• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznejw Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Wyszukiwarka połączeń
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Linie Turystyczne
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Uzgodnienia organizacji ruchu
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak załatwić sprawę
      • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
      • Przejazd pojazdów nienormatywnych
      • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
      • Zasady korzystania z przystanków
      • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
      • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

Ruszyła budowa ul. Ziębiej na Osowej Górze

  • Drukuj

Czytaj więcej...

Ulica zyska twardą nawierzchnię. Ulica budowana jest z inicjatywy stowarzyszenia mieszkańców, korzystającego z programu inicjatyw lokalnych – Program „25/75”. Ulica Ziębia znajduje się na Osowej Górze. Odcinek, na którym rozpoczęły się prace liczy ok. 100 metrów.

Zgodnie z projektem powstanie utwardzona kostką betonową pieszojezdnia ze zjazdami, dojściami do posesji, odwodnienie ulicy oraz dwie zatoki z miejscami postojowymi. Obejmuje również w swoim zakresie regulację i zabezpieczenie istniejących urządzeń uzbrojenia podziemnego wraz z urządzeniem powierzchni zielonych.

Stowarzyszenie wybrało już wykonawcę prac budowlanych, który rozpoczął pierwsze prace. Inwestycja kosztuje ponad 300 tysięcy złotych. Przy korzystnej pogodzie prace zakończą się wczesną wiosną.
Ulica w trakcie robót (od środy - 22 stycznia) będzie nieprzejezdna.

Inwestycja realizowana jest dzięki inicjatywie bydgoszczan, którzy powołali stowarzyszenie. W ramach programu „25/75” zagwarantowało one niezbędny wkład własny na poziomie 15 procent kosztów inwestycji. Większość środków zabezpieczyło natomiast miasto Bydgoszcz. Program „25/75” polega na współdziałaniu mieszkańców oraz miasta.

Stowarzyszenia bydgoszczan, którym uda się zebrać część środków na realizację inwestycji na poziomie 25 procent (z możliwością obniżenia wkładu), mogą liczyć na realizację inwestycji w bieżącym roku budżetowym. W ten sposób osiedlowe ulice, o niewielkim znaczeniu dla komunikacji, mogą szybciej zyskać nowe nawierzchnie lub zostać wyposażone w dodatkowe elementy np. chodniki i miejsca postojowe. Do tej pory zrealizowano wszystkie zadania zgłoszone przez mieszkańców, które spełniały wymogi formalne. Członkami stowarzyszeń mogą być wyłącznie osoby prywatne – wynika to wprost z ustawy.

Najważniejsze drogi gruntowe są natomiast utwardzane w oparciu o Wieloletni Program Przebudowy Ulic Gruntowych finansowany w 100 procentach przez miasto. Na Osowej Górze dzięki temu programowi do przebudowy trafiły ulice Gawronia i Ptasia. Dodatkowo miasto prowadzi też od 2 lat pilotażowy program utwardzania ulic bez twardej nawierzchni płytami ażurowymi. Na Osowej Górze taką nawierzchnię zyskała Pelikanowa.

Wszystkie osoby zainteresowane skorzystaniem z programu 25/75 mogą kontaktować się z Zespołem ds. Inicjatyw Lokalnych Urzędu Miasta Bydgoszczy:

•             tel. 52 58 58 721 lub 52 58 58 329

•             mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

•             adres: ul. Grudziądzka 9-15, budynek A, II piętro, pok. 220, 221

Tramwaje i autobusy w Niepodległej

  • Drukuj

Czytaj więcej...
Z okazji 100-lecia niepodległości dla bydgoszczan podróżujących komunikacją publiczną, przygotowaliśmy 1000 okazjonalnych Bydgoskich Kart Miejskich.
Na grafice umieściliśmy fotografię obrazującą uroczyste wkroczenie 20 stycznia 1920 roku polskich wojsk do Bydgoszczy. Po powrocie do Macierzy budowa sprawnej komunikacji miejskiej była dużym wyzwaniem. 

W związku z 100. rocznicą powrotu Bydgoszczy do Macierzy (od połowy grudnia ubiegłego roku) wydana została limitowana wersja Bydgoskiej Karty Miejskiej w okazjonalnej grafice. Dla wielu bydgoszczan to oryginalna pamiątka, przypominająca o historii miasta. Łącznie przygotowaliśmy 1000 takich kart. Są one nadal dostępne.

Historia komunikacji

Warto podkreślić, że 1920 rok był również bardzo ważnym wydarzeniem w historii komunikacji miejskiej. 1 kwietnia liczba ludności Bydgoszczy wzrosła prawie dwukrotnie. Za sprawą włączenie w granice miasta m.in. Szwederowa, Okola, Wilczaka, Miedzynia, Jachcic, Czyżkówka, Bielaw, Bartodziejów, Kapuścisk, Skrzetuska Bydgoszcz stała się jednym z największych miast odrodzonej Polski. Obszar miasta wzrósł z około 850 ha do ponad 6,5 tys. ha. Pod tym względem w Polsce Bydgoszcz na krótko ustępowała tylko Warszawie. Liczba ludności wzrosła z 45 do blisko 90 tysięcy mieszkańców. W ten sposób cała sieć tramwajowa znalazła się w obszarze miasta. Wcześniej część linii tramwajowych kończyła bieg na przedmieściach (Okole, Wilczak, Bartodzieje).

Czytaj więcej...

Niemiecka spółka eksploatująca elektrownie i tramwaje „Allgemeine Lokal und Strassenbahn- Gesellschaft A.G. – Berlin” (Powszechna Spółka Akcyjna Lokalnych Kolei i Tramwajów w Berlinie) objęta została zarządem przymusowym, lecz nadal pozostała własnością prywatną. W 1923 roku pierwszym polskim naczelnikiem Tramwajów Miejskich został Jan Malak. Pracował na rzecz miasta do 1936 roku. Pierwszy polski naczelnik, został pochowany na cmentarzu Starofarnym. Zabytkowy grobowiec jego rodziny został odnowiony w ostatnich latach dzięki środkom zbieranym w kweście. Spółka została wykupiona przez Skarb Państwa Polskiego dopiero w 1928 roku.

Pierwsze lata Niepodległej były dużym wyzwaniem. Ruch tramwajów był często wstrzymywany przez strajki, braki prądu. Zdarzały się lata, gdy wysoki poziom Brdy nie pozwalał na kursowanie wozów na Bartodzieje. Cała komunikacja miejska w latach 20. XX wieku bazowała na poniemieckim taborze składającym się m.in. z 31 wagonów motorowych, 37 przyczep zamkniętych i 5 przyczep z otwartymi pomostami. W tym okresie eksploatowane były także wagony towarowe przewożące węgiel do elektrowni przy ul. Warmińskiego oraz platformy przewożące kajaki.

Pierwszą nową linię tramwajową udało się uruchomić dopiero w 1936 roku na Bielawy. W tym samym roku ruszyła miejska komunikacja autobusowa. Wcześniej, prawdopodobnie od 1925 roku kursowały po Bydgoszczy prywatne autobusy dojeżdżające do miejscowości wokół Bydgoszczy m.in. Fordonu.

Fot. Narodowe Archiwum Cyfrowe

 

Doświetlimy następne "zebry"

  • Drukuj

Czytaj więcej...

Przygotowujemy się do trzeciego już etapu doświetlenia przejść dla pieszych. Do tej pory poprawiliśmy bezpieczeństwo w prawie 40 punktach. W niebezpiecznych miejscach przed przejściami instalowane są też dodatkowe znaki, progi zwalniające, azyle, sygnalizacje.

 

 

Nowoczesne oświetlenie na przejściach dla pieszych pozwala kierowcom znacznie wcześniej dostrzec pieszych i odpowiednio zareagować. Zakończone już zadania pokazały, że to bardzo skuteczny sposób na podniesienie bezpieczeństwa. W ciągu ostatnich dwóch lata zrealizowaliśmy prawie 40 zadań.

Teraz przygotowujemy się do uruchomienia III etapu. Wiosną ogłosimy przetarg na doświetlenie kilkunastu przejść. Znajdą się wśród nich m.in. następujące lokalizacje:

1. ul. L. Kaczyńskiego / Sandomierska

2. ul. W. Korfantego / J. Prejsa

3. ul. Magnuszewska / Modrakowa

4. ul. 3 Maja / P. Skargi

5. ul. Fordońska / Towarowa

6. ul. Nakielska / pętla Wilczak

7. ul. Nakielska / Stawowa

8. ul. Glinki / M. Kozala

9. Powstańców Wlkp. / Ogród botaniczny

10. Sułkowskiego / Dwernickiego

11. J. Twardzickiego / W. Łochowskiego

Czytaj więcej...

Poprawa doświetlenia wymaga zazwyczaj montażu dodatkowych słupów z odpowiednio dobranymi oprawami (z podwójną asymetrią świecenia) oraz podprowadzenia przewodów zasilających.

Poprawa bezpieczeństwa pieszych na przejściach poprzez dodatkowe ich doświetlenie została zainicjowana w 2018 roku przez Komisję Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego dla Miasta Bydgoszczy i Powiatu Bydgoskiego.

Po dokładnej analizie opracowaliśmy listę 75 przejść dla pieszych kwalifikujących się do modernizacji.
Przedsięwzięcie zostało skonsultowane m.in. ze Społecznym Rzecznikiem Pieszych w Bydgoszczy.

Zmiany w komunikacji w czasie ferii zimowych

  • Drukuj

Od 27 stycznia 2020 roku w dni powszednie przez dwa tygodnie, obowiązywać będą wakacyjne rozkłady jazdy. 


Zmiany dotyczyć będą linii nr: 8, 52, 53, 54, 57/80, 64, 65, 68, 69, 73, 79, 83, 89, 92, 94.

Czytaj więcej...

Pragniemy również poinformować, że od pierwszego dnia ferii, tj. od poniedziałku 27.01.2020r.zmienią się:

-  rozkład jazdy linii numer 4;

- trasa przebiegu linii tramwajowej numer 9 (nowa trasa: Stomil – Glinki);

- wprowadzenie korekt czasów przejazdu na liniach 2, 3, 5, 6, 7, 8, 10;

- nazwa przystanków na linii międzygminnej numer 93 z Niwy na Karkonoska / Niwy oraz z  Bieszczadzka na Niwy / Bocheńska.

Czytaj więcej...

Przypominamy, że rozkłady jazdy można sprawdzić TUTAJ

  1. Dzieje się na naszych budowach
  2. Tramwaj do Fordonu ma już 4 lata
  3. Obchody 100. rocznicy powrotu Bydgoszczy do Polski - zmiany w organizacji ruchu
  4. Stawiamy na bezpieczeństwo

Strona 283 z 444

  • 278
  • ...
  • 280
  • 281
  • 282
  • 283
  • 284
  • ...
  • 286
  • 287
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP