• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznejw Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Wyszukiwarka połączeń
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Linie Turystyczne
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Uzgodnienia organizacji ruchu
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak załatwić sprawę
      • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
      • Przejazd pojazdów nienormatywnych
      • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
      • Zasady korzystania z przystanków
      • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
      • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

ProjektujeMY nowe torowiska. Po konsultacjach bez wyburzeń na Gdańskiej

  • Drukuj

Czytaj więcej...Podsumowujemy konsultacje dotyczące rozwoju sieci tramwajowej w Bydgoszczy. Najwięcej uwag dotyczyło rozbudowy skrzyżowania ulic Gdańskiej, Chodkiewicza i Chocimskiej. Dlatego pierwsze podsumowanie tych konsultacji zaczynamy od najważniejszych wniosków związanych z trasą, która połączy pętlę przy ul. Rycerskiej z ulicą Gdańską.
Do dalszych prac trafi wariant bez wyburzeń na ul. Gdańskiej, na czym najbardziej zależało mieszkańcom.

Połączenie pomiędzy Rycerską i ul. Gdańska analizowane w trakcie konsultacji było w dwóch wariantach. 
Pierwszy zakładał poprowadzenie torów wzdłuż ul. Artyleryjskiej. Drugi wzdłuż ul. Chocimskiej.

Czytaj więcej...Bez wyburzeń, z lepszą obsługą Bocianowa
Zachowanie dwóch modernistycznych kamienic na rogu ulicy Gdańskiej i Chodkiewicza zdominowało konsultacje. Aż kilkaset uwag dotyczyło konieczności ich zachowania.
Bydgoszczanie wskazywali na szereg różnych rozwiązań, by zachować oba budynki i zrealizować ważną inwestycję. Najczęściej w związku z tym proponowali wybór wariantu przez ul. Chocimską.

Wskazywali również często na inne zalety tego rozwiązania związane z poprawą obsługi komunikacyjnej osiedla Bocianowo, skrócenie czasu podróży, miastotwórczą rolę tramwaju na rewitalizowanych terenach przemysłowo-magazynowych.

Alternatywą proponowaną przez część mieszkańców było asymetryczne położenie torowisko (nie w osi jezdni, ale bliżej kamienic na ul. Gdańskiej po stronie zachodniej), stosowanie bardziej skomplikowanych splotów i rozjazdów i sygnalizacji oraz wytyczenie torowiska wzdłuż ul. Artyleryjskiej.

Po przeprowadzeniu analizy wielokryterialnej wybrana została do dalszych prac trasa tramwajowa o długości około 900 metrów w ciągu ul. Chocimskiej. Uzyskała ona więcej punktów od trasy w ciągu ul. Artyleryjskiej.

Czytaj więcej...W wybranym wariancie relacja z ul. Chodkiewicza w stronę pętli Las Gdański nie jest niezbędna, a rozwiązanie takie pozwoli na zachowanie obu kamienic. Analiza wytrasowania relacji skrętnych dla taboru tramwajowego na tym skrzyżowaniu bez konieczności wyburzania narożnych kamienic będzie stanowiła zadanie dla wykonawcy dokumentacji na etapie opracowywania projektu budowlanego. Ten wariant ma gwarantować również krótszy czas przejazdu w kierunku dworca oraz poniesienie mniejszych wydatków.

Wybór wariantu przez Chocimską oznacza konieczność przeniesienia budynku figurującego pod adresem Pomorska 88F (odbudowy w nowej lokalizacji) oraz rozbiórki zabudowań przy ul. Rycerskiej 20. Są one usytuowane są w granicach działek przeznaczonych pod rozbudowę układu drogowego.

Nie ma możliwości wytrasowania przebiegu torowiska w zgodzie z obowiązującymi przepisami przy próbie zachowania wymienionych zabudowań Bydgoskiego „Londynka". Należy podkreślić, iż przebieg projektowanej jezdni i torowiska jest w pełni zgodny z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „Bocianowo - Artyleryjska"

Projektanci kontra normy
W trakcie konsultacji projektanci szczegółowo wyjaśnili też możliwości zastosowania bardziej skomplikowanych splotów tramwajowych i przesunięcia torowiska na Gdańskiej bliżej kamienic znajdujących się po stronie zachodniej.

Tego typu rozwiązania muszą spełnić szereg norm technicznych związanych m.in. z minimalnymi promieniami łuków, długością zwrotnic, odległościami pomiędzy elementami tramwajowej infrastruktury. Wybór takiego wariantu przy węźle trójkątnym (bez wlotu w ul. Chocimską) jednocześnie wiązałby się między innymi z ograniczeniem prędkości tramwajów, przybliżeniem torów do zabytkowych kamienic, konieczna byłaby częstsza wymiana szyn ze względu na szybsze zużycie nienormatywnych łuków, likwidacja znaczącej liczby miejsc parkingowych oraz zdecydowanie większy zakres przebudowy infrastruktury podziemnej.

Poza tym konieczne byłyby wyburzenia innych kamienic u zbiegu Gdańskiej i Artyleryjskiej. To również przechyliło szalę korzyści na wybór wariantu w ciągu ul. Chocimskiej.

Więcej szczegółów technicznych znajduje się w dołączonym raporcie (TUTAJ)

Czytaj więcej...Ograniczyć hałas, zadbać o zieleń
Projektanci uwzględnili na etapie prac nad raportem uwagi związane z koniecznością zastosowania technologii tłumiących hałas.
Na ul. Chocimskiej z uwagi na wąski korytarz transportowy w którym zaplanowano wspólny ruch drogowo-tramwajowy zastosowane mają być maty antywibracyjne, które minimalizują hałas oraz drgania wywołane od poruszającego się taboru tramwajowego.

Wiele uwag dotyczyło przygotowania dużego pakietu nasadzeń zastępczych oraz tworzenia zielonych alei. Plan nasadzeń będzie tworzony na etapie tworzenie dokumentacji projektowej. Bydgoszczanie zgłaszali również uwagi związane z lokalizacją przystanków na tej trasie (łącznie powstaną 3 pary) i nadaniem nazwy docelowej ulicy, która obecnie roboczo nazywana jest Nowoświecką (Rada Miasta nadaje nazwy istniejącym obiektom).

W przypadku wszystkich inwestycji część mieszkańców ulic, które rezerwowane są w studium i planach zagospodarowania przestrzennego pod nowe linie proponowała odstąpienie od inwestycji.

Warto wiedzieć

Raport z konsultacji wraz ze wszystkimi zgłoszonymi uwagami znajduje się na stronie https://www.bydgoskiekonsultacje.pl/

Ważne liczby:
• 11100 odsłon filmu ze spotkania w sprawie konsultacji
• 767 podmiotów i organizacji zgłaszających uwagi, opinie

W kolejnych materiałach podsumujemy również najczęściej zgłaszane pomysły związane z projektowaniem tras tramwajowych wzdłuż ulicy Wyszyńskiego oraz przez Szwederowo i Górzyskowo.

Doświetlimy jeszcze kilka dodatkowych przejść dla pieszych

  • Drukuj

Czytaj więcej...Zakończyliśmy prace przy doświetleniu kilkunastu przejść dla pieszych.
Od 2018 roku dodatkowe lampy przy "zebrach" zamontowaliśmy już w blisko 70 punktach Bydgoszczy.
Dzięki zaoszczędzonym środkom finansowym, poprawimy bezpieczeństwo jeszcze w kilku dodatkowych miejscach.

Nowoczesne oświetlenie na przejściach dla pieszych pozwala kierowcom znacznie wcześniej dostrzec pieszych i odpowiednio zareagować.
W miejscach szczególnie niebezpiecznych instalujemy też dodatkowe znaki, progi zwalniające, azyle lub sygnalizacje świetlne.
Wszystkie te działania mają wpływać na poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu.
Jest to szczególnie ważne w okresie jesiennym i zimowym.

Czytaj więcej...W tym roku doświetliliśmy kilkanaście przejść dla pieszych. 
Wszystkie zaplanowane prace zostały właśnie zakończone.
Dzięki jednak zaoszczędzonym środkom finansowym, doświetlimy jeszcze pięć dodatkowych przejść.

Przejścia doświetlone w 2021 roku :
• ul. Nad Torem / Żnińska – dwa przejścia dla pieszych
• ul. Inowrocławska / Brzozowa / Bielicka – trzy przejścia dla pieszych
• ul. Nakielska / Wrocławska / Dolina – jedno przejście dla pieszych
• ul. Sułkowskiego / Czerkaska – dwa przejścia dla pieszych
• ul. Wojska Polskiego / Łukasiewicza – dwa przejścia dla pieszych (bez torowiska)
• ul. Wojska Polskiego / Baczyńskiego – trzy przejścia dla pieszych
• ul. Akademicka / Igrzyskowa – jedno przejście dla pieszych (bez torowiska)
• ul. Żwirki i Wigury – Kcyńska - jedno przejście dla pieszych
• ul. Żwirki i Wigury – Gołębia - dwa przejścia dla pieszych
• ul. Żwirki i Wigury – Jaskółcza - jedno przejście dla pieszych
• ul. Żwirki i Wigury – Kossaka - jedno przejście dla pieszych

Dodatkowe zadania:
ul. Żwirki i Wigury przy ul. Potockiego - dwa przejścia dla pieszych - wykonane
ul. Żeglarska przy ul. Szyperskiej - jedno przejście - w trakcie realizacji
ul. Fordońska przy ul. Traktorzystów - dwa przejścia - w trakcie realizacji

Czytaj więcej...Poprawa doświetlenia wymaga montażu dodatkowych słupów z odpowiednio dobranymi oprawami (z podwójną asymetrią świecenia) oraz podprowadzenia przewodów zasilających.
Akcja została zainicjowane w 2018 roku przez Komisję Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego dla Miasta Bydgoszczy i Powiatu Bydgoskiego.

Niektóre z miejsc są też zgłoszone zostały przez mieszkańców w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego (BBO).

Buspas, chodniki i droga rowerowa na ul. Kolbego. Jedna inwestycja, wiele korzyści

  • Drukuj

Czytaj więcej...Zakończyła się budowa buspasa wzdłuż ul. M. Kolbego.
Inwestycja na Osowej Górze została powiązana z budową dróg rowerowych, chodników i licznych parkingów.
Dodatkowo doświetlone zostały też przejścia dla pieszych. 
Rozwiązaliśmy szereg problemów zgłaszanych wcześniej przez mieszkańców w tej części miasta.


Czytaj więcej...W ramach zrealizowanej inwestycji, gruntownie przebudowywana została cała nawierzchnia ul. Kolbego od ul. Grunwaldzkiej do ul. Kormoranów.
Powstał dodatkowy pas ruchu dla autobusów (buspas) a wzdłuż trasy wybudowaliśmy zatoki autobusowe i zamontowaliśmy estetyczne wiaty na przystankach.

Przebudowywane zostały skrzyżowania, dojazdy do posesji i cała infrastruktura podziemna.
Powstały też nowe chodniki i drogi rowerowe, które łączą się z wybudowanymi już wczęśniej szlakami wzdłuż ul. Grunwaldzkiej.

Czytaj więcej...Po stronie wschodniej wybudowaliśmy jezdnię serwisową z kilkudziesięcioma miejscami postojowymi przy sklepach i posesjach.
Powstało też nowoczesne i energooszczędne oświetlenie uliczne, dające poczucie większego bezpieczeństwa.
Lepiej doświetlone zostały też przejścia dla pieszych.
Osobom z niepełnosprawnościami opriemtację na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych ułatwiają elementy ryflowane (z wypustkami i wgłębieniami).

Czytaj więcej...Wykonawca do połowy grudnia musi przeprowadzić wraz z Zamawiającym prace odbiorowe, uzupełnić lub poprawić wskazane przez Zamawiającego elementy infrastruktury oraz uzyskać pozwolenie na użytkowanie. 
Koszt inwestycji to 11 mln zł.
Projekt został współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskieg0

Czytaj więcej...Buspasy wzmacniają komunikację
Buspas na ul. Kolbego ułatwia autobusom wyjazd z Osowej Góry i szybkie dotarcie do ul. Grunwaldzkiej, gdzie już od dawna funkcjonuje dodatkowy pas ruchu dla autobusów.
Inwestycja nie tylko lepiej komunikuje Osową Górę z centrum miasta, ale też ogranicza negatywne oddziaływanie transportu na środowisko.

Już wcześniej w oparciu o fundusze unijne powstało w Bydgoszczy kilka innych buspasów, które skracają podróż komunikacją miejską:
• wzdłuż Wałów Jagiellońskich
• wzdłuż ul. Gdańskiej
• wzdłuż ul. Grunwaldzkiej
• wzdłuż ul. Kujawskiej

Czytaj więcej...Ważne liczby:
• Koszt zadania – 11 mln zł
• Gwarancja -8 lat
• Długość nowego buspasa – 800m
• Szerokość – 3,5m

Parkuj prawidłowo i nie płać

  • Drukuj

Czytaj więcej...Dzięki nowej uchwale Rady Miasta pojawi się możliwość odholowywania źle zaparkowanych elektrycznych hulajnóg i urządzeń transportu osobistego.
W ten sposób mieszkańcy prawidłowo parkujący samochody i inne urządzenia, nie będą płacili za osoby pozostawiające pojazdy w nieprzeznaczonych do tego miejscach.

W ostatnich latach hulajnogi stały się jednym z popularnych środków transportu.
W lipcu znowelizowano ustawę „Prawo o ruchu drogowym", która uregulowała szereg zagadnień związanych z tymi urządzeniami.
Ustawodawca określił warunki, na których można korzystać z tych urządzeń i zobowiązał również gminy i powiaty do uregulowania tych kwestii w swoich uchwałach.

Czytaj więcej...Nowa bydgoska uchwała Rady Miasta dotyczy kwestii związanych z usuwaniem pojazdów z dróg, chodników i dróg rowerowych.
Zaktualizowano też koszty usuwania i przechowywania innych źle zaparkowanych pojazdów.

Usunięcie źle zaparkowanej hulajnogi elektrycznej kosztować będzie od przyszłego roku 128 zł.
Tyle samo wyniosą opłaty za usunięcie z drogi roweru lub motoroweru.
Koszt usunięcia motocykla wyniesie 251 zł, a samochodu osobowego (o masie do 3,5 tony) 542 zł.
Odpowiednio wyższe opłaty dotyczyć będą większych pojazdów lub przewożących materiały niebezpieczne.

Doba przechowywania pojazdów na parkingu strzeżonym będzie kształtować się następująco:
Roweru, motoroweru, hulajnogi, urządzenia transportu osobistego – 24zł
Motocykla – 33 zł
Pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 46 zł
Ciężarówek(powyżej 3,5 tony) – od 60 do 154 zł
Pojazdu przewożącego materiały niebezpieczne – 225 zł.

Dzięki nowej uchwale mieszkańcy prawidłowo parkujący pojazdy nie będą płacili za osoby pozostawiające pojazdy w nieprzeznaczonych do tego miejscach.

Opłaty pozwolą podpisać Miastu umowę z firmą, która usunie pojazdy oraz pokryć szereg innych kosztów towarzyszących takim działaniom m.in. ustalania i powiadamiania właścicieli pojazdów, obowiązkiem odbierania pojazdów z parkingu w związku z ich przepadkiem na rzecz powiatu w tym: koszty sądowe, zastępstw prawnych, biegłych/rzeczoznawców, przechowywania pojazdów, procedur likwidacji składników majątkowych, postępowań administracyjnych.

  1. Zmienia się ruch na bydgoskich ulicach. Pomogła obwodnica
  2. Nowy operator i nowe autobusy w Bydgoszczy
  3. Stanisław Lem na Bydgoskiej Karcie Miejskiej
  4. Postępują prace w Starym Fordonie.

Strona 162 z 445

  • 157
  • 158
  • ...
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • ...
  • 166
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP