszojezdnia z kostki betonowej. Natomiast łączniki równoległe do ul. Sanatoryjnej obsługujące posesje oddalone od głównego przebiegu drogi ustabilizuje geokrata. Wzdłuż jezdni zaplanowano 12 miejsc postojowych. Skrzyżowanie z ul. Letniskową będzie funkcjonować jako wyniesione. Zaplanowano również przebudowę oświetlenia i budowę wpustów odprowadzających deszczówkę do kanalizacji. Łączna długość utwardzonej jezdni i łączników to ponad 400 metrów. Obie ulice: Wycieczkowa i Rajdowa łączą się z utwardzoną wcześniej ul. Sanatoryjną ułatwiając dojazd do dużej liczby posesji.

Ul. Wejherowska dla pieszych i samochodów
Ulica Wejherowska łącząca Nakielską ze Spacerową zyska twardą nawierzchnię na całym odcinku liczącym około 280 metrów. Na tym odcinku ulica została zaprojektowana jako pieszojezdnia z kostki betonowej. Opracowanie zakłada wykonanie zjazdów na posesje oraz dojścia do posesji. Przy skrzyżowaniu z ul. Spacerową powstanie parking, wyznaczonych zostanie również kilka miejsc parkingowych wzdłuż ulicy. Ulica będzie wyposażona w progi zwalniające, nowe oświetlenie oraz wpusty do kanalizacji deszczowej

Ul. Platynowa z wyniesionymi skrzyżowaniami
Na Osowej Górze planowane jest utwardzenie ul. Platynowej pomiędzy ulicami Kruszyńską i Ptasią, która została zbudowana w poprzedniej edycji wieloletniego programu utwardzania ulic. Pieszojezdnia powstanie na długości 210 metrów. Skrzyżowania z ul. Kanarkową oraz łącznikiem w kierunku ul. Złotej będą miały formę wyniesioną, co poprawi bezpieczeństwo. Chodnik pomiędzy posesjami 19 i 21 zyska nawierzchnię mineralną. Ulica zyska nowe energooszczędne oświetlenie oraz odwodnienie.

Czytaj więcej...Obiektywne kryteria
Nowe ulice powstaną w oparciu o II edycję wieloletniego programu utwardzania ulic gruntowych.
Zadania są finansowane w oparciu o środki miasta.
Realizowane są zadania, które zdobyły najwięcej punktów w takich kryteriach:
- gęstość zaludnienia
- ważność ulicy lokalnej w układzie transportowym miasta (połączenie z układem dróg podstawowych i innymi drogami twardymi)
- wskaźnik długości lokalnych dróg gruntowych do sumy długości dróg lokalnych na osiedlu

Czytaj więcej...W ostatnich latach na terenie miasta powstało ponad 35 kilometrów utwardzonych ulic.
Na ten cel miasto wydało blisko 100 mln zł.

Zadania, realizowane są w oparciu o kilka miejskich programów, o których więcej pisaliśmy TUTAJ 

 

  1. Nowe mosty. Palowanie pod nową przeprawę.
  2. Rewitalizacja Starego Fordonu. Dużo prac jeszcze przed zimą.
  3. Kasa biletowa - zmiana lokalizacji
  4. ProjektujeMY nowe torowiska. Bydgoszczanie chcą rozwoju sieci tramwajowej

Strona 158 z 445

  • 153
  • ...
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • ...
  • 161
  • 162
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP