• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznejw Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Wyszukiwarka połączeń
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Linie Turystyczne
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Uzgodnienia organizacji ruchu
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak załatwić sprawę
      • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
      • Przejazd pojazdów nienormatywnych
      • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
      • Zasady korzystania z przystanków
      • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
      • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

Bezpieczne przejście na Wyżynach - ruszają prace.

  • Drukuj

Czytaj więcej...Na ul. Wojska Polskiego powstanie przejście dla pieszych na poziomie jezdni dedykowane przede wszystkim seniorom i osobom z niepełnoprawnościami.
Inwestycja ułatwi korzystanie z przystanków tramwajowych.
Na likwidacji starej kładki, zyskają też rowerzyści, gdyż nowy przejazd, połączy drogi rowerowe wybudowane po obu stronach ulicy. Ruszają prace rozbiórkowe.

Czytaj więcej...Na etapie konsultacji społecznych za likwidacją kładki jednoznacznie wypowiedziały się Rady Osiedla Wyżyny oraz Kapuściska, rowerzyści ze Stowarzyszenia Bydgoska Masa Krytyczna, stowarzyszenia reprezentujące pieszych w Stowarzyszeniu Społeczny Rzecznik Pieszych (obecnie Bydgoski Ruch Miejski), osoby starsze i niepełnosprawne (Społeczna Powiatowa Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych oraz Polski Związek Emerytów Rencistów i Inwalidów koło Wyżyny), a także eksperci od organizacji ruchu ze Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy.
Dlatego wybraliśmy to rozwiązanie, chociaż większą część ankietowanych proponowała pozostawienie kładki.
Szacowany koszt ewentualnej budowy nowej kładki to aż kilkanaście milionów złotych,

Wykonawca robót, którym jest firma KORMOST S.A., zakończyła prace nad projektem. Teraz ruszają prace rozbiórkowe.

Czytaj więcej...Prace będą realizowane etapami.
Od poniedziałku (15.04) prowadzane będa przygotowania do zmian w organizacji ruchu w obrębie kładki.
Wykonawca przygotuje przejście na poziomie jezdni i dopiero wtedy obiekt zostanie zamknięty.


Czytaj więcej...W środę 17 kwietnia
rozpocznie się demontaż elementów kładki: barierki, rynny i schody.
Po wykonaniu tych prac, za pomocą dźwigów rozpocznie się całkowity demontaż obiektu nad ul. Wojska Polskiego. 

Roboty nad torowiskiem będą realizowane w weekendy lub w godzinach nocnych, w celu minimalizowania utrudnień.
O szczegółach i czasowym zamknięciu ruchu tramwajowego, będziemy informować na bieżąco. 

Czytaj więcej...Po rozbiórce kładki, powstaną docelowe przejście dla pieszych na poziomie jezdni i zamontowana zostanie sygnalizacja świetlna, skoordynowana ze światłami w rejonie ul. Magnuszewskiej.
W ramach prowadzonych prac, konieczne będzie też wydłużenie peronów tramwajowych oraz przesunięcie zatok autobusowych.

Wszystkie nowe nawierzchnie będą powstawały w standardach uzgodnionych z rowerzystami ( asfaltowe drogi rowerowe) i pieszymi (płyty chodnikowe).
Wszystkie prace zakończą się po wakacjach.
Koszt całego przedsięwzięcia to prawie 3,6 mln zł.

Czytaj więcej...Kładka na Wyżynach została zaprojektowana w 1981 roku.
Podobnie jak wiele innych konstrukcji budowanych kilkadziesiąt lat temu nie uwzględnia potrzeb osób starszych, z niepełnosprawnościami czy rowerzystów.
Mieszkańcy często więc wskazywali na ograniczenia związane z korzystaniem z tego obiektu.

Park & Ride - wiosną warto skorzystać

  • Drukuj

Czytaj więcej...Dzięki Park&Ride unikasz korków w centrum, problemów z parkowaniem a do celu możesz dojechać komunikacją miejską za darmo.
System pozwala też sporo zaoszczędzić, szczególnie przy zakupie biletu okresowego.
Co miesiąc przybywa użytkowników bydgoskiego Park&Ride.
W marcu z systemu skorzystało blisko 2900 osób

Do wykorzystania jest 5 parkingów Park&Ride: Przylesie, Las Gdański, Węzeł Zachodni, Rondo Kujawskie i Grudziądzka. 
To w sumie blisko 1000 miejsc parkingowych.
System skierowany jest przede wszystkim do osób mieszkających poza Bydgoszczą i dojeżdżających tutaj do szkoły lub pracy.
Wystarczy zaparkować pojazd, a na bilecie parkingowym można podróżować komunikacją miejską za darmo. Obowiązują też bardzo atrakcyjne ceny biletów okresowych. 

Park&Ride - w górę
W marcu 2024 roku z systemu skorzystało blisko 2900 osób (nie wliczając biletów bezpłatnych) - w styczniu było to ponad 2700 - a rok wcześniej 1200 osób
W ubiegłym miesiącu sprzedanych zostało też 30 biletów okresowych.

Obecnie na wszystkich parkingach odnotowujemy wzrost użytkowników. Sprzedaż biletów okresowych utrzymuje się natomiast na zbliżonym poziomie.

Czytaj więcej...Warto pamiętać - warto skorzystać
Przypominamy, że bilet parkingowy pozwala pozostawić auta na parkingu P&R i podróż komunikacją miejską na bilecie parkingowym nawet dla kilku osób.

Ceny biletów okresowych są bardzo atrakcyjne:
• Bilet 1 – dobowy– 12 zł
• Bilet 5 – dobowy– 34 zł
• Bilet 14 – dobowy – 80 zł
• Bilet 30 – dobowy– 108 zł

Możesz kupić bilet okresowy lub zaparkować na krótszy okres czasu (bilet jednorazowy).
Za parking Park&Ride zapłacisz gotówką lub kartą.
W tej cenie masz parking i bezpłatny przejazd komunikacją miejską dla siebie i wszystkich pasażerów auta. 

Czytaj więcej...Chcąc sprawdzić informacje o parkingach, zawsze możesz skorzystać z bezpłatnej aplikacji na telefon „Park & Ride Bydgoszcz".
Znajdziesz tam informacje dotyczące zasad parkowania, zajętości parkingów, cen za parkowanie oraz rozkłady jazdy.

Bezpłatna aplikacja „Park & Ride Bydgoszcz" do pobrania w sklepach Google Play i App Store.


Wszystkie informacje dotyczące systemu Park & Ride znajdziesz TUTAJ

AKCJA EDUKACJA - przejścia sugerowane

  • Drukuj

Czytaj więcej...W dobie coraz większej liczby pojazdów, sukcesywnie wprowadzamy zmiany, które mają poprawić bezpieczeństwo pieszych i upłynnić ruch w centrum miasta. Na bydgoskich osiedlach pojawiły się już skrzyżowania równorzędne, pasy rowerowe czy kontraruch rowerowy. 
W ostatnim czasie wprowadziliśmy też przejścia sugerowane. 

Czytaj więcej...To nowe rozwiązanie do którego musimy się nie tylko przyzwyczaić, ale którego musimy się też nauczyć.


10 kwietnia wraz z bydgoskimi Policjantami przeprowadziliśmy akcję edukacyjną na jednym z takich skrzyżowań, aby informować pieszych o wprowadzonych rozwiązaniach. 

Zwracaliśmy uwagę pieszych na obowiązek zatrzymania się i zachowania ostrożności w trakcie przekraczania jezdni. Często bowiem zapominamy, że na przejściach sugerowanych, pieszy nie ma pierwszeństwa przed nadjeżdżającym pojazdem !

Wierzymy, że podobnie jak w innych miastach, przejścia sugerowane staną się u nas równie popularne i mieszkańcy z czasem się do nich przyzwyczają. Te rozwiązania ułatwia bowiem komunikację wewnątrz osiedlową i wpływa pozytywnie na bezpieczeństwo.

Czytaj więcej...Przejście sugerowane jest to nieoznakowane ale dostosowane technicznie miejsce, które umożliwia pieszym przekraczanie jezdni, drogi dla rowerów lub torowiska.
Należy jednak pamiętać, że nie jest to przejście dla pieszych, dlatego nie mamy tu znaków informujących o przejściu czy „zebr" wymalowanych na jezdni.

Takie rozwiązania wprowadziliśmy w ostatnim czasie, szczególnie na ulicach jednokierunkowych, gdzie nie ma ruchu tranzytowego czy autobusowego, a prędkość dozwolona wynosi zaledwie  30km/h
Przejścia sugerowane, które  można stosować częściej niż przejścia dla pieszych, pozwalają na większą swobodę w poruszaniu się pieszych. Takie rozwiązanie wymusza też na pieszych zachowanie większej ostrożności w trakcie przekraczania jezdni.

Do tej pory przejścia sugerowane wprowadziliśmy w 42 lokalizacjach m.in: na ul. Pestalozziego, ul.Łużyckiej, ul. Sportowej, ul. Rejtana czy Placu Piastowskim.
Standardowe przejścia dla pieszych pozostawiliśmy jednak w obrębie szkół.

Czytaj więcej...To nie nowość
Sugerowane przejścia dla pieszych są bardzo często stosowane na drogach krajowych oraz w innych polskich miastach jak: Gdańsk, Warszawa czy Szczecin.
Z badań wynika, że na przejściach sygerowanych dochodzi do dwa razy mniejszej liczby wypadków, niż na standardowych „zebrach". Pieszy przechodząc na drugą stronę jezdni zmuszony jest bowiem zachować większą ostrożność i podstawowe zasady bezpieczeństwa.

Czytaj więcej...Same przejścia dla pieszych wcale nie zwiększają bezpieczeństwa niechronionych użytkowników ruchu. 
Jak wynika z ostatnich statystyk policyjnych, rośnie liczba zabitych i rannych wśród niechronionych użytkowników ruchu. To właśnie piesi coraz czeście wchodzą na jezdnie, nie zachowując ostrożności lub spoglądając w telefon.

Pamiętaj:
- zachowaj ostrożność na oznakowanych przejściach dla pieszych oraz przejściach sugerowanych.
- przejście sugerowane pozwala przejść na drugą stronę TYLKO po upewnieniu, że nie nadjeżdża żaden pojazd
- NIE MASZ PIERWSZEŃSTWA przed pojazdem !
- przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych, jest dozwolone tylko jeżeli odległość od przejścia przekracza 100 m

 

Przystanki wiedeńskie na ul. Gdańskiej - umowa podpisana

  • Drukuj

Czytaj więcej...Rozpoczyna się projektowanie i budowa kolejnych przystanków wiedeńskich.
Cztery wyniesione perony na ul. Gdańskiej poprawią bezpieczeństwo i ułatwią podróże osobom z niepełnosprawnościami.
Takie rozwiązanie już wcześniej zastosowaliśmy przy ul. Chodkiewicza i na ul. Focha.

Właśnie podpisaliśmy umowę z wykonawcą robót.

Czytaj więcej...Zadanie polega na przebudowie 2 par przystanków tramwajowych na ul. Gdańskiej przy Placu Praw Kobiet oraz Placu Wolności.

Przy pierwszym zadaniu, w związku z niewielką ilością miejsca pomiędzy kamienicami, chodnik zostanie podniesiony do poziomu drzwi tramwajowych.
Przy placu Wolności podniesiona zostanie dodatkowo jezdnia.

W ramach inwestycji ustawione zostaną też nowe wiaty przystankowe.

Czytaj więcej...Umowa podpisana
Wykonawca (firma Affabre), wycenił prace na przystanku Praw Kobiet na ponad 961 tysięcy złotych a perony przy placu Wolności na prawie 1,3 mln zł.

W pierwszej kolejności wykonawca opracuje projekt i uzyska niezbędne pozwolenia.
Następnie rozpoczną się prace budowlane, które zakończą się jesienią bieżącego roku.

Czytaj więcej...Na przystankach wiedeńskich poziom podłogi w tramwaju jest prawie taki sam jak wyniesionej jezdni.
Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwiają wsiadanie do pojazdów komunikacji miejskiej i  poprawiają bezpieczeństwo.
Wyniesiony peron wymusza bowiem zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez obszar przystanku.
Takie rozwiązania mamy już wprowadzone na ul. Gdańskiej przy Chodkiewicza oraz na ul. Focha.

Docelowo ulica Gdańska ma zostać wyposażona w przystanki wiedeńskie niemal na całej swojej długości. Jeden taki przystanek planujemy też na ul. Jagiellońskiej przy skrzyżowaniu z ul. 19 marca.

  1. Rowerowa droga z centrum do BPPT – wypowiedz się
  2. [FILM] Bądź z nami na bieżąco.
  3. Plac Wolności - będzie pięknie
  4. WIOSNA - uwaga na zwierzęta

Strona 26 z 444

  • 21
  • 22
  • 23
  • ...
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • ...
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP