• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznejw Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Wyszukiwarka połączeń
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Linie Turystyczne
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Uzgodnienia organizacji ruchu
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak załatwić sprawę
      • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
      • Przejazd pojazdów nienormatywnych
      • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
      • Zasady korzystania z przystanków
      • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
      • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna
  • Komunikacja
  • Ogólne (Komunikacja)
  • Przepisy porządkowe

Rondo w budowie. Zmiany w organizacji ruchu

  • Drukuj

Czytaj więcej...

We wtorek (3 grudnia ) rozpocznie się kolejny etap prac przy budowie nowego ronda na połączeniu ulic Broniewskiego, Stawowej i Władysława IV. Wykonywana będzie wschodnia część nowego skrzyżowania z ruchem okrężnym. Na Błoniu skorygowany zostanie tymczasowo przebieg linii autobusowej nr 57.

Prace przy budowie ronda wykonawca rozpoczął z końcem października. Teraz w kolejnym ich etapie konieczne jest zamknięcie  ul. Stawowej od strony wschodniej (dojazd od strony cmentarza).

W związku z tym linia nr 57 kierowana będzie od ronda u zbiegu Stawowej i 16 Pułku Ułanów Wielkopolskich do pętli Błonie objazdem. Autobusy pojadą ulicami 16 Pułku Ułanów Wielkopolskich i Szubińską. Wyłączone z obsługi będą przystanki Stawowa –Władysława IV i Schulza-Stawowa. Na trasie objazdowej dla kierunku Dworzec Główny wytyczone zostaną przystanki:

  • Szubińska / Żwirki i Wigury
  • Stawowa / 16 Pułku Ułanów Wielkopolskich (tymczasowy)

Dla kierunku Błonie funkcjonować będą natomiast przystanki:

  • Szubińska / Gnieźnieńska
  • Szubińska / Żwirki i Wigury.

Kierowcy mogą ominąć plac budowy korzystając także z innych ulic równoległych do Stawowej.

W ramach realizowanej inwestycji zbudujemy wyspę centralną i przebudujemy 4 wloty ulic. Jezdnie zostaną przed rondem rozdzielone niewielkimi azylami, które umożliwią pieszym przejście na drugą stronę ulicy w dwóch etapach. Dodatkowo odpowiedni profil wlotów wymusi ostrożniejszą jazdę. Przebudowane zostaną też chodniki przylegające do nowych jezdni. Zaplanowaliśmy też nowe  nasadzenia. Wokół wyspy centralnej i na łukach wydzielimy dodatkowe, zabrukowane powierzchnie, które ułatwią manewry szczególnie większym pojazdom, m.in. autobusom.

Zakończenie podstawowych prac przy sprzyjającej pogodzie planowane jest jeszcze w tym roku.

Remonty chodników na dużą skalę

  • Drukuj

Czytaj więcej...

Zleciliśmy dodatkowe prace przy przebudowie bydgoskich chodników. Wkrótce zakończymy budowę połączenia przystanków tramwajowych Andersa-Wolna z ulicą Osiedlową w Fordonie. Wykonujemy też wyniesione przejścia dla pieszych na ul. Grabowej i Lelewela na Leśnym. Dzięki dużym środkom zagwarantowanym przez miasto zrealizowaliśmy więcej zadań niż w poprzednich latach.

Wstępnie na remonty chodników zarezerwowaliśmy kwotę ponad 1 mln zł. Pozwoliło to wczesną wiosną rozpocząć prace w kilkudziesięciu punktach miasta. Najwięcej prac remontowych zrealizowanych zostało w pierwszej kolejności w centrum miasta. Remontowaliśmy m.in. ul. Zamoyskiego i 20 Stycznia. Duży zakres prac wykonaliśmy na osiedlach Okole i Wilczak. W tej części miasta odnowiliśmy odcinki chodników na Jasnej, Lubelskiej, Nakielskiej i Śląskiej. Na skrzyżowaniach, przed przejściami dla pieszych obniżaliśmy krawężniki oraz wbudowywaliśmy elementy z wypustkami. Ułatwia to poruszanie się szczególnie osobom starszym i niepełnosprawnym.

Dużo pieczołowitych prac zrealizowaliśmy przy ul. E. Warmińskiego. Zależało nam na przywróceniu tej ulicy bardziej śródmiejskiego wyglądu. Wiosną zleciliśmy z innej puli środków wymianę oświetlenia. Stare lampy na tzw. przewieszkach zastąpiliśmy eleganckim latarniami w formie pastorałów. Wyposażyliśmy je w energooszczędne oprawy.

W letnich miesiącach zdecydowaliśmy się na rozszerzenie zakresu prac o kolejne lokalizacje. W ten sposób odnowione zostały m.in. odcinki chodników w Starym Fordonie na styku ze zrewitalizowaną ulicą Bydgoską. Kończymy budowę chodnika łączącego przystanki tramwajowe Andersa-Wolna z ulicą Osiedlową w Fordonie.

W ostatnich dniach zleciliśmy jeszcze dodatkowe prace przy budowie wyniesionych przejść dla pieszych przy szkole na ul. Grabowej oraz na ul. Lelewela na osiedlu Leśnym. Roboty realizowane są połówkowo. Nowe „garbate” zebry będą skłaniały kierowców do ostrożniejszej jazdy. Dobudujemy też chodniki, które pozwolą na dojście do nowego przejścia dla pieszych z sygnalizacją, które powstanie na ul. Fordońskiej na wysokości ul. Niewiteckiego. Więcej informacji o tym zadaniu znajduje się w tekście „Poprawimy bezpieczeństwo pieszych na Fordońskiej”

Ostatecznie na wszystkie zadania chodnikowe wydamy kwotę 2,7 mln zł. Nigdy wcześniej nie zrealizowaliśmy tak dużej liczby przedsięwzięć z myślą o pieszych i poprawie ich bezpieczeństwa.

Trolejbusowa historia

  • Drukuj

Czytaj więcej...

W trakcie remontu pętli przy Babiej Wsi wymieniamy słupy podtrzymujące trakcję oraz część oświetlenia. Część z nich to elementy niezrealizowanego w czasie wojny projektu zakładającego uruchomienie w Bydgoszczy sieci trolejbusowej. Pozostaną one w dotychczasowej lokalizacji. 

 

Trolejbusy w okresie wojny cieszyły się rosnącą popularnością ze względu na brak paliw. W Bydgoszczy inwestycję rozpoczęto w 1943 roku. Pierwsza linia miała połączyć  Lotnisko (obecne osiedle Błonie) z osiedlem Leśnym (ulicę Gdańską). W roku 1944 sprowadzono z Mannheim 4 trolejbusy, a otwarcie linii zaplanowano na 27 stycznia 1945.

 Czytaj więcej...Wkroczenie do Bydgoszczy Armii Czerwonej przekreśliło te plany. Większość sieci została wówczas uszkodzona, a pojazdy jeszcze przed wkroczeniem wojsk wywieziono do Gdańska. Sieć i słupy wykorzystano natomiast do obudowy trakcji tramwajowej. Tak trafiły one m.in. na Babią Wieś. Oprócz słupów pozostałością po niezrealizowanym projekcie są również haki mocujące sieć trakcyjną m.in. na ul. 3 Maja.

70—letnie słupy w rejonie remontowanej pętli Babia Wieś pozostaną w dotychczasowych lokalizacjach – takie rozwiązanie rekomendował  konserwator zabytków. Nie natrafiliśmy do tej pory na żadne zdjęcia trolejbusów, które miały jeździć po Bydgoszczy. Prawdopodobnie były to pojazdy podobne do kursujących w okresie wojennym w innych miastach np. w Insterburgu (obecnie Czerniachowsk).

Czytaj więcej...

 

Więcej przejść z lepszym oświetleniem

  • Drukuj

Czytaj więcej...

Trwają zaawansowane prace przy doświetlaniu przejść dla pieszych. Część urządzeń już działa. Dodatkowe słupy z zestawami lamp zamontujemy w tym roku łącznie w 23 miejscach. Zakończenie wszystkich prac planujemy do połowy grudnia. W przyszłym roku zamierzamy kontynuować program poprawy bezpieczeństwa na przejściach.

Nowoczesne oświetlenie na przejściach dla pieszych pozwala kierowcom znacznie wcześniej dostrzec pieszych i odpowiednio zareagować. Zakończone już zadania pokazały, że to bardzo skuteczny sposób na podniesienie bezpieczeństwa. Inwestycje związane z doświetleniem przejść  zaplanowaliśmy w następujących lokalizacjach:

  1. ul. Wały Jagiellońskie na wysokości posesji nr 12
  2. ul. Nakielska / ul. Chłopickiego
  3. ul. Jagiellońska / ul. Piotrowskiego
  4. ul. Fordońska / Zakłady Zbożowe
  5. ul. Fordońska / ul. Magazynowa
  6. ul. Szubińska / ul. ul. Łabiszyńska
  7. ul. Szubińska na wysokości posesji 101 (Klub Logistyk)
  8. ul. Kamienna / ul. Bałtycka
  9. ul. Fordońska / ul. Gajowa
  10. ul. Kamienna / ul. Gajowa
  11. ul. Nakielska / ul. Słoneczna
  12. al. Mickiewicza / 20 Stycznia 1920 r.
  13. ul. Markwarta na wysokości posesji nr 7
  14. ul. Królowej Jadwigi / ul. Łokietka
  15. ul. Toruńska / ul. Żupy (pod Trasą Uniwersytecką)
  16. ul. Pelplińska / ul. GOPR-u
  17. ul. Szpitalna / ul. Zdrowotna
  18. ul. Kamienna / ul. Inwalidów
  19. ul. Twardzickiego / ul. Przybory
  20. ul. Andersa / ul. Brzechwy (przy wiadukcie)

W ubiegłym tygodniu udało się uruchomić m.in. nowoczesne oświetlenie przy ulicy Fordońskiej w Starym Fordonie oraz na ulicy Kamiennej na Bartodziejach. Wkrótce nowe oprawy zostaną zamontowane też na ruchliwej ulicy Szubińskiej (na wysokości Łabiszyńskiej i klubu Logistyk).

Poprawa doświetlenia wymaga zazwyczaj montażu dodatkowych słupów z odpowiednio dobranymi oprawami (z podwójną asymetrią świecenia) oraz podprowadzenia przewodów zasilających. Zakończenie wszystkich prac i odbiory planowane są do połowy grudnia. Na to zadanie wydamy łącznie milion złotych. Nowe urządzenia będą objęte 5-letnią gwarancją.

Trzy zadania uruchomiliśmy już wiosną w oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski. Dzięki temu programowi piesi są już  lepiej widoczni na skrzyżowaniach

  • ul. Pelplińskiej z Derdowskiego,
  • ul. Pelplińskiej z Galla Anonima
  • ul. Pelplińskiej z  Jarużyńską.

Planujemy kontynuację programu. W przyszłorocznym projekcie budżetu miasta na ten cel zarezerwowano wstępnie kwotę 1 mln zł.

Czytaj więcej...
Pierwszy etap gotowy

Poprawa bezpieczeństwa pieszych na przejściach poprzez dodatkowe ich doświetlenie została zainicjowana w ubiegłym roku przez Komisję Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego dla Miasta Bydgoszczy i Powiatu Bydgoskiego. Po dokładnej analizie ZDMiKP opracował  listę 75 przejść dla pieszych kwalifikujących się do modernizacji. 13 zostało zrealizowanych w ubiegłym roku. Przedsięwzięcie zostało skonsultowane m.in. ze Społecznym Rzecznikiem Pieszych w Bydgoszczy.

Jak to działa?

Przejścia są wyposażane w zestaw specjalistycznych lamp dobieranych indywidualnie dla konkretnej lokalizacji. Oświetlenie wertykalne to nowoczesna forma doświetlenia przejść dla pieszych. Sprawia ono, że samo przejście oraz strefa oczekiwania pieszego są doświetlone równomiernie w taki sposób, że pieszy dla nadjeżdżającego kierowcy jest zawsze przedstawiany jako jasny element na ciemniejszym tle.

  1. Metropolitalna Karta Uczniowska – jak i gdzie ją otrzymać?
  2. Dobry czas dla tramwajowych inwestycji
  3. Podłączymy ul. Skośną - zmiany na Osowej Górze
  4. Bezpieczny wyjazd z Myślęcinka

Strona 294 z 444

  • ...
  • 290
  • 291
  • 292
  • 293
  • 294
  • ...
  • 296
  • 297
  • 298
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP