• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznejw Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Wyszukiwarka połączeń
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Linie Turystyczne
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Uzgodnienia organizacji ruchu
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak załatwić sprawę
      • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
      • Przejazd pojazdów nienormatywnych
      • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
      • Zasady korzystania z przystanków
      • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
      • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

Tramwajowa historia ulicy Długiej

  • Drukuj

Czytaj więcej...W trakcie rewitalizacji ul. Długiej w jezdnię z historyczną kamienną kostką wbudowany zostanie odcinek toru. Pierwsze prace już trwają. Będzie to kolejna pamiątka przypominająca o historii tramwajów na Starym Mieście.

Ulica Długa rewitalizowana jest na odcinku 100 metrów. Zadanie jest częścią dużej inwestycji związanej z rozbudową ulicy Kujawskiej.

Prace na ul. Długiej rozpoczęły się z początkiem roku. W trakcie rozbiórek spod asfaltowej nawierzchni wydobyte zostały stare szyny tramwajowe. Warto pamiętać, że do lat 70. XX wieku ulicą Długą kursowały tramwaje.

Czytaj więcej...Tramwajowa historia. 
Tory na Długiej od Jana Kazimierza do Zbożowego Rynku ułożono już 1888 roku. Była to pierwsza linia tramwajowa w Bydgoszczy, która wiodła od dworca kolejowego do Zbożowego Rynku. Tory na Długiej straciły na znaczeniu po oddaniu do użytku polaczenia tramwajowego w ciągu ul. Bernardyńskiej w 1953 roku.

Przez kolejnych kilkanaście lat były jednak nadal użytkowane. Szczególnie intensywnie na początku lat 70. XX wieku. Wówczas budowany był węzeł tramwajowy na rondzie Jagiellonów i rozbudowywano przyległe ulice. Alternatywna trasa przez Stare Miasto znacznie ułatwiała objazdy. Ostatni tramwaj ulicą Długą w kierunku placu Teatralnego przejechał w 1974 roku. Od tego czasu sukcesywnie likwidowano kolejne odcinki nieużywanych torowisk.

Czytaj więcej...Wagon, tory i rozety
W trakcie rozpoczętej rewitalizacji miasta ta część tramwajowej historii Starego Miasta znów stała się wyjątkowo atrakcyjna. W 2008 roku w tracie przebudowy ulicy na odcinku pomiędzy Jana Kazimierza i Podwalem w ulicę wbudowano tory i ustawiono na nich zabytkowy wagon typu „2N".


Został on zbudowany w 1955 roku. Mieszkańców naszego grodu woził do końca 1977 r. Następnie przebudowano go na wóz techniczny – odśnieżarkę.

Od 2014 roku o tramwajach na Starym Mieście przypomina kolejny artefakt – fragment szyn wbudowany w ul. Mostową przed mostem Staromiejskim im J. Sulimy-Kamińskiego. W nawierzchnię w trakcie restylizacji mostu wbudowano również pamiątkową tablicę.

W trakcie rewitalizacji kolejnych kamienic restaurowane są również rozety – ozdobne haki mocowane w ścianach budynków, które podtrzymywały sieć trakcyjną.
Takie artefakty zachowały się m.in. na ul. Długiej i Św. Trójcy. Obecnie sieć mocowana jest wyłącznie do słupów.

Długa z kamienną nawierzchnią
Teraz do tych pamiątek dołączy kolejny odcinek szyn. Po natrafieniu na to znalezisko rozpoczęliśmy rozmowy z konserwatorem zabytków na temat możliwości wyeksponowania fragmentu torowiska. Tory (z roku 1957) zostaną wbudowane na wysokości kamienicy przy ul. Długiej 61.

Czytaj więcej...Szyny będą wkomponowane w jezdnię, na której układana jest kostka kamienna. Będzie ona na poziomie zbliżonym z częścią dla pieszych. Chodniki otrzymują nawierzchnie z granitowych płyt. Opaski wykonywane są z kamiennej kostki.
Ten zakres inwestycji jest uzupełnieniem wcześniejszych zadań związanych z rewitalizacją innych ulic na Starym Mieście.

Bilety miesięczne – nowe rozwiązania

  • Drukuj

Czytaj więcej...W Bydgoszczy kupimy bilet miesięczny w jeszcze prostszy i szybszy sposób. Wszystkie czynności można wykonać bez wychodzenia z domu i tylko za pomocą karty płatniczej. Bydgoska Karta Miejska nie będzie już niezbędna. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce.

Dotychczas nośnikiem i zarazem identyfikatorem biletów okresowych (miesięcznych) była wyłącznie Bydgoska Karta Miejska. Należało ją co miesiąc doładować w kiosku, automacie, internetowo lub w Punktach Obsługi Klienta ZDMiKP.

W przypadku kontroli, pasażer pokazywał Kartę Miejską, po której odczytaniu wyświetlana była informacja o wykonanej opłacie za bilet okresowy.

Czytaj więcej...Za pomocą karty płatniczej można było natomiast kupić bilet jednorazowy poprzez przyłożenie jej do kasownika. Można było również za jej pomocą doładować Bydgoską Kartę Miejską, którą należało jednak najpierw wyrobić w punktach obsługi klienta ZDMiKP.

Teraz po dokonaniu przelewu w sklepie internetowym, bilet zostanie w prosty sposób zakupiony a dowodem na to będzie wyłącznie karta płatnicza.

– W Mastercard zawsze chętnie wspieramy miasta od strony technologicznej, wdrażając najbardziej przyjazne i bezpieczne produkty związane z płatnościami. Z ogromną satysfakcją stawiamy kolejny krok wraz z Mennicą i samorządem, by rozwijać w Bydgoszczy projekt, który zapewni szybki i wygodny system obsługi pasażerów. Jako partner wdrożenia kładziemy nacisk na wykorzystanie potencjału technologii do tego, by tworzyć bardziej przyjazne miejsce do życia. Skoro pasażerowie mogą już płacić zbliżeniowo za niemal wszystkie zakupy, to naturalnie oczekują, że będą mieli taką możliwość również w komunikacji miejskiej. W Polsce takie rozwiązania mają wielki potencjał, ponieważ już ponad 90 proc. wszystkich transakcji kartowych w kraju odbywa się zbliżeniowo. Zapraszamy do współpracy kolejne polskie samorządy, które chcą w bezpieczny sposób wykorzystać nowe technologie, by poprawić swoje wyniki finansowe i podnieść satysfakcję pasażerów – podkreśla Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.

Czytaj więcej...Ja to działa ?
Zbliżeniowa karta płatnicza będzie mogła stanowić potwierdzenie naszego prawa do przejazdu transportem publicznym w ramach biletu okresowego - miesięczny, 30-dniowy, 14-dniowy, 90-dniowy, semestralny uczniowski lub semestralny studencki.

Aby móc skorzystać z udogodnienia pasażer powinien posiadać imienny profil w portalu pasażera Bydgoskiej Karty Miejskiej, jak również przypisaną do konta kartę płatniczą (tzw. Bezpieczny identyfikator karty płatniczej). Cała operacja potrwa tylko 3 minuty, a pasażer zostanie przez nią przeprowadzony krok po kroku. Pasażerowie zyskają bilet miesięczny ale również dostęp do całej historii zakupów biletów, przypisanych do danej karty.

W przypadku późniejszej kontroli, pasażer musi tylko przyłożyć swoją kartę płatniczą do czytnika i wyświetlona zostanie informacja, że bilet został opłacony. Bydgoska Karta Miejska nie będzie już wymagana.
Uwaga! Czytnik kontrolera nie sczytuje z karty danych, ani nie pobiera środków. Czytnik informuje tylko kontrolera (tak jak w przypadku Bydgoskiej Karty Miejskiej), że bilet został opłacony.

- Nowe rozwiązanie są jeszcze wygodniejsze. Nie wymagają od pasażera, oprócz zdalnego zakupu biletu, żadnych dodatkowych działań ani załatwiania formalności. Liczymy, że zachęci ono kolejne osoby do korzystania z transportu publicznego – podkreśla Rafał Grzegorzewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy – Doceniamy przy tym nie tylko innowacyjność, ale przede wszystkim gwarancję bezpieczeństwa od Mennicy Polskiej, którą potwierdza m.in. spełnienie restrykcyjnych wymagań organizacji płatniczych Mastercard i Visa.

10 lat Mennicy Polskiej w Bydgoszczy

Historia obecności Mennicy Polskiej w Bydgoszczy sięga 2010 roku, kiedy został wprowadzony system Bydgoskiej Karty Miejskiej. W 2019 roku spółka wyposażyła wszystkie pojazdy komunikacji miejskiej w nowoczesne kasowniki działające w systemie Open Payment.

Czytaj więcej...Dzięki temu można samemu kupić bilet w autobusie czy tramwaju poprzez przyłożenie karty kredytowej do kasownika. Był to pierwszy tego typu, tak kompleksowy projekt zrealizowany w Polsce. W tego typu kasowniki wyposażono całą flotą komunikacji miejskiej w Bydgoszczy, czyli ok. 320 pojazdów.



Bydgoska Karta Miejska  w liczbach:

Ilość sprzedanych biletów w systemie OPS od stycznia do końca sierpnia 2020 roku - ok. 1,5 mln sztuk [zakup biletu za pomocą karty płatniczej w komunikacji miejskiej]

Ilość wydanych Bydgoskich Kart Miejskich od początku funkcjonowania systemu (wrzesień 2010r.) – ponad 266 tysięcy szt.

Ilość wydanych kart BKM od stycznia do końca sierpnia 2020r. – ok. 7 trysięcy sztuk

Ważna ulica z nową nawierzchnią

  • Drukuj

Czytaj więcej...Zakończyły się prace budowlane na ulicy Kaplicznej na Siernieczku. To kolejna duża inwestycja zrealizowana w oparciu o wieloletni program przebudowy dróg gruntowych. Nowa jezdnia i chodniki ułatwiają mieszkańcom m.in. dojście do szkoły,  autobusowych przystanków oraz dojazd do posesji.

Ulica Kapliczna została utwardzona na odcinku ponad 800 metrów. Część od ul. Żyrardowskiej do wiaduktu kolejowego składa się już z wydzielonej asfaltowej jezdni i jednostronnego chodnika wyłożonego płytkami. Przy szkole podstawowej wybudowany został parking. Za wiaduktem kolejowym, ulica ma charakter pieszo-jezdni (bez wydzielonego chodnika), objętej strefą zamieszkania.

Czytaj więcej...W ramach zadania powstały też liczne zjazdy do posesji, energooszczędne oświetlenie uliczne, system odwadniający. Wokół ulicy dosadzone zostały krzewy oraz założony został trawniki. Dla bezpieczeństwa pieszych na całym odcinku powstały progi zwalniające.




Czytaj więcej... Czytaj więcej... 

Prace w terenie rozpoczęły się pod koniec kwietnia bieżącego roku. Wartość inwestycji to blisko 5 mln zł. Są one objęte 5-letnią gwarancją.

Wkrótce rozpoczną się prace odbiorowe. Po ich zakończeniu piesi i kierowcy będą mogli w pełni korzystać z nowej trasy.

Ulica Kapliczna to jedna z ostatnich ulic zmodernizowana w oparciu o pierwszą edycję wieloletniego programu przebudowy ulic gruntowych, który funkcjonuje od 2016 roku.
Dzięki niemu twardą nawierzchnie zyskało już 16 odcinków osiedlowych ulic. Warto podkreślić, że równocześnie w Bydgoszczy funkcjonuje szereg innych programów i inicjatyw, dzięki którym utwardzane są kolejne ulice.

W ten sposób w ciągu ostatnich 5 lat utwardzonych zostało aż 35 kilometrów ulic. Więcej informacji o tych zadaniach znajduje się w tekście „Kolejne ulice w asfalcie i ażurach"

Bezpieczne skrzyżowania i nowe chodniki w Fordonie

  • Drukuj

Czytaj więcej...Trwa przebudowa chodników przy ul. Wolnej w Starym Fordonie.
Na Tatrzańskim modernizujemy skrzyżowanie ulic Zbójnickiej i Lawinowej.
Już wcześniej prowadziliśmy szereg prac poprawiających bezpieczeństwo w tej części miasta.
Wiele z takich zadań finansowanych jest w oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski.

Czytaj więcej...Na osiedlu Tatrzańskim trwa przebudowa skrzyżowania ulic Lawinowej i Zbójnickiej. Ulica Lawinowa stanowi najważniejszy dojazd do kilkunastu bloków w północnej części osiedla. Obsługuje też szereg ważnych obiektów takich jak szkoła, targowisko i kościół. Cała ulica objęta jest strefą ograniczonej prędkości, a większość skrzyżowań ma charakter równorzędny.


W poprzednich latach w kilku punktach dobudowaliśmy progi zwalniające. W ocenie mieszkańców dodatkowe elementy poprawiające bezpieczeństwo były również niezbędne przy skrzyżowaniu z ul. Zbójnicką. Zadanie realizowane jest w oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski. Prace zakończą się w ciągu miesiąca. Zabezpieczono na nie prawie 200 tysięcy złotych. Do ul. Zbójnickiej prowadzi tymczasowy objazd wytyczony ulicą Taterników.

Czytaj więcej...Dzięki programowi BBO trwa również modernizacja chodników przy ul. Wolnej. Estetyczne, równe nawierzchnie powstają na wysokości bloków przy ul. Wolnej 4 i Osiedlowej 16. Ułatwią one dojście w kierunku przystanków tramwajowych oraz pawilonów usługowych. Na tą inwestycję trafiło około 90 tysięcy złotych.

W ostatnich latach zrealizowaliśmy szereg innych inwestycji poprawiających bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu w tej części miasta.
Zrewitalizowana ulica Bydgoska została wyposażona w wyspowe progi zwalniające i wyniesione skrzyżowania. Progi i wyspy spowalniające ruch poprawiły bezpieczeństwo pieszych na wyremontowanej ul. Pod Skarpą oraz ul. GOPR-u. Sukcesywnie doświetlamy też przejścia dla pieszych m.in. w ciągu ulicy Fordońskiej i Pelplińskiej.

Wraz budową linii tramwajowej powstały też nowe skrzyżowania z ruchem okrężnym (na wysokości ul. Kleeberga, GOPR-u, Geodetów i na styku ulic Wyzwoleniea i Orląt Lwowskich).
W newralgicznych punktach zainstalowane zostały sygnalizacje świetlne m.in. na skrzyżowaniu ul. Pelplińskiej i Orląt Lwowskich oraz na Fordońskiej na wysokości ul. Niewiteckiego.

  1. Ulica Szubińska zakończona turbinowym rondem
  2. Metropolia Bydgoszcz Rowerową Stolicą Polski? Rusza rywalizacja!
  3. Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Bydgoszczy
  4. Ogłoszenie wyników konkursu ofert dla handlu okolicznościowego w okresie "Wszystkich Świętych" przy bydgoskich nekropoliach.

Strona 242 z 445

  • 237
  • 238
  • ...
  • 240
  • 241
  • 242
  • 243
  • 244
  • ...
  • 246
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP