• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna
  3. Transport Publiczny
  4. Aktualności komunikacyjne

Aktualności komunikacyjne

Zmiany w kursowaniu komunikacji publicznej w kwietniu 2025

DSC 0153Tramwaje numer 4, 6, 8 wracają na swoje stałe trasy, dodatkowe kursy do gmin Osielsko i Dobrcz oraz aż dwie niedziele handlowe. W kwietniu czekają nas zmiany w kursowaniu komunikacji publicznej.

 

 

Tramwaje linii numer 4, 6 i 8

W związku z zakończeniem pierwszego etapu modernizacji torowiska na ulicy Toruńskiej na swoje stałe trasy powrócą linie numer 4, 6 oraz 8, oznacza to, że tramwaje ponownie będą jeździć pomiędzy rondem Toruńskim i ulicą Perłową na górny taras przez most Pomorski.

 

Autobusy linii numer 80 i 90

Od 19.04.2025 roku (sobota) zostaną wprowadzone zmiany w rozkładach jazdy linii nr 80 (poniedziałek, środa, piątek, sobota) oraz linii numer 90 (wszystkie dni tygodnia).

 

Linie międzygminne

Linia nr 95

Od 01.04.2025 roku w dni powszednie (na wniosek gmin Osielsko oraz Dobrcz) uruchomione zostaną dwa dodatkowe kursy na linii numer 95 (z pętli Tatrzańskie) o godz. 10:20 i 13:30.

Linia nr 97

Od 05.04.2025 roku zostanie przyspieszony odjazd autobusu linii numer 97 z godziny 8:30 na godzinę 8:25.

Niedziela handlowa

Niedziele handlowe przypadają 13 i 27 kwietnia 2025 r. Zmiany w kursowaniu dotyczą linii nr: 52, 54, 55, 56, 64, 65, 67, 68, 69, 71, 74, 77, 89.

Wszystkie Swingi wyjechały już na tory

swing1Finalizujemy historyczny kontrakt z Pesą na dostawę 40 nowoczesnych tramwajów. Po Bydgoszczy jeździ już 75 „niskopodłogowców”. Przygotowujemy się również do zamówienia 6 kolejnych składów, dzięki którym wymieniony zostanie cały tabor. Bydgoszcz już  stała się jednym z miast z najmłodszymi tramwajami w Polsce. Wkrótce dokupimy 6 kolejnych składów.

-  Kończymy największy kontrakt na wymianę taboru w historii miasta – mówi prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. -  Z sukcesem zdobyliśmy fundusze europejskie, które umożliwiły zakup łącznie 40 nowoczesnych tramwajów i nadrobienie wieloletnich zaległości. Do 2010 roku w Bydgoszczy mieliśmy tylko dwa nowoczesne tramwaje. Resztę floty stanowiły wysłużone 30-letnie „Konstale”. Dziś tabor składa się z 75 niskopodłogowych, klimatyzowanych tramwajów. Ten wynik oznacza, że Bydgoszcz znalazła się wśród miast z najnowocześniejszą flotą tramwajową w Polsce.

Wartość całego kontraktu, obejmującego 40 pojazdów, wynosiła 431,2 mln zł, a inwestycja była realizowana przy wykorzystaniu środków europejskich. W połowie marca odbiory przeszły ostatnie z zamówionych Swingów. Jako ostatni odebrany został pojazd z numerem bocznym nr 181. Wszystkie pojazdy są niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, najnowocześniejsze systemy informacji pasażerskiej, wi-fi i ładowarki do urządzeń mobilnych. Nigdy wcześniej Bydgoszcz nie kupiła w ramach jednego zamówienia tak znaczącej liczby tramwajów. W poprzedniej dekadzie dokupiliśmy m.in.:

  • 12 tramwajów do obsługi trasy do Fordonu,
  • 18 tramwajów w ramach budowy na ul. Kujawskiej,
  • 3 tramwaje w ramach budowy pętli na Kapuściskach.

swing2Obecna średnia wieku naszych składów to zaledwie 11,5 lat. Flota składa się łącznie z 75 nowoczesnych pojazdów wyprodukowanych w latach 2008-2025 przez bydgoską Pesę oraz 14 składów „Konstal” (13 podwójnych i jeden pojedynczy). Starsze pojazdy są jeszcze wykorzystywane do obsługi linii nr 6 (jesteśmy w trakcie przebudowy torowiska, które umożliwi wprowadzenie na trasę do Łęgnowa nowego taboru) oraz jako rezerwa. Średni wiek tramwajów Tramicus i Swing dostarczonych przez Pesę to nieco ponad 6 lat. Lepszym wynikiem może pochwalić się Olsztyn, który w 2015 stworzył od podstaw nową sieć tramwajową i na jej potrzeby zakupił nowe pojazdy.

Wymieniamy cały tabor

swing3Dzięki wygranej w konkursie na dofinansowanie zadań związanych z zeroemisyjnym transportem do miasta trafi jeszcze blisko 44 mln zł z Krajowego Programu Odbudowy. Pozwoli to dokupić 6 dodatkowych tramwajów. Analizowany jest jeszcze najkorzystniejszy model zakupu. Obecnie przygotowywana jest dokumentacja techniczna i formalno-prawna. Dodatkowe tramwaje pojawią się na torach do końca 2027 roku.

Modernizujemy i rozbudowujemy

Intensywnie przygotowujemy się do dalszego wzmacniania tego środka transportu. Najważniejsze zadania to:

  • modernizacja torowiska wzdłuż ul. Toruńskiej,
  • modernizacja zajezdni tramwajowej,
  • budowa przystanków wiedeńskich,
  • budowa torowiska na Szwederowo,
  • rozbudowa pętli w Lesie Gdańskim,
  • modernizacja ronda Jagiellonów.

Nowe Swingi w liczbach:

  • żywotność pojazdu - do 35 lat
  • prędkość maksymalna - do 80 km/h
  • niska podłoga - 100 %
  • liczba zakupionych pojazdów – 40 sztuk
  • wartość całego kontraktu – 431,2 mln zł

Metropolitalne taryfy dla Szubina – już od 1 marca

3Tańsze bilety okresowe przysługują już uczniom oraz maluchom z terenu Bydgoszczy oraz kilkunastu gmin tworzących Metropolię Bydgoszcz. Prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski oraz Burmistrz Szubina Mariusz Piotrkowski podpisali umowy, które umożliwią korzystanie z atrakcyjnych taryf również młodym pasażerom z gminy Szubin. Ulgi dla uczniów będą obowiązywały od 1 marca 2025 roku. Będą finansowane przez samorząd gminy.

W 2019 roku w ramach metropolitalnej współpracy wprowadzono Metropolitalną Kartę Uczniowską dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych zamieszkujących na terenie gmin, z którymi Miasto Bydgoszcz zawarło porozumienie dotyczące komunikacji miejskiej (Dobrcz, Nowa Wieś Wielka, Osielsko, Białe Błota, Dąbrowa Chełmińska). Te gminy oferują mieszkańcom kartę, która umożliwia uczniom korzystanie z komunikacji miejskiej zarówno na liniach międzygminnych jak i w komunikacji publicznej na terenie Bydgoszczy w bardzo atrakcyjnej cenie (bilet miesięczny 10 zł, roczny 100zł). W 2020 roku rozszerzono możliwość dołączenia do programu Metropolitalnej Karty Uczniowskiej gminom, do których nie kursują połączenia międzygminne oparte o bydgoską sieć autobusów. Pierwszą gminą, która skorzystała z tej możliwości była Gmina Sicienko. W 2021 roku do programu dołączyła Gmina Mrocza. W 2023 do programu dołączyły kolejne Nakło Nad Notecią, Koronowo i Solec Kujawski, a od ubiegłego roku Pruszcz. Teraz w tym gronie znajdzie się też Szubin. Łącznie już z 12 gmin metropolii dzieci i młodzież będzie korzystać z biletów na bydgoską komunikację miejską w preferencyjnych cenach.

SAW 5402- To kolejny projekt realizowany w ramach naszej metropolitalnej współpracy – mówi prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. – Każde takie porozumienie to wzmacnianie transportu publicznego, a końcowy efekt to mniej samochodów w centrum Bydgoszczy. Cieszę się, że wspólnie z naszymi partnerami wprowadzamy rozwiązania, które wpisują się w naszą strategię zrównoważonej mobilności na terenie Metropolii. Umowa została podpisana w obecności zastępcy prezydenta Bydgoszczy Łukasza Krupy.

 

Uprawnieni uczniowie przy kontroli okazują: kartę BKM z zakodowanym biletem, ważną legitymację szkolną i ważną Metropolitalną Kartę Uczniowską.

  • Przypominamy, że Bydgoską Kartę Miejską można wyrobić w punktach ZDMIKP. Więcej szczegółowych informacji znajduje się TUTAJ.
  • Metropolitalne Karty Uczniowskie są wydawane natomiast przez gminy. Gmina Szubin  udostępni wnioski pozwalające na wyrobienie kart na swojej stronie internetowej oraz w Urzędzie Gminy.  

Bilet uczniowski przysługuje w okresie ważności porozumienia międzygminnego bądź umowy - zawartych z właściwą gminą.

Potwierdź adres zamieszkania

Zgodnie z ochroną danych osobowych w legitymacjach szkolnych nie ma już adresu zamieszkania ucznia. W związku z tym, że ulgi za przejazd obowiązują tylko dzieci i młodzież zamieszkałą na terenie Bydgoszczy oraz zamieszkałe na terenie gmin, które podpisały porozumienie lub umowy z miastem, należy pamiętać o potwierdzeniu adresu zamieszkania użytkownika biletu miesięcznego. Każdy uczeń takie zaświadczenie o miejscu zamieszkania może otrzymać w sekretariacie szkoły, a uczniowie podbydgoskich gmin (kartę metropolitarną) mogą uzyskać w swoim Urzędzie Gminy. Metropolitalne Karty Malucha i Metropolitalne Karty Uczniowskie wydawane są przez Gminy (właściwie do miejsca zamieszkania dzieci/uczniów), są one dokumentami potwierdzającymi uprawnienie i muszą być okazywane w czasie kontroli biletowej.

 

 

Dodatkowe kursy na linii numer 95

autobus-jesieOd kwietnia zostaną uruchomione dodatkowe kursy na linii numer 95, która dojeżdża do gmin Osielsko oraz Dobrcz.  

Linia nr 95

Od 01.04.2025 roku w dni powszednie (na wniosek gmin Osielsko oraz Dobrcz) uruchomione zostaną dwa dodatkowe kursy na linii numer 95 (z pętli Tatrzańskie) o godz. 10:20 i 13:30.

  1. Od lutego nowe bilety w komunikacji miejskiej
  2. Zmiany w komunikacji w lutym 2025
  3. Na wiosnę metropolitalne taryfy dla Szubina
  4. Tramwaj linii numer 13

Strona 11 z 271

  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025