• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie

Aktualności

ProjektujeMY nowe torowiska. Zielonym torowiskiem przez Bartodzieje

DJI 0779Podsumowujemy konsultacje dotyczące rozwoju sieci tramwajowej w Bydgoszczy. Swoje uwagi zgłosiło blisko 800 mieszkańców i organizacji. Spotkanie on-line z udziałem projektantów i ekspertów obejrzało około 11 tysięcy osób. Wiele z nich dotyczyło między innymi torowiska wzdłuż ul. S. Wyszyńskiego.

Budowa nowego torowiska pomiędzy pętlą Bielawy, a rondem Fordońskim zapewniłaby sprawniejsze połączenie centrum Bydgoszczy przez licznie zamieszkane osiedla Bielawy oraz Bartodzieje z ulicą Fordońską i za jej pośrednictwem z osiedlem Fordon.

Umożliwi również sprawniejszy dojazd do obiektów zlokalizowanych przy ulicy Chodkiewicza, takich jak: Wojewódzki Szpital Dziecięcy, Wojewódzka Komenda Policji, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego oraz planowanego kampusu Akademii Muzycznej. Torowisko o długości 1,6 km zlokalizowane byłoby pomiędzy jezdniami ul. Wyszyńskiego.

wyszy-tram-1Zwrotnice i rozjazdy poza jezdniami
Bydgoszczanie w trakcie konsultacji zwrócili uwagę między innymi na gruntowną modernizację ronda Fordońskiego, które ma otrzymać formę turbinowego. Kształt nowej wyspy centralnej wynika wprost z lokalizacji części ruchomych rozjazdów tramwajowych.

Standardem który warto utrzymać w nowych inwestycjach jest unikanie ich umiejscowienia w chodnikach, drogach dla rowerów i przejazdach drogowych. Szerokość pasów ruchu na rondzie wynosząca 3,5m to standardowa szerokość na rondach o liczbie pasów większej niż jeden. Takie parametry wynikają z konieczności zapewnienia bezpieczeństwa ruchu. Pojazdy ciężarowe i autobusy poruszające się po łuku zajmują szerszy korytarz niż jadąc prostym odcinkiem drogi. Szerokość 3,5m jest to również szerokość wymagana warunkami technicznymi dla dróg klasy G i GP (ulice Fordońska i Wyszyńskiego).

W ramach przebudowy Ronda Fordońskiego założono maksymalne wykorzystanie istniejących wlotów i wylotów/jezdni ulic, aby zmniejszyć zakres i koszty inwestycji. Przebudowa ul. Fordońskiej i Jagiellońskiej nie jest przedmiotem niniejszej koncepcji, zakres przebudowy wynika z konieczności dowiązania się wysokościowego dróg do układu torowego.

wyszy-tram-6Dwukierunkowa pętla Bielawy
Dużo pytań dotyczyło też pętli na Bielawach i budowy nowego odcinka ulicy w kierunku ul. Wyszyńskiego. Projektanci zaprojektowali tę pętlę jako dwukierunkową, w sposób umożliwiający jej funkcjonowanie w przypadku awarii na sieci tramwajowej po jednej z jej stron. Wymagało wytyczenia odcinka nowej ulicy roboczo nazwanej „Nowochodkiewicza", jedynie przy takim prowadzeniu torowiska było to możliwe.

Konieczne jest przy takim rozwiązaniu wyburzenie budynku pod adresem Chodkiewicza 86. Nowy odcinek będzie udostępniony również dla samochodów, a stara część ulicy ma mieć status drogi bez przejazdu.

Na tym etapie analizowano również zasadność budowy krótkiego tunelu pod jezdnią ul. Wyszyńskiego w kierunku centrum. Bliskość pętli tramwajowej uniemożliwiłaby zachowanie normatywnych pochyleń podłużnych, zastosowanie funkcjonalnych rozwiązań oraz właściwą obsługę pasażerską. Ograniczałoby to dostępność części przystanków szczególnie dla osób niepełnosprawnych, a koszty takiego rozwiązania byłyby znacznie wyższe.

wyszy-toroNowe miejsce do przesiadek i zielone torowisko
Zgodnie z uwagami bydgoszczan rondo Skrzetuskie zostanie wyposażone w przystanki autobusowe na w ciągu ul. Marii Curie Skłodowskiej. Umożliwi to dokonywanie przesiadek we wszystkich konfiguracjach, w szczególności na nową linię tramwajową. Na ul. Wyszyńskiego zastosowane zostanie zielone torowisko.

Dokładny zakres przedstawiony będzie na etapie opracowywania projektu budowlanego. Torowiska te zostaną zastosowane poza peronami, obszarami skrzyżowań. To rozwiązanie również jako preferowane wskazywali mieszkańcy w trakcie konsultacji. Projektanci będą teraz jeszcze na planach sytuacyjnych wskazywać zakresy, gdzie możliwe jest wykonanie torowiska klasycznego bądź zielonego, wraz z kalkulacją kosztów budowy. Propozycja przesadzania rosnących w pasie zieleni wzdłuż tej ulicy również zostanie przekazana projektantowi odpowiedzialnemu za opracowanie projektu budowlanego.

Warto wiedzieć
Raport z konsultacji wraz ze wszystkimi zgłoszonymi uwagami znajduje się na stronie https://www.bydgoskiekonsultacje.pl/.

Wcześniej podsumowaliśmy uwagi dotyczące torowiska łączącego ulicę Gdańską z pętlą przy Rycerskiej LINK oraz trasy przez Szwederowo i Górzyskowo do ronda Grunwaldzkiego LINK.

Ważne liczby:
• 11100 odsłon filmu ze spotkania w sprawie konsultacji
• 767 podmiotów zgłaszających uwagi, opinie, pytania

Dobiegają końca prace naprawcze na Moście Uniwersyteckim.

mo-0Naprawa uszkodzonych elementów mocowań została już prawie zakończona.
Obecnie trwają roboty przygotowawcze do ponownego napięcia want oraz prace analityczne i badania laboratoryjne wybranych elementów konstrukcji.
Po zakończeniu naciągu want będziemy mogli przystąpić do próbnych obciążeń konstrukcji, a po osiągnięciu satysfakcjonujących wyników udostępnić obiekt do ruchu.

Wszystkie węzły obiektu, zostały już naprawione. Sama naprawa, w szczególności operacje na węzłach mocujących wanty, była bardzo skomplikowana i była prowadzone przy częściowo odprężonych linach.
Spawanie, które było konieczne do zamocowania dodatkowych blach w węzłach mocujących, powodowało dodatkowe oddziaływanie na istniejące elementy stalowe, dlatego Wykonawca realizował prace w specjalnym reżimie technologicznym.

Wykonano również dodatkową konstrukcję zabezpieczającą strefę łożyska na jednym z filarów rozdzielczych mostu.

mo-5Obecnie realizowane są prace dodatkowe na obiekcie, instalowane są czujniki nowego monitoringu.
Ekipy są również gotowe do ponownego naciągnięcia want. Decyzja w tej sprawie zostanie podjęta po konsultacjach z zespołem eksperckim oraz po przeprowadzeniu odpowiednich badań.

 Przeprowadzimy dodatkowo badanie zmęczeniowe liny stalowej pobranej z jednej z want mostu.
Chcemy mieć pewność, że awaria nie miała niekorzystnego wpływu na nośność i trwałość podwieszenia całego obiektu. 
Z uwagi na zaangażowanie jednej z czołowych firm zajmującej się technologia podwieszeń wantowych mającej swoją siedzibę poza granicami kraju, pewne analizy były prowadzone równocześnie w Szwajcarii w biurach przedsiębiorstwa BBR. Znaczna część badań zmęczeniowych jest realizowana na Politechnice Bydgoskiej, która posiadają odpowiednie zaplecze laboratoryjno-badawcze do tego typu prac.

Splot liny pobrany z wanty zostanie poddany odpowiednim cyklom rozciągania ponad 2 miliony razy i doprowadzony do zerwania. Jeżeli badania potwierdzą wyniki symulacji teoretycznych, że obecna awaria nie wpłynęła na wytrzymałość lin, trasa będzie mogłą zostać otwarta.

mo-23Niezależnie od prowadzonych prac naprawczych i badań mostu, korzystając z pełnej dostępności konstrukcji, wykonujemy szereg innych prac.
Zostaną doprojektowane i zainstalowane jeszcze włazy kratowe, które uniemożliwią gniazdowanie ptactwa w konstrukcji mostu, co powoduje drastyczny spadek skuteczności powłok antykorozyjnych. Podczas prowadzonych prac zakonserwujemy i dodatkowo zabezpieczymy strefę kotwienia mostu do filara od strony Wzgórza Wolności. Oględziny przeprowadzone przez ekspertów przy okazji prac naprawczych potwierdziły taką konieczność.

Dodatkowo zlecono nam również wykonanie symulacji obliczeniowych sytuacji krytycznych, w których awarii może ulec dowolna z lin podwieszających most. Posiadanie takich analiz pozwoli w przyszłości na szybką ocenę stopnia zagrożenia i podjęcie odpowiednich działań na wypadek np. wypadku komunikacyjnego, pożaru pojazdu.

mo-6Obecnie Wykonawca prac intensyfikuje wszelkie niezbędne działania, aby jak najszybciej udostępnić ponownie ruch pojazdów po moście. Zamierza dotrzymać umownego terminu zakończenia prac tj. 26.01.2022 roku. 
Warunkiem koniecznym na dotrzymanie powyższego terminu są jednak korzystne warunki pogodowe (brak opadów śniegu / deszczu) oraz pozytywne wyniki prowadzonych badań konstrukcji. 

mo-12Po dokonaniu naprawy i oddaniu mostu do ruchu Wykonawca będzie prowadził prace porządkowe pod obiektem, a w sprzyjających warunkach wiosennych wykona powłoki antykorozyjne nowych elementów mocowań want. (obecne warunki pogodowe, w tym występujące niskie temperatury w nocy) uniemożliwiają poprawne wykonywanie prac antykorozyjnych.


Nad całością zadania od samego początku czuwa grono wybitnych Naukowców z czołowych polskich uczelni technicznych – z Wrocławia, Gdańska i Bydgoszczy.
Celem ZDMiKP jako zarządcy dróg na terenie miasta Bydgoszczy, jest jak najszybsza naprawa uszkodzonej przeprawy mostowej i udostępnienie jej do ruchu.

Wiadukt na Wojska Polskiego nabiera kształtów

wia-555Postępują prace przy budowie wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego.
Pojawiły się już pierwsze elementy nowej przeprawy.
W tym miejscu powstanie nowy obiekt z chodnikami, drogą rowerową i oświetleniem strefy wokół wiaduktu i pod nimi.
Ruch pojazdów na tym odcinku odbywa się bez większych zakłóceń.

Prace rozbiórkowe dotychczasowego wiaduktu zostały już zakończone. Obecnie trwają prace przy budowie kolejnych podpór betonowych wiaduktu i prace montażowe przęseł.

wia-11115 grudnia z Radomska, na teren budowy przywiezione i zamontowane zostały trzy pierwsze fragmenty przęsła budowanego wiaduktu. Jeszcze w grudniu zamontowane zostaną kolejne.

W tym czasie w fabryce, na zapleczu budowy, malowane są dalsze elementy konstrukcji stalowej, którą zakład produkcyjny wytworzył już w całości.


wia-999Przęsła nowego wiaduktu północnego, podobnie jak południowego, są wykonywane w całości ze stali, co upraszcza i przyspiesza proces budowlany oraz pozwala na zwiększenie stopnia prefabrykacji, która bardzo korzystnie wpływa na jakość.

Na placu budowy gotowy mamy już przyczółek i filar od strony Kapuścisk, a także oczepy (ławy) pozostałych podpór i sprefabrykowane zbrojenie kolejnych filarów.

wia-888Ustawione mamy też tymczasowe podpory, na których za pomocą ośmioosiowego dźwigu samochodowego (udźwig do 500 ton) są układane przywiezione elementy konstrukcji.

Nowy wiadukt jeśli wszystkie prace będą przebiegały zgodnie z planem ma być przejezdny jeszcze zimą.
Całość prac zakończy się do połowy przyszłego roku.
Prace pochłoną ponad 22 mln zł.
Wykonawcą robót jest firma Mostostal Kielce.

wia-777To już kolejne prace w tym miejscu.
Przebudowa południowego wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego zakończyła się w maju 2017 roku. W jej ramach wymienione zostały filary, przęsła, wybudowany został prawoskręt w kierunku alei Jana Pawła II. Wykonany został też nowy chodnik z drogą rowerową, które zastąpiły prowizoryczną drogę wygrodzoną od jezdni betonowymi barierkami. Teraz realizowane są roboty na wiadukcie północnym. Prace w toku.

wia-222    wia-444

wia-666    wia-333


 

Kolejne ulice do przebudowy

asz-4Odrzańska, Wycieczkowa, Wejherowska i Platynowa to 4 kolejne ulice, które zyskają twardą nawierzchnię, nowoczesne oświetlenie i elementy poprawiające bezpieczeństwo pieszych.
Ogłosiliśmy właśnie przetarg na ich zaprojektowanie i budowę.
Wcześniej powstały koncepcje, które konsultowaliśmy z mieszkańcami.

Pakiet składający się z 4 zadań zlecany jest w oparciu o Wieloletni Program Przebudowy Ulic Gruntowych. Środki na jego realizację zapewnia wyłącznie Miasto.
W pierwszej kolejności opracowane zostały koncepcje rozbudowy kilkunastu gruntówek, które zdobyły w trakcie oceny największą liczbę punktów.
W ten sposób do realizacji trafiły ulice: Odrzańska w Brdyujściu, Wycieczkowa w Opławcu, Wejherowska na Miedzyniu i Platynowa na Osowej Górze.

W pierwszej kolejności opracowane zostaną projekty.
Następnie w ramach prac przebudowana zostanie cała infrastruktura podziemna. Wykonawcy (lub Wykonawca) będą musieli zrealizować też zakres drogowy i wyposażyć ulice w oświetlenie, elementy poprawiające bezpieczeństwo i zagospodarować teren.
Na realizację zadań będzie 10 miesięcy od daty podpisania umowy.

Pieszojezdnia do bloków na ul. Odrzańskiej
W Brdyujściu planowana jest budowa pieszojezdni. Wzdłuż ulicy o długości prawie 170 metrów powstanie 10 miejsc postojowych. Ukształtowanie terenu wiąże się z umocnienie skarp przylegających do ulicy płytami ażurowymi. Przebudowane zostanie oświetlenie, a deszczówka będzie odprowadzana do istniejącej kanalizacji deszczowej. Nowa ulica ułatwi m.in. dojazd do zespołu budynków komunalnych wybudowanych w ciągu ostatnich lat. Końcowy fragment ulicy umożliwi w przyszłości dobudowanie nowej ulicy również w kierunku ul. Łowickiej.

Budowa ul. Wycieczkowej
Ulica Wycieczkowa została zaprojektowana jako pieszojezdnia z kostki betonowej. Natomiast łączniki równoległe do ul. Sanatoryjnej obsługujące posesje oddalone od głównego przebiegu drogi ustabilizuje geokrata. Wzdłuż jezdni zaplanowano 12 miejsc postojowych. Skrzyżowanie z ul. Letniskową będzie funkcjonować jako wyniesione. Zaplanowano również przebudowę oświetlenia i budowę wpustów odprowadzających deszczówkę do kanalizacji. Łączna długość utwardzonej jezdni i łączników to ponad 400 metrów. Obie ulice: Wycieczkowa i Rajdowa łączą się z utwardzoną wcześniej ul. Sanatoryjną ułatwiając dojazd do dużej liczby posesji.

Ul. Wejherowska dla pieszych i samochodów
Ulica Wejherowska łącząca Nakielską ze Spacerową zyska twardą nawierzchnię na całym odcinku liczącym około 280 metrów. Na tym odcinku ulica została zaprojektowana jako pieszojezdnia z kostki betonowej. Opracowanie zakłada wykonanie zjazdów na posesje oraz dojścia do posesji. Przy skrzyżowaniu z ul. Spacerową powstanie parking, wyznaczonych zostanie również kilka miejsc parkingowych wzdłuż ulicy. Ulica będzie wyposażona w progi zwalniające, nowe oświetlenie oraz wpusty do kanalizacji deszczowej

Ul. Platynowa z wyniesionymi skrzyżowaniami
Na Osowej Górze planowane jest utwardzenie ul. Platynowej pomiędzy ulicami Kruszyńską i Ptasią, która została zbudowana w poprzedniej edycji wieloletniego programu utwardzania ulic. Pieszojezdnia powstanie na długości 210 metrów. Skrzyżowania z ul. Kanarkową oraz łącznikiem w kierunku ul. Złotej będą miały formę wyniesioną, co poprawi bezpieczeństwo. Chodnik pomiędzy posesjami 19 i 21 zyska nawierzchnię mineralną. Ulica zyska nowe energooszczędne oświetlenie oraz odwodnienie.

azu-3Obiektywne kryteria
Nowe ulice powstaną w oparciu o II edycję wieloletniego programu utwardzania ulic gruntowych.
Zadania są finansowane w oparciu o środki miasta.
Realizowane są zadania, które zdobyły najwięcej punktów w takich kryteriach:
- gęstość zaludnienia
- ważność ulicy lokalnej w układzie transportowym miasta (połączenie z układem dróg podstawowych i innymi drogami twardymi)
- wskaźnik długości lokalnych dróg gruntowych do sumy długości dróg lokalnych na osiedlu

azu-8W ostatnich latach na terenie miasta powstało ponad 35 kilometrów utwardzonych ulic.
Na ten cel miasto wydało blisko 100 mln zł.

Zadania, realizowane są w oparciu o kilka miejskich programów, o których więcej pisaliśmy TUTAJ 

 

  1. Nowe mosty. Palowanie pod nową przeprawę.
  2. Rewitalizacja Starego Fordonu. Dużo prac jeszcze przed zimą.
  3. ProjektujeMY nowe torowiska. Bydgoszczanie chcą rozwoju sieci tramwajowej
  4. Akcja Zimowego Utrzymania - 2021/2022

Strona 155 z 477

  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025