Aktualności

Czytaj więcej...W tym roku twardą nawierzchnię zyska kolejnych kilkanaście bydgoskich ulic.
Zakończyliśmy już wiele robót rozpoczętych w roku ubiegłym. Teraz przystępujemy do utwardzania kolejnych ulic gruntowych.
Pierwsze prace ruszyły już na Piaskach i Osowej Górze.


Płyty zawsze stabilizujemy opornikami betonowymi a część utwardzanej ulicy dedykowaną pieszym, wykładamy kostką betonową. Przed ułożeniem płyt przygotujemy 20-centymetrową podbudowę.

Czytaj więcej...W pierwszej połowie tego roku kończyliśmy zadania rozpoczęte w roku poprzednim.
Twardą nawierzchnię zyskały już między innymi ulice: Widok, Średzka, Szlakowa, Bielska, Grodziska, Katowicka oraz ul. Młyńska. W ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego natomiast nowa nawierzchnia pojawiła się na ul. Kosmonautów, siegacz ul. Księcia Witolda, oraz części ul. Okólnej.

Obecnie rozpoczęliśmy prace na ul. Pstrągowej (Osowa Góra) i ul. Jeżewskiej (Piaski)
W najbliższych dniach rozpoczniemy roboty na ul. Nadrzecznej odcinek od Młyńskiej do wlotu w ul. Grunwaldzką (Okole).


W tym roku twarda nawierzchnia pojawi się również na:
ul. Krecia (Glinki-Rupienica)
ul. Letnia (Miedzyń-Prądy)
ul. Fiołkowa (Miedzyń – Prądy)
ul. Kociewska - sięgacz
ul Motylowa (Osowa Góra)
ul. Obrońców Helu (Stary Fordon)
ul. Klemensa Janickiego (Wilczak-Jary)
ul. Charzykowska (Czyżkówko) – odcinek
ul. Bruska (Czyżkówko) – odcinek

Część zadań zrealizujemy w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego:
ul. Wioślarska
ul. Batalionów Chłopskich
ul Bruska od Łebskiej do ul. Charzykowskiej

Czytaj więcej...Wykonawca przygotowuje już zaplecze budowy i nową organizację ruchu w obrębie inwestycji.
Nowy obiekt nadal będzie posiadał 2 pasy ruchu, ale dostosujemy go również do potrzeb pieszych i rowerzystów.
To już kolejne prace budowlane w tym miejscu.
Ponad rok temu przebudowaliśmy obiekt znajdujący się po stronie wschodniej tej ważnej drogi wylotowej z miasta.

Czytaj więcej...Obecnie Wykonawca przygotowuje zaplecze budowy.
Trwają też uzgodnienia wymagane do wprowadzenia nowej organizacji ruchu, która zapewni mieszkańcom bezproblemowy dojazd do pobliskich nieruchomości.
Podczas budowy ruch prowadzony będzie dwukierunkowo sąsiednim wiaduktem.


W późniejszym etapie zamknięty zostanie też przejazd pod samym obiektem, czyli dojazd do ul. Modrzewiowej.
Powyższe zmiany pozwolą Wykonawcy przystąpić do rozbiórki istniejącego wiaduktu nad torami kolejowymi.
Wykonawca będzie prowadził prace w terminach zaakceptowanych przez zarządcę infrastruktury kolejowej.
Wstępnie początek rozbiórki planowany jest na przełom sierpnia i września po zatwierdzeniu organizacji ruchu.

Czytaj więcej...W zakres zadania wchodzić ma optymalizacja dokumentacji, rozbiórka obiektu i budowa nowego oraz doprojektowanie dodatkowych elementów, takich jak drogi rowerowe.
Wykonawcą jest firma Mostostal Kielce, która – co warto dodać – niedawno wykonywała wiadukt w ciągu ulicy Wojska Polskiego.
Wartość zadania to prawie 30 mln zł.


Czytaj więcej...Bliźniacze wiadukty
Nowy obiekt będzie wyglądał podobnie jak sąsiedni wiadukt – pojawią się łuki nośne z rur stalowych oraz podwieszone do nich przęsło stalowe.
Pożądana długość gwarancji to 15 lat.
Jeśli w trakcie prac nie wystąpi konieczność dodatkowych robót prace budowlane potrwają około roku.


Zachowane zostaną dwa pasy ruchu dla samochodów, natomiast zlikwidowany zostanie nieużywany pas awaryjny, a odzyskane w ten sposób miejsce przeznaczone zostanie na drogę rowerową. Funkcjonalnie należy się spodziewać „lustrzanego" układu w porównaniu do tego, który wybudowano razem z wiaduktem wschodnim.
Będą więc schody po obu stronach torów kolejowych, chodnik i droga rowerowa od strony ul. Czerkaskiej oraz pochylnia pieszo-rowerowa do Lasu Gdańskiego.

Czytaj więcej...Historia obiektów
Wiadukty wraz z dwujezdniową ul. Armii Krajowej oddano do użytku w 1984 roku. Nowa trasa zdecydowanie odciążyła ulicę Gdańską. Wiadukty przerzucono nad torami dwóch linii kolejowych.
Z biegiem lat obiekty były już w nie najlepszym stanie technicznym. Nie spełniały też współczesnych norm technicznych stawianym obiektom na drogach o tak dużym natężeniu ruchu.
Obiekt wschodni, został przebudowany więc w latach 2019-2020. Teraz przyszła pora na wiadukt zlokalizowany od strony osiedla Leśnego.

Czytaj więcej...Trwają już prace odbiorowe na nowym wiadukcie.
W ramach zadania wykonane zostały nowe filary, przęsła, wybudowany został ciąg pieszo-rowerowy. Zamontowane zostało też nowe oświetlenie.
Prowadzone były roboty na przyczółkach i przy odwodnieniu nowego obiektu.

Przeprawa przez jar Niziny to tak naprawdę trzy niezależne obiekty mostowe, które powstały jako estakady nad naturalnym jarem, w którym płynie dzisiaj skanalizowana struga i przebiegała polna droga, w okresie budowy nosząca nazwę Niziny.

Estakady te były jednym z ważnych elementów projektowanej południowej trasy średnicowej przebiegającej przez cały górny taras silnie rozbudowywanego miasta.
Budowę obiektów – dwóch wiaduktów drogowych oraz ulokowanego między nimi tramwajowego – zakończono w 1978 roku.
Każdy z nich ma 4 przęsła i długość 112 m.

Na początku lat dziewięćdziesiątych oba wiadukty drogowe wyremontowano – był to remont kapitalny (wówczas dodano na południowej jezdni trzeci pas ruchu).
Wiadukt tramwajowy doczekał się takiego remontu pod koniec pierwszej dekady XXI wieku.

Wiadukt południowy, został rozebrany i zastąpiony w roku 2017 nową konstrukcją.
Teraz zrealizowany został wiadukt północny.
Wiadukt tramwajowy natomiast nie był w swojej historii intensywnie eksploatowany, więc posłuży mieszkańcom jeszcze kilka lat.

Przypominamy też, że decyzją Rady Miasta Bydgoszczy od stycznia bieżącego roku oba wiadukty w ciągu ulicy Wojska Polskiego noszą nazwę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

 

Czytaj więcej...Na koniec sierpnia zmontowane zostaną ostatnie części nowego mostu tramwajowego nad Brdą.
Równocześnie wykonawca prowadzi szereg prac m.in. przy przebudowie północnej jezdni ul. Fordońskiej i biegnącego wzdłuż niej torowisku. 

Prezentujemy raport z budowy nowych mostów nad Brdą.

Czytaj więcej...Najważniejszym elementem nowej inwestycji będą dwa obiekty mostowe. Konstrukcja dla tramwajów znajdzie się pomiędzy jezdniami. Most tramwajowy o długości 255 metrów, będzie nieco dłuższy niż przeprawa samochodów. 
Obiekt będzie miał charakter konstrukcji zespolonej stalowo-żelbetowej liczącej 5 przęseł.

Czytaj więcej...Stalowe dźwigary zostały wcześniej przygotowane przez wykonawcę i montowane są na placu budowy, a następnie nasuwane na podpory. Prace te prowadzono po obu stronach rzeki. W najbliższych dniach obie części zetkną się nad środkiem rzeki. Umożliwi to początek prac nad płytą mostu.
Rozpocznie się też montaż i nasuwanie elementów obiektu drogowego.

Czytaj więcej...Inwestycja wiąże się też z dużą przebudową skrzyżowania ulic Fordońskiej, Łęczyckiej i Kazimierza Wielkiego.
Trwają roboty przy układaniu nawierzchni na jezdni ulicy Fordońskiej oraz kontynuowane są prace na północnej część torowiska.
Ustawione zostały słupy trakcyjne i krawężniki.

Na koniec września planowane jest udostępnienie części nowych jezdni i torowisk.
Umożliwi to dalsze prace przy przebudowie południowej części skrzyżowania wraz z budową dojazdów w kierunku nowych mostów.


Po wybudowaniu układu torowego w tej części Bydgoszczy oraz na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego i Toruńskiej możliwe będzie też rozpoczęcie prac przy przebudowie rozjazdów na połączeniu ulicy Toruńskiej ze modernizowanym torowiskiem wzdłuż ul. Perłowej.

Budowa nowych mostów, które usprawnią ruch między Kapuściskami i Bartodziejami to obecnie największa miejska inwestycja. Tylko prace budowlane pochłoną ponad 153 mln złotych. 

Strona 100 z 449